Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014 11:28

Paper: Eφαρμογή με έμφαση στην ενημέρωση από το Facebook

Μία νέα εφαρμογή για iOS ονόματι Paper ανακοίνωσε το Facebook, η οποία παρουσιάζει στον χρήστη άρθρα και ενημερώσεις που κανονικά παρουσιάζονται στο News Feed, αλλά το κάνει με τρόπο που είναι προσαρμοσμένος στα δεδομένα συσκευών χειρός.

Μία νέα εφαρμογή για iOS ονόματι Paper ανακοίνωσε το Facebook, η οποία παρουσιάζει στον χρήστη άρθρα και ενημερώσεις που κανονικά παρουσιάζονται στο News Feed, αλλά το κάνει με τρόπο που είναι προσαρμοσμένος στα δεδομένα συσκευών χειρός.

Στην ουσία πρόκειται για μια αναπροσαρμογή του Facebook για φορητές συσκευές, με έμφαση στην ενημέρωση και στις εικόνες παρά στα timelines των φίλων. Ο χρήστης, αντί να «κατεβαίνει» σε μακρές λίστες από status updates, σχόλια και διάφορες δημοσιεύσεις, «scrollάρει» οριζόντια, σε ένα πιο «τακτοποιημένο» και φιλικό ως προς τον εντοπισμό και την ανάγνωση δημοσιεύσεων interface. Κάθε άρθρο εμφανίζεται σε παρουσίαση πλήρους οθόνης, «χωρίς περισπασμούς», με λεζάντες και σχόλια να παρατίθενται σε εικόνες και βίντεο.

Αν και σε πρώτο «πλάνο»το Paper θα παραθέτει το News Feed, οι χρήστες θα είναι σε θέση να προσαρμόσουν τα feeds τους στις δικές τους προτιμήσεις, επιλέγοντας θέματα που τους ενδιαφέρουν, ενώ θα επιτρέπεται και η δημοσίευση απευθείας στο Facebook. Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, τα πάντα ανταποκρίνονται στο άγγιγμα του χρήστη, ο οποίος μπορεί να πλοηγηθεί με απλές, φυσικές χειρονομίες.

Πρόκειται για το πρώτο προϊόν της Facebook Creative Labs. Η διάθεση του Paper θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ στις 3 Φεβρουαρίου, και υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα status updates, τις φωτογραφίες και τα βίντεο, καθώς και με ενημερωτικό υλικό που αντλείται από διάφορες πηγές. Στην ουσία πρόκειται για μια εφαρμογή που «υπόσχεται» έναν νέο τρόπο προσέγγισης του Facebook, διατηρώντας παράλληλα τα περισσότερα βασικά χαρακτηριστικά του.

Σύμφωνα με τον Guardian, το Paper προορίζεται να προκαλέσει άμεσα το Flipboard, το οποίο παρουσιάζει δημοσιεύσεις υπό τη μορφή «περιοδικού». Το Flipboard αντλεί υλικό από ενημερωτικά και ψυχαγωγικά sites, καθώς και από το Facebook, το Twitter και άλλα κοινωνικά δίκτυα. Σημειώνεται ότι το Flipboard είχε περίπου 85 εκατ. χρήστες τον Σεπτέμβριο του 2013 και στοχεύει στα 150 εκατ. μέχρι τα τέλη του 2014.