Κοινωνία
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014 19:32

Γ.Γ. Καταναλωτή: Ανάκληση Toyota Prius για έλεγχο

Πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων Toyota Prius εκτελεί η TOYOTA Ελλάς ΑΒΕΕ, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, όπως ανακοινώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Πρόγραμμα ανάκλησης αυτοκινήτων Toyota Prius εκτελεί η TOYOTA Ελλάς ΑΒΕΕ, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, όπως ανακοινώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Η ανάκληση αφορά σε 688 οχήματα, παραγωγής από 23 Μαρτίου 2009 έως 05 Φεβρουαρίου 2014. Το συγκρότημα του αναστροφέα είναι μέρος του υβριδικού συστήματος των εμπλεκόμενων οχημάτων. Μέσα στο συγκρότημα του αναστροφέα υπάρχει μία Έξυπνη Μονάδα Ισχύος (Intelligent Power Module, IPM) η οποία περιλαμβάνει ένα πίνακα ελέγχου εξοπλισμένο με τρανζίστορ γνωστά και ως Διπολικά Τρανζίστορ Μονωμένης Πύλης (Insulated-Gate Bipolar Transistors, IGBTs). Λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του λογισμικού που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του ενισχυτή τάσης στο IPM, ενδέχεται να αναπτυχθεί υψηλότερο θερμικό φορτίο στον ενισχυτή τάσης, ορισμένων IGBT, ο οποίος λειτουργεί κατά την οδήγηση με μεγάλα φορτία, όπως η επιτάχυνση σε αυτοκινητόδρομο. Εάν αυτό συμβεί, τα IGBT μπορεί να παραμορφωθούν και, εν τέλει, να υποστούν ζημιά, προκαλώντας την ενεργοποίηση διάφορων προειδοποιητικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το αυτοκίνητο θα μπει σε «Λειτουργία Ασφαλείας», με μειωμένη απόδοση κινητήρα, κατά την οποία η οδήγηση είναι ακόμη δυνατή για μια συγκεκριμένη απόσταση. Σε μεμονωμένες περιπτώσεις, θα μπορούσε να προκληθεί επανεκκίνηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα/γεννήτριας, έχοντας ως συνέπεια την απενεργοποίηση του υβριδικού συστήματος και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Στην Ελλάδα δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση συμβάντος που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχημάτων, θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω επιστολής, ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών αυτοκινήτων Toyota σε όλη την Ελλάδα, για να γίνει έλεγχος και επαναπρογραμματισμός της Μονάδας Ελέγχου Ηλεκτροκινητήρα/Γεννήτριας και της Μονάδας Διαχείρισης Ισχύος, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.