Η Microsoft ανακοίνωσε την κυκλοφορία της beta έκδοσης του Project Spark, δηλαδή μίας πλατφόρμας που θα επιτρέπει στον χρήστη τη δημιουργία παιχνιδιών για το λειτουργικό σύστημα Windows 8.1 και τις κονσόλες Xbox 360 και Xbox One.
Η Microsoft ανακοίνωσε την κυκλοφορία της beta έκδοσης του Project Spark, δηλαδή μίας πλατφόρμας που θα επιτρέπει στον χρήστη τη δημιουργία παιχνιδιών για το λειτουργικό σύστημα Windows 8.1 και τις κονσόλες Xbox 360 και Xbox One.
Το Project Spark είναι ένα εργαλείο, ένας ψηφιακός καμβάς, που επιτρέπει σε developers ή ακόμα και σε gamers να «χτίζουν» παιχνίδια μέσα σε παιχνίδια. Πιο συγκεκριμένα, θα είναι εφικτή η δημιουργία κόσμων, χαρακτήρων και animations που θα μπορούν να είναι λειτουργικά τόσο στις πλατφόρμες του Xbox όσο και σε υπολογιστές που «τρέχουν» λειτουργικό Windows 8.1.
Πρόκειται επί της ουσίας για την ίδια ιδέα που βρίσκεται πίσω από το LittleBigPlanet της Sony, με τη βασική διαφορά όμως ότι εδώ γίνεται χρήση στοιχείων του Kobu και προωθείται επιπλέον η ενσωμάτωση συσκευών SmartGlass που θα επιτρέπουν την αλληλεπίδραση των παικτών με τα παιχνίδια, χρησιμοποιώντας διαφορετικές πλατφόρμες. Για παράδειγμα θα μπορούσε να επιτυγχάνεται έλεγχος μέσω μιας ταμπλέτας σε μια εφαρμογή που έχει δημιουργηθεί και «τρέχει» στο Xbox One.
Το Project Spark προσφέρει στους gamers μία δίοδο δημιουργίας και έκδοσης παιχνιδιών. Η πιο απλή μέθοδος επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει τον τύπο του περιβάλλοντος που θέλει να δημιουργήσει, το είδος του χαρακτήρα και στη συνέχεια γίνεται η επιλογή της αποστολής. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία τα οποία μπορούν να εμπλουτιστούν με πρόσθετα στοιχεία στη συνέχεια.
Κάθε παιχνίδι που δημιουργείται μέσω του Project Spark θα μπορεί να διαμοιράζεται στην κοινότητα των gamers ή να προωθείται για περαιτέρω επεξεργασία. Οι επιλογές που έχει ο επίδοξος δημιουργός είναι η δημιουργία παιχνιδιών shooter τρίτου προσώπου, 2D platformer, tower-defense games ή ακόμα και παιχνίδια δράσης τύπου Zelda ή Fable. Τα πάντα είναι προσαρμόσιμα και η Microsoft επιτρέπει κάθε στοιχείο σε ένα παιχνίδι να διαθέτει τη δική του «νοημοσύνη» ώστε να αναλαμβάνει τον έλεγχο των κινήσεων.
Ο έλεγχος της εφαρμογής θα μπορεί να γίνεται μέσω των χειριστηρίων του Xbox One, μέσω SmartGlass και φυσικά μέσω του παραδοσιακού keyboard και του mouse. Επίσης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Kinect για την καταγραφή φωνής και κίνησης ώστε να χρησιμοποιηθούν σε animations προσώπου, κίνηση σώματος ή για την προσαρμογή της φωνής του χαρακτήρα και τη δημιουργία διαλόγων.
Η beta έκδοση του Project Spark θα αφορά αρχικά μόνο το Windows 8.1 και σε περιορισμένους αριθμούς. Θα ακολουθήσει η beta έκδοση για το Xbox One στις αρχές του 2014, ενώ η εφαρμογή θα γίνει διαθέσιμη και μέσω του Windows Store, με την παράλληλη χρήση beta key ώστε να είναι εφικτή η ενεργοποίηση και η δημιουργία παιχνιδιών. Αργότερα, μέσα στο έτος αναμένεται να γίνει το λανσάρισμα της τελικής έκδοσης της εφαρμογής.