Πολιτική
Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014 16:40

Σε δημόσια διαβούλευση ν/σ για εκσυγχρονισμό γηπέδων ποδοσφαίρου

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε ο υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, το νομοσχέδιο  «Εκσυγχρονισμός υφιστάμενων Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου (ΑΕΠ) και άλλες διατάξεις» .

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε ο υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, το νομοσχέδιο  «Εκσυγχρονισμός υφιστάμενων Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου (ΑΕΠ) και άλλες διατάξεις» .

Με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η επίλυση χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα γήπεδα ποδοσφαίρου της Α’ και Β’ Εθνικής (Super League και Football League), ενώ επέρχονται τροποποιήσεις στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (ΝΟΚ).

Αναλυτικότερα, επιχειρείται να επιλυθούν εκκρεμότητες άνω των 30 ετών που αφορούν σε υφιστάμενες ΑΕΠ εντός του οικιστικού ιστού των πόλεων, που χρησιμοποιούνται και για τη διενέργεια αγώνων της Α΄και Β΄ Εθνικής, για τις οποίες απαιτούνται ειδικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τους ελληνικούς και τους διεθνείς κανονισμούς της UEFA.

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το υπουργείο ΠΕΚΑ, είναι να διευκολυνθούν οι εργασίες που βελτιώνουν την ασφάλεια των θεατών και τη στατική επάρκεια των γηπέδων.  Eπιτρέπεται η κατασκευή κλιμάκων κινδύνου και κάθε άλλη απαραίτητη προσθήκη ή διαμόρφωση των ΑΕΠ. για την εξασφάλιση των απαιτούμενων εξόδων διαφυγής και την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων, κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας πολεοδομικής διάταξης, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες πυρασφάλειας και προσβασιμότητας ΑΜΕΑ που καλύπτουν τις προδιαγραφές των εκάστοτε κανονισμών.

Παράλληλα, το ν/σ στοχεύει να δώσει δυνατότητες ενεργειακής αναβάθμισης και περιορισμένες αλλά χρήσιμες για τους αθλητικούς συλλόγους δυνατότητες ανάπτυξης (φωτοβολταϊκά στα στέγαστρα, περιορισμένες εμπορικές χρήσεις).

Ειδικότερα, όσον αφορά στις εμπορικές χρήσεις, επιτρέπεται στις ΑΕΠ η εγκατάσταση συνοδών χρήσεων των αθλητικών δραστηριοτήτων με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους, καθώς και εμπορικές δραστηριότητες με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους (αναψυκτήρια – καφέ, εστιατόρια, μαγειρεία, εμπορικά καταστήματα, συνεδριακό κέντρο έως 300 θέσεων, κινηματογράφος έως 300 θέσεων, χώροι ψυχαγωγίας και αναψυχής κ.α.).

Με το ν/σ καθορίζονται επίσης κίνητρα στους αθλητικούς συλλόγους για μετεγκατάσταση από τον αστικό ιστό σε εκτός σχεδίου περιοχές, εφόσον κατεδαφιστούν τα υπάρχοντα κτίσματα και εγκαταστάσεις και αποδοθούν σε κοινή χρήση ως πάρκα και άλση.

Όσον αφορά στη χωρητικότητα των ΑΕΠ, επιτρέπεται η διαμόρφωση των υφισταμένων κερκίδων για την προσθήκη θέσεων, καθώς και η προσθήκη νέων κερκίδων, εφόσον ο αριθμός των απαιτούμενων πρόσθετων θέσεων δεν υπερβαίνει το 30% των υπαρχόντων. Σε κάθε περίπτωση, οι ανωτέρω προσθήκες  δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στην όμορη περιοχή του ακινήτου. 

Επίσης, επιτρέπεται η προέκταση εξεδρών – κερκίδων εκτός του νομίμου περιγράμματος των ΑΠΕ και άνωθεν κοινοχρήστων χώρων, υπό την προϋπόθεση τοποθέτησης σε ύψος τουλάχιστον πέντε μέτρων από το πεζοδρόμιο.

Τροποποιήσεις ΝΟΚ

Μεταξύ άλλων, με τις προτεινόμενες διατάξεις:

  • Παρέχεται η δυνατότητα σε όσες αυθαίρετες κατασκευές τηρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή τις τηρούσαν αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής του (δηλαδή έχουν τα επιτρεπόμενα μεγέθη αλλά δεν εξέδωσαν οικοδομική άδεια κατά την κατασκευή) να προχωρήσουν σε έκδοση ή αναθεώρηση άδειας δόμησης, για όσες εργασίες απαιτείται άδεια δόμησης, και σε έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για όσες εργασίες απαιτείται έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας ή 48ωρη ενημέρωση.
  • Δίνεται η δυνατότητα δόμησης σε οικόπεδα τα οποία δεν έχουν πρόσωπο σε εγκεκριμένη οδό, όταν δεν μπορούν μέσω τακτοποιήσεως να αποκτήσουν, εφόσον η έλλειψη αυτή δεν έγινε με υπαιτιότητα των ιδιοκτητών μετά την ισχύ του νόμου 651/1977.
  • Εντάσσονται στις διατάξεις που ισχύουν για μουσεία, θέατρα και νοσοκομεία ή θεραπευτήρια οι χώροι εκπαιδευτηρίων ή ερευνητικών κέντρων, για την εγκατάσταση μηχανολογικών εγκαταστάσεων στον πρώτο υπόγειο χώρο κύριας χρήσης εκτός του περιγράμματος της ανωδομής.
  • Αυστηροποιείται το πλαίσιο και επιλύονται παρερμηνείες όσον αφορά τις προϋποθέσεις που δίνει ο ΝΟΚ για προσθήκες σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, αυξάνοντας τα απαραίτητα υπολοιπόμενα τετραγωνικά του συντελεστή δόμησης.
  • Δίνεται η δυνατότητα υπέρβασης ύψους για την κατασκευή φυτεμένου δώματος σε υφιστάμενα κτίρια στα οποία έχει εξαντληθεί το ύψος που προβλέπεται στην περιοχή
  • Επιλύονται προβλήματα παρερμηνειών σε ότι ισχύει για την αύξηση ύψους μέχρι ένα μέτρο σε περιπτώσεις κτιρίων με ισόγειες θέσεις στάθμευσης ή pilotis με χρήση για στάθμευση.
  • Προβλέπεται ότι προσθήκη σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο με τμήμα που έχει εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης με τους νόμους περί αυθαιρέτων μπορεί να γίνει μόνο στο νόμιμο τμήμα του κτιρίου.
  • Δίνεται η δυνατότητα για πρώτη φορά να επιλύονται θέματα διαφορετικών ερμηνειών του ΝΟΚ και της πολεοδομικής νομοθεσίας μεταξύ του πολίτη και της υπηρεσίας, όπως ακριβώς προβλέπεται και για διαφωνία μεταξύ υπηρεσιών, δηλαδή με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων.

Τροποποιήσεις διατάξεων για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής

Ξεκαθαρίζονται πλήρως οι αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, ώστε να αποφεύγονται παρερμηνείες από τις υπηρεσίες και τους πολίτες.