Κοινωνία
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014 15:57

ΙΣΘ: Ακατανόητες και άδικες παρεμβάσεις από τον Αδ. Γεωργιάδη

Ακατανόητες και άδικες χαρακτηρίζει τις παρεμβάσεις του υπουργού Υγείας σχετικά με την αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας Υγείας, τα όρια συνταγογράφησης και τις ελεγκτικές εταιρείες για τον ΕΟΠΥΥ ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ).

Ακατανόητες και άδικες χαρακτηρίζει τις παρεμβάσεις του υπουργού Υγείας σχετικά με την αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας Υγείας, την εφαρμογή του μέτρου της επιβολής ανωτάτου ορίου προϋπολογισμού στη δαπάνη συνταγογράφησης ανά γιατρό και τις ελεγκτικές εταιρείες για τον ΕΟΠΥΥ ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ).

Σε επιστολή του προς τον κ. Γεωργιάδη, ο ΙΣΘ επισημαίνει ότι η θέσπιση ατομικών περιορισμών στη συνταγογράφηση δεν αντέχει στην κοινή λογική ούτε στην απλή αριθμητική και δημιουργεί τεράστια προβλήματα, ενώ ζητεί άμεση απόσυρση της σχετικής απόφασης.

Όσον αφορά στον έλεγχο του ΕΟΠΥΥ από ιδιωτικές εταιρείες, ο σύλλογος ρωτά ποια σκοπιμότητα ή ιδιοτέλεια επέβαλε τη θέσπιση του υποχρεωτικού ελέγχου από τις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες με δαπάνες των γιατρών. Παράλληλα, ζητεί να νομοθετηθούν όροι και προϋποθέσεις ώστε οι ιατρικοί σύλλογοι, που είναι ΝΠΔΔ, να αναλάβουν το ελεγκτικό έργο χωρίς επιβάρυνση των γιατρών.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ), ο ΙΣΘ  υποστηρίζει πρέπει να αποσυρθεί, καθώς βρίθει ρουσφετολογικών ρυθμίσεων και ιατροκτόνων διατάξεων και οδηγεί στην υποβάθμιση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:

«Κύριε υπουργέ,

Οι τελευταίες παρεμβάσεις σας σχετικά με την αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας Υγείας, τα όρια της συνταγογράφησης και τις ελεγκτικές εταιρείες είναι ακατανόητες, άδικες και δεν εξυπηρετούν τους στόχους τους οποίους υποτίθεται ότι επιδιώκουν .

Όσο  καλόπιστοι και καλοπροαίρετοι κι αν είμαστε, αδυνατούμε να αντιληφθούμε την πολιτική και κοινωνική σκοπιμότητα τους αλλά μόνο τις οικονομικές επιπτώσεις για πολλούς αλλά και ωφέλειες για λίγους.

Α. Η θέσπιση ατομικών περιορισμών στη συνταγογράφηση δεν αντέχει στην κοινή λογική ούτε στην απλή αριθμητική. Δημιουργεί τεράστια προβλήματα, αγνοεί την πραγματικότητα και ουσιαστικά απαγορεύει την ελεύθερη άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος.

Τα παραδείγματα που τεκμηριώνουν τα παραπάνω είναι πολλά και πιστεύουμε ότι έχετε ήδη ενημερωθεί.

Ενδεικτικά σας παραθέτουμε:

  • το παράδειγμα ιατρού που άνοιξε πρώτη φορά το ιατρείο του το 2013 και έχει πλαφόν μικρότερο από τον ιατρό της ίδιας ειδικότητας που αρχίζει φέτος τη λειτουργία του ιατρείου του,
  • τα προβλήματα που προκαλούνται στη λειτουργία νοσοκομείων, κέντρων υγείας και αγροτικών ιατρείων,
  • τα προβλήματα  που προκαλούνται σε περιοχές με λίγους ιατρούς.

Ο Ιατρικός σύλλογος Θεσσαλονίκης έχει προτείνει την υιοθέτηση αυτούσιου του Σουηδικού προτύπου συνταγογράφησης ώστε η δαπάνη να μειωθεί με επιστημονικό , ορθολογικό τρόπο και επιτυχώς εφαρμοζόμενο από ετών. Μόνη «παρενέργεια» βέβαια , η διακοπή ροής μαύρου χρήματος προς κάθε κατεύθυνση.

Μόνος δρόμος αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργούνται είναι η άμεση απόσυρση της σχετικής απόφασης.

Β. Ποία σκοπιμότητα ή ιδιοτέλεια επέβαλε τη θέσπιση του υποχρεωτικού ελέγχου από τις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες με δαπάνες των ιατρών, με αποτέλεσμα να κατευθύνετε το 1-2% του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ σε 4 εταιρείες;

Όταν ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ περικόπτεται και οι παροχές προς τους ασφαλισμένους περικόπτονται, η ρύθμιση αυτή εξασφαλίζει 45-80,000,000 ευρώ για 4 ελεγκτικές εταιρείες. Ποια «υποβρύχια» σκοπιμότητα θα «αναδυθεί» εν καιρώ;

Εάν ο ΕΟΠΥΥ είναι ανίκανος να ελέγξει, ζητούμε να νομοθετήσετε όρους και προϋποθέσεις ώστε οι Ιατρικοί Σύλλογοι, που είναι Ν.Π.Δ.Δ, να αναλάβουν αυτό το ελεγκτικό έργο χωρίς επιβάρυνση των ιατρών με διαφάνεια και αξιοπιστία. Άλλωστε ελεγχόμαστε από το ελεγκτικό συνέδριο και δεν δυνάμεθα να προβαίνουμε σε βολικές πτωχεύσεις.

Γ. Το νομοσχέδιο για το ΠΕΔΥ, το οποίο πρέπει να αποσυρθεί , βρίθει ρουσφετολογικών ρυθμίσεων και ιατροκτόνων διατάξεων και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας. Επίσης , αντί να έχετε ήδη φροντίσει για την ενεργοποίηση των Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, 2,5 χρόνια μετά ξανανομοθετείτε τα νομοθετημένα.

Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι ακόμη αναμένουμε την απάντηση σας για την επιλεκτική υποχρηματοδότηση των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης όπως υποσχεθήκατε προ τετραμήνου.

Φυσικά παραμένουμε στη διάθεση σας για τυχόν διευκρινίσεις.

Αναμένουμε την άμεση θετική σας ανταπόκριση για την εξυπηρέτηση της δημόσιας Υγείας και του δημοσίου συμφέροντος.

Με τιμή

Ο πρόεδρος, Τσάμης Δημήτρης

Ο Γεν Γραμματέας, Νίτσας Νικόλαος»