Η ιαπωνική εταιρεία Rakuten, που δραστηριοποιείται στο χώρο του e-commerce ανακοίνωσε την εξαγορά της Viber Media, έναντι του ποσού των 900 εκατ. δολαρίων.
Η ιαπωνική εταιρεία Rakuten, που δραστηριοποιείται στο χώρο του e-commerce ανακοίνωσε την εξαγορά της Viber Media, έναντι του ποσού των 900 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Rakuten, η Viber αποτελεί το «τέλειο συμπλήρωμα» της ψηφιακής στρατηγικής της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει επίσης την εξαγορά σειράς άλλων εταιρειών τεχνολογίας. Στις εξαγορές που εντάσσονται στο συγκεκριμένο πλάνο, περιλαμβάνονται η εταιρεία κατασκευής tablet, Kobo και το video site, Viki.
Η εξαγορά της Viber, πάντα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Rakuten, αποτελεί ένα ακόμη βήμα για την ιαπωνική εταιρεία να καταστεί η κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών Internet, σε παγκόσμιο επίπεδο. Αποτελεί επίσης μία προσπάθεια της εταιρείας να διεισδύσει σε ένα νέο κομμάτι της αγοράς, όπου μπορούν να συνδυαστούν η προσφορά πολλαπλού ψηφιακού περιεχομένου, σε συνδυασμό με υπηρεσίες e-commerce και πλατφόρμες οικονομικών υπηρεσιών, που ήδη προσφέρονται από τη Rakuten.
Η Viber Media, εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων με έδρα στην Κύπρο και κέντρα ανάπτυξης σε Ισραήλ και Λευκορωσία, παρέχει υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων και επικοινωνία φωνής, αποτελώντας έναν από τους σημαντικούς ανταγωνιστές του Skype, που έχει εξαγορασθεί από τη Microsoft και του WhatsApp. Η Viber αποτελεί μια «οικογενειακή» επιχείρηση, που ιδρύθηκε από τον πρώην αξιωματικό του ισραηλινού στρατού, Talmon Marco, ο οποίος μετά την αποστράτευσή του προχώρησε αρχικά στη δημιουργία της υπηρεσίας διαμοιρασμού αρχείων iMesh και στη συνέχεια, το 2010, στην ίδρυση της Viber.
Η εταιρεία διέθετε, σύμφωνα με υπολογισμούς, το Νοεμβρίου 2013, περί τους 300 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, παγκοσμίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Viber ποτέ δεν ανακοινώνει επίσημα στοιχεία ενεργών χρηστών. Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς της Viber αποτελεί η παντελής απουσία διαφημίσεων από την υπηρεσία της. Αντίθετα τα κέρδη της προέρχονται από τις χρεώσεις κλήσεων εκτός δικτύου Viber και την πώληση downloadable stickers.
Η συμφωνία εξαγοράς της Viber από τη Rakuten, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού ειδικά στις αγορές της Ασίας, οι εφαρμογές messaging έχουν μετατραπεί σε πλατφόρμες «μεταφοράς» μιας ευρείας γκάμας πρόσθετων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα το Viber να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά υπηρεσιών ψυχαγωγίας, μέσω του Viki ή ακόμα και προ-εγκατεστημένο στις ταμπλέτες της Kobo.
Η είδηση της εξαγοράς έρχεται μόλις δύο ημέρες μετά την κατηγορηματική διάψευση, από την πλευρά της Viber, δημοσιευμάτων που ήθελαν την εταιρεία να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις εξαγοράς από μία «ασιατική» εταιρεία έναντι του ποσού των 300-400 εκατ. δολαρίων.