Κοινωνία
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014 16:39

«Όχι» από το Διοικητικό Εφετείο στην αναστολή διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών

Απορρίφθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών η αίτηση 22 εκπαιδευτικών με την οποία ζητούσαν να ανασταλεί η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Απορρίφθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών η αίτηση 22 εκπαιδευτικών με την οποία ζητούσαν να ανασταλεί η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Οι διοικητικοί δικαστές έκριναν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν στερήθηκαν τους αναγκαίους πόρους διαβίωσης, αφού λαμβάνουν τα 3/4 των αποδοχών τους και πως «η βλάβη» την οποία επικαλούνται είναι επανορθώσιμη, σε περίπτωση που γίνει δεκτή η κυρία αγωγή που έχουν καταθέσει.

Παράλληλα, προσθέτουν οι δικαστές, η χορήγηση της αναστολής της επίμαχης υπουργικής απόφασης δεν δικαιολογείται, καθώς αυτό συνάπτεται «προς το συμφέρον του εν γένει δημόσιου τομέα» και αποβλέπει «στην αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, στην εναρμόνιση της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, στη σύνδεση της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση».

Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η περικοπή των αποδοχών τους, λόγω της διαθεσιμότητας, θα έχει ως συνέπεια τη διακινδύνευση της αξιοπρεπούς διαβίωσης τους, ενώ οι αποδοχές πολλών εξ αυτών θα προσεγγίσουν το όριο της φτώχειας (580 ευρώ), όπως αυτό προσδιορίστηκε βάσει στατιστικών στοιχείων της Eurostat.

Μάλιστα, προσκόμισαν στο δικαστήριο εκκαθαριστικά σημειώματα, πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, βεβαιώσεις σπουδών των παιδιών τους, στοιχεία εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων κ.λπ. για να δικαιολογήσουν τους ισχυρισμούς τους.

Αντίθετα, το Ελληνικό Δημόσιο υποστήριξε ότι η διαθεσιμότητα επιβλήθηκε στο «μνημονιακό» νομοθετικό πλαίσιο για λόγους δημοσίου συμφέροντος και συγκεκριμένα «στο πλαίσιο ανειλημμένων υποχρεώσεων της χώρας με σκοπό την εξυγίανση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και την εναρμόνιση της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, καθώς και τη σύνδεση της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση».

newsroom naftemporiki.gr