Τα αποκαλυπτήρια μιας concept ηλιακής εκδοχής του C-Max πρόκειται να κάνει η Ford κατά τη διάρκεια της έκθεσης ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας, αυτήν την εβδομάδα. Αντί να συνδέεται με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το όχημα χρησιμοποιεί ηλιακές κυψέλες οροφής, οι οποίες φορτίζουν απευθείας την μπαταρία του.
Τα αποκαλυπτήρια μιας concept ηλιακής εκδοχής του C-Max πρόκειται να κάνει η Ford κατά τη διάρκεια της έκθεσης ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας, αυτήν την εβδομάδα. Αντί να συνδέεται με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το όχημα χρησιμοποιεί ηλιακές κυψέλες οροφής, οι οποίες φορτίζουν απευθείας την μπαταρία του.
Εκτός από τα πάνελ, το όχημα χρησιμοποιεί επίσης ένα ειδικά σχεδιασμένο στέγαστρο με ενσωματωμένους φακούς Fresnel, από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Τζόρτζια, οι οποίοι συγκεντρώνουν το ηλιακό φως στις κυψέλες σαν άλλοι μεγεθυντικοί φακοί. Έτσι, η οροφή συσσωρεύει έως και οκτώ φορές περισσότερη ενέργεια σε σχέση με άλλα ηλιακά οχήματα, π.χ. αυτά που συμμετέχουν στους αγώνες μεταξύ ομάδων από πανεπιστήμια.
«Τα πάνελ είναι υπερβολικά ελαφριά και δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο χοντρά όσο δείχνουν», διευκρίνισε μιλώντας στη Huffington Post ο αρμόδιος διευθυντής της Ford Μάικ Τίνσκι. «Ο εξηλεκτρισμός, η ηλιακή ενέργεια και η αυτονομία τείνουν να φθάσουν στο σημείο που θα μας επιτρέπουν να οδηγούμε τα οχήματά μας καθημερινά χρησιμοποιώντας μόνο ηλιακή τεχνολογία.»
Η ίδια η Ford υποστηρίζει ότι το C-Max Solar Energi - «το πρώτο αυτοκίνητο στο είδος του», κατά την ίδια - θα μπορούσε σε μία ημέρα με ηλιοφάνεια να είναι εξίσου αποδοτικό με ένα plug-in υβριδικό, ακόμη και «χωρίς να εξαρτάται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης για καύσιμο».
Το C-Max Solar Energi θα εκτίθεται στην έκθεση CES από σήμερα έως τις 10 Ιανουαρίου και στη συνέχεια Ford και Georgia Tech θα αρχίσουν τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο θα ήταν βιώσιμη η μαζική παραγωγή του στο μέλλον.