Μερικώς αντισυνταγματικό έκρινε ομοφώνως το 4ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), το νόμο 3021/2002 που καθορίζει τους περιορισμούς στη σύναψη δημοσίων συμβάσεων με πρόσωπα που δραστηριοποιούνται ή συμμετέχουν σε επιχειρήσεις Μέσων Ενημέρωσης (βασικός μέτοχος) και παρέπεμψε το θέμα προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του ΣτΕ.
Διατάξεις του άρθρου 2 του νόμου για το βασικό μέτοχο, προβλέπουν ότι η απαγόρευση συνάψεως δημοσίων συμβάσεων σε ό,τι αφορά τους συγγενείς ιδιοκτητών, εταίρων, βασικών μετόχων κλπ (παρένθετα πρόσωπα) των επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αίρεται, αν οι εν λόγω συγγενείς αποδείξουν ότι διαθέτουν οικονομική αυτοτέλεια σε σχέση με τα πρόσωπα αυτά. Το ΣτΕ έκρινε ότι αυτό προσκρούει στη διάταξη του άρθρου 14 παράγραφος 9 του Συντάγματος το οποίο έχει ως εξής:
«Το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η οικονομική κατάσταση και τα μέσα χρηματοδότησης των μέσων ενημέρωσης πρέπει να γίνονται γνωστά, όπως νόμος ορίζει. Ο Νόμος προβλέπει τα μέτρα και τους περιορισμούς που είναι αναγκαίοι για την πλήρη διασφάλιση της διαφάνειας και της πολυφωνίας στην ενημέρωση. Απαγορεύεται η συγκέντρωση του ελέγχου περισσότερων μέσων ενημέρωσης της αυτής ή άλλης μορφής. Απαγορεύεται ειδικότερα η συγκέντρωση περισσότερων του ενός ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης της αυτής μορφής, όπως νόμος ορίζει.
Η ιδιότητα του ιδιοκτήτη, του εταίρου, του βασικού μετόχου ή του διευθυντικού στελέχους επιχείρησης μέσων ενημέρωσης είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του ιδιοκτήτη, του εταίρου, του βασικού μετόχου ή του διευθυντικού στελέχους επιχείρησης που αναλαμβάνει έναντι του Δημοσίου ή νομικού προσώπου του ευρύτερου δημόσιου τομέα την εκτέλεση έργων ή προμηθειών ή την παροχή υπηρεσιών. Η απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου καταλαμβάνει και κάθε είδους παρένθετα πρόσωπα, όπως συζύγους, συγγενείς, οικονομικά εξαρτημένα άτομα ή εταιρείες. Ο Νόμος ορίζει τις ειδικότερες ρυθμίσεις, τις κυρώσεις που μπορεί να φθάνουν μέχρι την ανάκληση της άδειας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού και μέχρι την απαγόρευση σύναψης ή την ακύρωση της σχετικής σύμβασης, καθώς και τους τρόπους ελέγχου και τις εγγυήσεις αποτροπής των καταστρατηγήσεων των προηγούμενων εδαφίων».
Παράλληλα, το 4ο τμήμα του ΣτΕ έκρινε ότι δεν προκύπτει λόγος να σταλεί προδικαστικό ερώτημα στο δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετικά με το αν οι συνταγματικοί περιορισμοί στο θέμα του βασικού μετόχου προσκρούουν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.