Την ψήφιση του νομοσχεδίου για τους οδικούς άξονες και τα διόδια μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου ζήτησε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών Μιχ. Παπαδόπουλος, προκειμένου, όπως είπε, να μην χαθούν τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τις αυξήσεις έως και 60% στα διόδια.
Την ψήφιση του νομοσχεδίου για τους οδικούς άξονες και τα διόδια μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου ζήτησε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών Μιχ. Παπαδόπουλος, προκειμένου, όπως είπε, να μην χαθούν τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Η Επιτροπή αποφάσισε να ολοκληρώσει τις εργασίες μέχρι την Παρασκευή, ώστε το νομοσχέδιο να ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη εβδομάδα.
Το νομοσχέδιο προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης, καθώς όπως ισχυρίσθηκε, επιβάλλει αυξήσεις έως και 60% στα διόδια, ενώ περιλαμβάνει και «σκανδαλώδεις όρους» εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου. Υπέρ του νομοσχεδίου τάσσονται Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, ενώ καταψηφίζουν ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή, ΔΗΜΑΡ και ΚΚΕ.
«Η επαναδημοπράτηση τον έργων θα ήταν πιο ακριβή», απάντησε ο εισηγητής της Ν.Δ. Δ. Τσουμάνης, σημειώνοντας πάντως ότι οι αποζημιώσεις των προηγούμενων συμβάσεων θα επιβαρύνουν το Δημόσιο 1 - 2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για συμβάσεις επανεκκίνησης της οικονομίας, συμφώνησε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Χρ. Γκόκας.
«Εάν στη θέση του Δημοσίου ήταν ένας ιδιώτης, σε καμία περίπτωση δε θα έκανε τέτοιου είδους συμφωνία με τη συνομολόγηση αυτή της καθολικής ανωτέρας βίας», επεσήμανε η εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ευγ. Ουζουνίδου χαρακτηρίζοντας τις συμβάσεις «επιζήμιες για το ελληνικό δημόσιο».
Ο ΣΥΡΙΖΑ προειδοποίησε ότι οι παραχωρησιούχοι θα ζητήσουν νέες αποζημιώσεις και πρότεινε να ενταχθεί στο νομοσχέδιο ρητή διάταξη που να προστατεύει το Δημόσιο. «Το Δημόσιο χρηματοδοτεί χωρίς αντάλλαγμα – 3,5 δις ευρώ δίνει όταν στις αρχικές συμβάσεις ήταν 2,3 δισ. ευρώ», είπε η Ευγ. Ουζουνίδου, σημειώνοντας ότι το Δημόσιο φορτώνεται όλες τις ζημίες, ενώ τα κέρδη θα τα μοιραστούν οι ιδιωτικές εταιρείες.
Για «σούπερ σκάνδαλο», «παιχνίδια των εθνικών εργολάβων» και αδιαφάνεια σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε. έκανε λόγο ο εισηγητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κ. Γιοβανόπουλος. Επεσήμανε ακόμη ότι οι συμβάσεις σχεδιάσθηκαν από «τον χορευτή υπουργό της Ν.Δ. Γ. Σουφλιά με τιμές προ κρίσης και καλούμαστε τώρα να τις καταβάλλουμε εν μέσω κρίσης».
Στο θέμα των διοδίων αναφέρθηκαν όλοι οι ομιλητές. «Ανακοινώσατε, την τρομακτική αύξηση έως και 60% στα διόδια, με συνέπεια για να πάμε στην Θεσσαλονίκη θα χρειασθούμε 56 ευρώ, όταν οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι θα γίνουν αυξήσεις με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι δρόμοι. Οι εταιρείες όμως εισπράττουν διόδια από το 2008, χωρίς να εκτελούν έργα και τώρα συμφωνήσατε να ισχύσουν όλες οι αυξήσεις που προέβλεπαν οι συμβάσεις, χωρίς όμως να είναι εκτελεσμένα τα έργα», είπε η Ευγ. Ουζουνίδου κάνοντας λόγο για «βασιλικά διόδια».
Ο Χρ. Γκόκας από το ΠΑΣΟΚ πρότεινε να υπάρχει χρέωση στα διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε αυτοκίνητο.
Το Δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει το ρίσκο των εργολάβων και γι’ αυτό αυξάνει τις τιμές και τους σταθμούς των διοδίων, τόνισε ο εισηγητής της ΔΗΜΑΡ Ασ. Ξηροτύρη.
«Υποταχθήκατε στις βουλήσεις εργολάβων και αυξάνετε τα διόδια κατά 60%. Οι διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους είναι κείμενο στα όρια της φρίκης», είπε και ο Κ. Γιοβανόπουλος, ενώ και ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Μωραΐτης επιτέθηκε σε κυβέρνηση και κατασκευαστές για την αύξηση στις τιμές διοδίων.
newsroom naftemporiki.gr