Έκθεση που θα «γεφυρώνει» τις δύο προεδρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ελληνική που μόλις ξεκίνησε και την ιταλική, η οποία θα πάρει τη σκυτάλη, θα πραγματοποιηθεί αρχικά στη Ρώμη και στη συνέχεια στην Αθήνα.
Έκθεση που θα «γεφυρώνει» τις δύο προεδρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ελληνική που μόλις ξεκίνησε και θα διαρκέσει έως τον Ιούνιο και την ιταλική, η οποία θα πάρει τη σκυτάλη, θα πραγματοποιηθεί αρχικά στη Ρώμη και στη συνέχεια στην Αθήνα.
Πρόκειται για μια «συμβολική έκθεση, με λίγα αλλά δυνατά έργα και από τις δύο χώρες, που θα τελεί υπό την αιγίδα των δύο προέδρων της Δημοκρατίας», όπως ειπώθηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), το οποίο έδωσε το «πράσινο φως» για τον προσωρινό δανεισμό έξι αρχαίων έργων και μιας βυζαντινής εικόνας.
Πρόκειται για επτά σημαντικά έργα, χαρακτηριστικά των πολιτισμών που σημάδεψαν τον ελληνικό χώρο, από τα οποία το πιο γνωστό είναι το αττικό ανάγλυφο της «Σκεπτόμενης Αθηνάς» του 5ου αιώνα π. Χ., που εκτίθεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Η έκθεση με τίτλο «Ευρωπαϊκό πεπρωμένο της Ελλάδας και της Ιταλίας» («Il destino europeo della Grecia e dell' Italia») θα πραγματοποιηθεί στο Παλάτσο Κιρινάλε της Ρώμης από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο από τις αρχές Αυγούστου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Από την ιταλική πλευρά, θα συμμετάσχουν επτά σημαντικά έργα από μουσεία της Κάτω Ιταλίας και της Σικελίας, όπως το ρωμαϊκό αντίγραφο των τυραννοκτόνων. Εκτός από τη «Σκεπτόμενη Αθηνά», τα ελληνικά που θα «ταξιδέψουν» είναι μια πήλινη πινακίδα από την Πύλο του 13ου αι. π. Χ., ένα κυκλαδικό ειδώλιο από τη Νάξο της 3ης χιλιετίας, ένα χάλκινο άγαλμα ανδρός από την πρώιμη ρωμαϊκή περίοδο, μια αρχαϊκή κόρη, ένα υστερομινωικό ρυτό (είδος ποτηριού) σε σχήμα ταυροκεφαλής από το ανάκτορα της Ζάκρου και μια βυζαντινή εικόνα με την Παναγιά Γλυκοφιλούσα του 12ου αιώνα.
Τα μέλη του ΚΑΣ, ζήτησαν από την ιταλική πλευρά τη συμμετοχή δύο επιπλέον έργων που χαρακτηρίζουν την εποχή τους - και όχι μόνον -, μια πρώιμη επιγραφή με χαλκιδικό αλφάβητο, από το οποίο προήλθε το λατινικό και ένα πορτρέτο του βασιλιά της Ηπείρου, Πύρρου.
naftemporiki.gr