Οι αρχές του Αμβούργου σχεδιάζουν μέσα στα επόμενα 15 με 20 χρόνια να... εξαφανίσουν όλα τα αυτοκίνητα από την πόλη της βόρειας Γερμανίας, στο πλαίσιο του «Πράσινου Δικτύου», ενός προγράμματος που προβλέπει τη δημιουργία πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων, οι οποίοι θα συνδέονται με τους ήδη μεγάλους χώρους πρασίνου.
Οι αρχές του Αμβούργου σχεδιάζουν μέσα στα επόμενα 15 με 20 χρόνια να... εξαφανίσουν όλα τα αυτοκίνητα από την πόλη της βόρειας Γερμανίας, στο πλαίσιο του «Πράσινου Δικτύου», ενός προγράμματος που προβλέπει τη δημιουργία πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων, οι οποίοι θα συνδέονται με τους ήδη μεγάλους χώρους πρασίνου.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της δημοτικής αρχής Ανγκέλικα Φριτς, σε λίγα χρόνια κάτοικοι και επισκέπτες «θα μπορούν να εξερευνούν την πόλη αποκλειστικά με ποδήλατο και με τα πόδια».
Το Αμβούργο, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, αποτελείται σε ποσοστό 40% από χώρους πρασίνου, αθλητικές εγκαταστάσεις και πλατείες. Με το «Πράσινο Δίκτυο», οι αρχές προσβλέπουν σε περαιτέρω επέκτασή τους, σε μια προσπάθεια όχι μόνο ενίσχυσης της ασφάλειας και της ευημερίας των κατοίκων, αλλά και ρύθμισης του τοπικού κλίματος. Όπως επισήμανε η Φριτς, χάρη στους θαλάσσιους ανέμους του, το Αμβούργο βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων πόλεων, όπως του Βερολίνου, απέναντι στην αντιμετώπιση της ανόδου των θερμοκρασιών.
Ωστόσο, η πόλη ήδη βιώνει τις συνέπειες, ακόμη κι αν αυτές δεν είναι αισθητές σε όλους. «Σήμερα η μέση ετήσια θερμοκρασία είναι 9 βαθμοί Κελσίου, δηλαδή μεγαλύτερη κατά 1,2 βαθμούς σε σχέση με πριν από 60 χρόνια», δήλωσε πρόσφατα στον Guardian η Δρ. Ίνζα Μάινκε από το γερμανικό Ινστιτούτο Παράκτιων Ερευνών. «Όταν ο χειμώνας είναι ιδιαίτερα κρύος, τότε ο κόσμος πάντα ρωτάει “πού είναι λοιπόν η κλιματική αλλαγή σας;”, όμως οι ψυχροί χειμώνες είναι απλώς αποτέλεσμα της μεταβλητότητας.»
Το Αμβούργο δεν είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη που σκέφτεται να... διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της ή να δημιουργήσει ζώνες χαμηλών εκπομπών. Ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα «πρασινίσματος» είναι αυτό της Κοπεγχάγης που προβλέπει τη δημιουργία 26 «υπερ-λεωφόρων για ποδήλατα». Απώτερος στόχος, η πρωτεύουσα της Δανίας να φθάσει έως το 2050 να αντισταθμίζει το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που παράγει.