Για δεύτερο μήνα στη σειρά, ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι πρώτο σε αριθμό ταξινομήσεων στη Νορβηγία, γεγονός που αποδίδεται στα πολύ γενναιόδωρα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση της χώρας για την αγορά τέτοιων οχημάτων.
Για δεύτερο μήνα στη σειρά, ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι πρώτο σε αριθμό ταξινομήσεων στη Νορβηγία, γεγονός που αποδίδεται στα πολύ γενναιόδωρα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση της χώρας για την αγορά τέτοιων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο οι Νορβηγοί αγόρασαν 716 Nissan Leaf, ποσοστό 5,6% επί του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων για το μήνα. Μέχρι στιγμής το 2013, το 9% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτροκίνητα.
«Τα αυτοκίνητα στη Νορβηγία είναι υπερβολικά ακριβά λόγω του τρόπου, με τον οποίο φορολογούνται, με αποτέλεσμα συχνά να κοστίζουν τα διπλάσια χρήματα σε σχέση με άλλες χώρες», εξήγησε μιλώντας στην Deutsche Welle ο Έσπεν Αντρέασεν, ιδιοκτήτης ενός Leaf. «Για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα όμως, ουσιαστικά δεν υπάρχει φόρος».
Παρότι η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Νορβηγία αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία τρία χρόνια, το έδαφος άρχισε να προετοιμάζεται πολύ καιρό νωρίτερα, αρχικά με την απαλλαγή από το φόρο εισαγωγής και το φόρο πρώτης ταξινόμησης. Πλέον, οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων απολαμβάνουν δωρεάν στάθμευση, απαλλαγή από διόδια και το ΦΠΑ καθώς και άδεια χρήσης των λεωφορειολωρίδων.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, οι απαλλαγές μπορούν να φθάσουν συνολικά τις 91.000 ευρώ, ποσό συχνά μεγαλύτερο από το κόστος του ίδιου του αυτοκινήτου. Σε μια χώρα πλούσια χάρη και στο πετρέλαιο που παράγει, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι όλα αυτά τα κίνητρα στοιχίζουν ακριβά.
«Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν θα έπρεπε να επιδοτούνται», δήλωσε στη νορβηγική εφημερίδα Verdens Gang ο Μπιαρτ Χόλτσμαρκ από τη Statistics Norway. «Θα ήταν πιο έξυπνο τα χρήματα αυτά να διοχετευθούν σε έρευνες για την ανάπτυξη καλύτερων μπαταριών». Τα πολιτικά κόμματα έχουν συμφωνήσει ότι τα μέτρα, που έχουν βοηθήσει τη Νορβηγία να μειώσει αρκετά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές, θα παραμείνουν σε ισχύ έως το 2017 ή έως ότου ο στόλος ηλεκτροκίνητων οχημάτων φτάσει τις 50.000.