Το πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό αρχείο της ΔΕΗ θα γίνει προσιτό για το κοινό μέσα από την έκθεσή του σε διατηρητέο κτήριο της οδού Αγαθουπόλεως 14, στην Αθήνα.
Το πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό αρχείο της ΔΕΗ θα γίνει προσιτό για το κοινό μέσα από την έκθεσή του σε διατηρητέο κτήριο της οδού Αγαθουπόλεως 14, στην Αθήνα.
Το αρχείο της ΔΕΗ διατρέχει όλη την ιστορία της εκβιομηχάνισης της Ελλάδας και τα ντοκουμέντα του χρονολογούνται από το 1890. Στόχος της ΔΕΗ είναι να δημιουργήσει ένα χώρο έκθεσης και μελέτης του αρχείου, και για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε το διατηρητέο κτήριο στην οδό Αγαθουπόλεως, στην πλατεία Αμερικής, που αποτελεί ιδιοκτησία της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε..
Τα μεγάλα έργα, ο εξηλεκτρισμός ολόκληρης της χώρας, η δημιουργία του ενιαίου εθνικού δικτύου, η τεράστια συμβολή της ΔΕΗ ως ενιαίου και δημόσιου φορέα στη μεταπολεμική παραγωγική συγκρότηση της χώρας, η εξέλιξη της διοικητικής οργάνωσης της επιχείρησης, αλλά και η ιστορία της εργασίας αποτυπώνονται στα πλούσια και πολυποίκιλα τεκμήρια του ιστορικού αρχείου της ΔΕΗ.
Οι μελέτες αποκατάστασης του κτηρίου και συντήρησης του ζωγραφικού και πλαστικού διακόσμου του συζητήθηκαν στην περασμένη συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.
Το κτήριο χαρακτηρίστηκε ως έργο τέχνης από το υπουργείο Πολιτισμού το 1985, καθώς αποτελεί αξιόλογο νεοκλασικό κτήριο των αρχών του 20ού αιώνα. Αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και πρώτο όροφο (καθώς και νεώτερη προσθήκη δευτέρου ορόφου που δεν είναι χαρακτηρισμένη), ενώ περιλαμβάνει χαρακτηριστικό μαρμάρινο εξώστη που συνδέει τα δύο κεντρικά ανοίγματα του ορόφου, αλλά και δύο μικρούς μεμονωμένους εξώστες στο ισόγειο.
Το εσωτερικό του σώζεται σε κακή κατάσταση, εξαιτίας παλαιότερης κατάληψης του κτηρίου από περιθωριακά άτομα, αλλά και μη συντήρησής του. Τα μέλη του Συμβουλίου γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ της έγκρισης των δύο μελετών για την αποκατάσταση, αλλαγή χρήσης και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του διατηρητέου κτηρίου και για τη συντήρηση και αποκατάσταση του υφιστάμενου ζωγραφικού και πλαστικού διακόσμου του.
naftemporiki.gr