Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2014 12:12

Έρευνα: Άνοδος του «sexting» στις ΗΠΑ

Σημαντική άνοδο του «sexting», δηλαδή της αποστολής, λήψης και προώθησης προκλητικών γυμνών ή ημίγυμνων φωτογραφιών και βίντεο μέσω κινητού, καταγράφει έρευνα του Pew Research Center στις ΗΠΑ.

Σημαντική άνοδο του «sexting», δηλαδή της αποστολής, λήψης και προώθησης προκλητικών γυμνών ή ημίγυμνων φωτογραφιών και βίντεο μέσω κινητού, καταγράφει έρευνα του Pew Research Center στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 9% των κατόχων κινητών τηλεφώνων έχουν στείλει προκλητική εικόνα ή βίντεο, ενώ το 20% έχουν λάβει «sext». Όπως σημειώνεται στην έρευνα, πρόκειται για σημαντική αύξηση από στατιστικής άποψης σε σχέση με το 2012 (6% και 15% αντίστοιχα). Μόλις το 3% έχουν προωθήσει sext σε άλλους χρήστες – ποσοστό που έμεινε ίδιο σε σχέση με το 2012.

Η ηλικία παραμένει βασικό κριτήριο όσον αφορά στο sexting: οι νεαρότεροι ενήλικες είναι πιθανότερο να στείλουν, λάβουν και προωθήσουν sexts. Οι κάτοχοι κινητών ηλικιών 18-24 είναι πιθανότερο να πουν ότι λαμβάνουν sexts (44%- 26% το 2012), ενώ αυτοί που είναι μεταξύ 25 και 35 είναι πιθανότερο (σε σχέση με μεγαλύτερες ηλικίες) να πουν ότι αποστέλλουν sexts (22%). Η προώθηση ωστόσο δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής δραστηριότητα (6% στις ηλικίες 18-24, 5% μεταξύ 25-34).

Η άνοδος του sexting συνδέεται με την εξάπλωση των smartphones, που καθιστούν ευκολότερη τη λήψη και τον διαμοιρασμό εικόνων και βίντεο: 56% των ενηλίκων Αμερικανών κατέχουν smartphone, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό το 2012 ήταν 46%. Οι κάτοχοι smartphones είναι πολύ πιθανότερο να μπουν στη διαδικασία του sexting σε σχέση με τους κατόχους «απλών» κινητών (27% σε σχέση με 10%, όσον αφορά στη λήψη sext – 12% και 4% αντίστοιχα για την αποστολή).

Η τεχνολογία στη ζωή των ζευγαριών

Γενικότερα, η έρευνα υποδεικνύει ότι το Ίντερνετ, τα κινητά τηλέφωνα και τα κοινωνικά δίκτυα έχουν καταστεί σημαντικό κομμάτι της καθημερινής ζωής των ζευγαριών στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, το 10% των χρηστών που είναι παντρεμένοι ή έχουν σταθερή σχέση δηλώνουν ότι το Ίντερνετ είχε «μεγάλη επίδραση» στη σχέση τους και το 17% κάνει λόγο για «μικρή επίδραση». Το 72% υποστηρίζουν ότι το Ίντερνετ «δεν είχε στα αλήθεια επίδραση» στη σχέση τους.

Το 74% των ενηλίκων χρηστών που κάνουν λόγο για επίδραση στη σχέση τους, την χαρακτηρίζουν «θετική». Το 20% θεωρούν ότι ήταν αρνητική, ενώ το 4% τη χαρακτηρίζει τόσο καλή όσο και κακή.

Όσον αφορά στον ρόλο της τεχνολογίας ως μέσου υποστήριξης και επικοινωνίας, το 25% των ενηλίκων που είναι παντρεμένοι ή βρίσκονται σε σχέση έχουν στείλει γραπτό μήνυμα στον/ στην σύντροφό τους ενώ βρίσκονταν μαζί στο σπίτι. Το 21% έχουν νιώσει «πιο κοντά» εξαιτίας συνομιλιών που είχαν online ή μέσω μηνυμάτων, ενώ το 9% έχουν λύσει διαφωνίες με αυτόν τον τρόπο, τις οποίες αδυνατούσαν να επιλύσουν «πρόσωπο με πρόσωπο».  

Ωστόσο, η χρήση της τεχνολογίας προφανώς δημιουργεί και εντάσεις: το 25% των κατόχων κινητών που είναι σε γάμο ή σχέση έχουν νιώσει ότι η προσοχή του/ της συντρόφου έχει αποσπαστεί λόγω του κινητού σε στιγμές που ήταν μαζί, ενώ το 8% των χρηστών του Ίντερνετ που βρίσκονται σε σταθερή σχέση έχουν μαλώσει για το θέμα του χρόνου που ο ένας εκ των δύο περνά online. Όσον αφορά σε online δραστηριότητα, το 4% των χρηστών του Διαδικτύου σε μόνιμη σχέση έχουν αναστατωθεί επειδή ανακάλυψαν κάτι που ο/ η σύντροφος έκανε online. Τα αντίστοιχα ποσοστά αυξάνονται στο ηλικιακό γκρουπ των 18-29 ετών. Γενικότερα, το 45% των χρηστών του Ίντερνετ μεταξύ 18 και 29 που βρίσκονται σε σοβαρές σχέσεις ανέφεραν ότι το Ίντερνετ έχει επίδραση στη σχέση τους, ενώ μόλις ένας στους δέκα είπε το ίδιο στις ηλικίες 65 και άνω.

Διαμοιρασμός κωδικών και λογαριασμών

Το 67% των χρηστών του Ίντερνετ που είναι παντρεμένοι ή σε σχέση έχουν μοιραστεί τον κωδικό τους σε έναν ή παραπάνω online λογαριασμούς με τον/ την σύντροφο. Επίσης, το 27% έχουν λογαριασμό email τον οποίο μοιράζονται, φαινόμενο που παρατηρείται ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες και άτομα με σχέσεις άνω των δέκα ετών. Ακόμη, το 11% των παντρεμένων ή σε σχέση ενηλίκων που χρησιμοποιούν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται ένα προφίλ social media.