Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία άρχισαν δοκιμαστικά δρομολόγια στο Λονδίνο. Στόχος να διαπιστωθεί κατά πόσο η τεχνολογία είναι βιώσιμη για σύντομες διαδρομές στη βρετανική πρωτεύουσα και εάν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία άρχισαν δοκιμαστικά δρομολόγια στο Λονδίνο. Στόχος να διαπιστωθεί κατά πόσο η τεχνολογία είναι βιώσιμη για σύντομες διαδρομές στη βρετανική πρωτεύουσα και εάν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία BYD Auto, κατασκευάστρια των οχημάτων, τα λεωφορεία δεν παράγουν εκπομπές και επιπλέον θα μπορούσαν να μειώσουν τα έξοδα λειτουργίας του λονδρέζικου στόλου κατά 75% σε σχέση με σήμερα. Ο όμιλος υποστηρίζει επίσης ότι με μία φόρτιση διάρκειας 4-5 ωρών, τα οχήματα μπορούν να διανύσουν έως και 250 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες τους χρειάζονται αλλαγή κάθε περίπου 4.000 κύκλους φόρτισης, οι οποίοι μεταφράζονται σε 10 χρόνια ζωής.
«Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε τον καθαρότερο και πιο πράσινο στόλο που χρειαζόμαστε για να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να βελτιώσουμε την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα», δήλωσε ο Μάθιου Πέντσαρτζ σύμβουλος του δημάρχου του Λονδίνου σε θέματα περιβάλλοντος και ενέργειας.
Άλλα έξι ηλεκτροκίνητα λεωφορεία πρόκειται να ενταχθούν στο στόλο στις αρχές του 2014. «Εάν οι δοκιμές αποδειχθούν επιτυχημένες, σχεδιάζουμε την εισαγωγή περισσότερων λεωφορείων, τα οποία θα εξυπηρετούν μαζί με τα υβριδικά και τα λεωφορεία με τεχνολογία υδρογόνου που ήδη καταπολεμούν την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρη την πρωτεύουσα», κατέληξε ο Πέντσαρτζ.
Το συγκεκριμένο μοντέλο λεωφορείου έχει ήδη αποδείξει τις δυνατότητές του κατά τη διάρκεια δοκιμών σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, ανάμεσά τους το Παρίσι, τη Μαδρίτη, το Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες. Στην Κίνα, 220 τέτοια οχήματα πραγματοποιούν κανονικά δρομολόγια από τις αρχές του 2011, εξυπηρετώντας το καθένα έως και 120 επιβάτες και με τον κλιματισμό σε λειτουργία.