Δραματικές βελτιώσεις στο δορυφορικό Ίντερνετ υπόσχεται μία νέα τεχνολογία που αναπτύσσουν ερευνητές του ΜΙΤ και του Hamilton Institute, διπλασιάζοντας το bandwidth και ενισχύοντας τις παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες σε αναπτυσσόμενες χώρες, αεροπλάνα και πλοία.
Δραματικές βελτιώσεις στο δορυφορικό Ίντερνετ υπόσχεται μία νέα τεχνολογία που αναπτύσσουν ερευνητές του ΜΙΤ και του Hamilton Institute, διπλασιάζοντας το bandwidth και ενισχύοντας τις παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες σε αναπτυσσόμενες χώρες, αεροπλάνα και πλοία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι ακόμα και 20πλάσια σε συνθήκες στις οποίες παρουσιάζεται μεγάλη απώλεια δεδομένων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία, που παρουσιάστηκε σε πρόσφατο paper, θα δοκιμαστεί από την εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Inmarsat το 2014. «Ελπίζουμε ότι θα μας δώσει καθαρό βίντεο με λιγότερες αναταράξεις» λέει ο Αμάρ Χαν, στέλεχος της εταιρείας.
Η τεχνολογία αποτελεί ένα παρακλάδι του TCP (transmission control protocol), που διέπει βασικές λειτουργίες του Ίντερνετ. Το κανονικό TCP μεταδίδει μικρά «πακέτα» ψηφιακών δεδομένων με τρόπο που διασφαλίζει ότι καταφθάνουν στον προορισμό τους ακέραια και στη σωστή σειρά, ελέγχοντας παράλληλα για λάθη και ζητώντας αντικαταστάτες για «πακέτα» που «χάνονται». Ωστόσο, στην περίπτωση ασυρμάτων δικτύων κάποιο τμήμα του bandwidth χάνεται σε επικοινωνίες με σκοπό την ανάκτηση χαμένων τμημάτων ενός σήματος, πρόβλημα που εντείνεται στους δορυφόρους.
Η συγκεκριμένη εκδοχή του TCP αποστέλλει μαθηματικά δεδομένα τα οποία περιγράφουν μία σειρά «πακέτων», έτσι ώστε η συσκευή – δέκτης (όπως ένα δορυφορικό τέρμιναλ) να μπορεί να προβεί σε υπολογισμούς για τον εντοπισμό των «απωλεσθέντων», χωρίς να απαιτείται νέα αποστολή δεδομένων. «Μεταδίδετε περισσότερα “πακέτα” από ό,τι θα στέλνατε κανονικά, αλλά δεν χρειάζεται να τα ξαναστέλνετε» αναφέρει ο Χαν.
Η Inmarsat έχει πάνω από 500.000 τέρμιναλ σε όλο τον κόσμο, σε κρουαζιερόπλοια, αλιευτικά σκάφη, επιβατηγά αεροπλάνα, οροφές εταιρικών κτηρίων (χρησιμοποιούνται σε ρόλο «εφεδρείας»), καθώς και σε οχήματα οργανισμών ΜΜΕ. Η νέα τεχνολογία κωδικοποίησης έχει φανεί λειτουργική σε εξομοιώσεις εργαστηρίου και το 2014 αναμένεται να περάσει δοκιμές σε περιβάλλοντα που αντικατοπτρίζουν τα δεδομένα της δορυφορικής επικοινωνίας. Αν ανταπεξέλθει, θα δοκιμαστεί σε πραγματικούς δορυφόρους και θα εξεταστεί το ενδεχόμενο εμπορευματοποίησής της.