Πολιτιστικά
Τρίτη, 03 Δεκεμβρίου 2013 10:16

Χριστουγεννιάτικο γκαλά χορού με τη Συλβί Γκιλιέμ

Η Συλβί Γκιλιέμ, εγκαινιάζει ένα καινούριο χορευτικό τοπίο συνύπαρξης των άκρων, με «όπλο» μία καθαρή, κομψή νέα γλώσσα, με απαιτητική σωματικότητα, υπαινικτικό αισθησιασμό και μαγνητική ενέργεια.

Τα δύο πρόσωπα ενός ζωντανού θρύλου ενώνονται στο λαμπερό εορταστικό γκαλά χορού «Χριστούγεννα με τη Συλβί», καθώς ο γνωστότερος σύγχρονος σκηνικός μύθος, η Συλβί Γκιλιέμ, εγκαινιάζει ένα καινούριο χορευτικό τοπίο συνύπαρξης των άκρων, με «όπλο» μία καθαρή, κομψή νέα γλώσσα, με απαιτητική σωματικότητα, υπαινικτικό αισθησιασμό και μαγνητική ενέργεια.

Το αφιέρωμα στη μεγαλύτερη εν ζωή χορεύτρια του κόσμου, που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 19 έως και τις 30 Δεκεμβρίου, για 19 παραστάσεις, περιλαμβάνει 4 αριστουργηματικά έργα, με θεματικό άξονα τη διάσημη υπερβατική ιέρεια του χορού, που θα ζωντανέψει το «Ιερό τέρας», πάνω σε αυτό που η ίδια αποκαλεί δικό της ιερό τέρας, τη σκηνή.

Συμπράττοντας  με τον διάσημο βρετανό χορευτή και χορογράφο Άκραμ Καν και τα Μπαλέτα του Τόκυο, η γαλλίδα χορεύτρια θα παρουσιάσει τα έργα «Sacred monsters» (Ιερά τέρατα), «Μαργαρίτα και Αρμάνδος» και «Etudes», ενώ τα Μπαλέτα του Τόκυο θα παρουσιάσουν και μόνα τους το έργο «Η ωραία κοιμωμένη», σε μια σειρά απογευματινών παραστάσεων, με ειδικές τιμές για τα παιδιά.

Στον αδιαίρετο κόσμο της χορευτικής τέχνης

Η πρώην προστατευόμενη του Νουρέγιεφ, στην τεράστια και πολύκροτη καριέρα της, έχει στιγματίσει ανεξίτηλα με τον προσωπικό της κινησιολογικό κώδικα, τόσο το κλασικό μπαλέτο, όσο και τον σύγχρονο χορό, πιστεύοντας ακράδαντα στον «ενιαίο και αδιαίρετο κόσμο της χορευτικής τέχνης» και καταφέρνοντας να ισορροπεί αξιοθαύμαστα ανάμεσα στα δύο είδη.

Αυτή ακριβώς η επιτυχέστατη μίξη των δύο τόσο διαφορετικών «καλλιτεχνικών γλωσσών», αυτό το πάντρεμα στοιχείων του σύγχρονου χορού με τις τεχνικές του κλασικού μπαλέτου, είναι η «Χριστουγεννιάτικη πρόταση» της μοναδικής Συλβί Γκιλιέμ. Συνοδοιπόροι της σε αυτή τη λαμπερή γιορτή χορού είναι ο Άκραμ Καν στην πολυβραβευμένη παράσταση «Sacred Monsters» (Ιερά τέρατα), με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής και τα περίφημα Μπαλέτα του Τόκυο στο κλασικό «Μαργαρίτα και Αρμάνδος», μαζί με κορυφαίους συνεργάτες και σολίστες, σαν τον πιανίστα Ντέιβιντ Καμπάσι, τον χορευτή Ολιβιέ Σανού και τον πρώτο χορευτή (Etoile) της Σκάλας του Μιλάνου, τον μεγάλο σούπερ σταρ Μάσιμο Μούρου.

«Sacred monsters»

Σε αυτό το έργο, η Συλβί Γκιλιέμ και ο Άκραμ Καν εξερευνούν τη δυναμική και τη γλώσσα δύο κλασικών ειδών, του μπαλέτου και του kathak, ανταλλάσσοντας εμπειρίες, την παιδεία τους, ακόμη και παιδικές αναμνήσεις, εκφράζοντας παράλληλα την κοινή επιθυμία τους για πειραματισμό, διεύρυνση της γνώσης και απόκτηση προσωπικής φωνής και έκφρασης. Συντελεστές: χορογραφία: Akram Khan, μουσική: Philip Sheppard, χορεύουν: Sylvie Guillem, Ackram Khan, συμμετέχει ζωντανή ορχήστρα.

«Μαργαρίτα και Αρμάνδος»

Το έργο είναι εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα του 19ου αιώνα, «Η κυρία με τις καμέλιες», του Αλέξανδρου Δουμά, αλλά και από άλλες προσαρμογές της ίδιας ιστορίας, όπως η περίφημη όπερα του Τζιουζέπε Βέρντι, «Τραβιάτα». Η ιστορία ξεκινά με τη Μαργαρίτα, η οποία είναι βαριά άρρωστη από φυματίωση. Σε κάποιο παραλήρημά της, θυμάται την ερωτική της σχέση  με τον Αρμάνδο, η οποία αναδύεται μέσα από ονειρικές σκηνές και αναδρομές στο παρελθόν. Συντελεστές: χορογραφία: Frederick Ashton, μουσική: Franz Liszt. Χορεύουν: Sylvie Guillem, Massimo Murru, Olivies Chanut, Tokyo Ballet.

«Etudes»

Πρόκειται για το έργο του κορυφαίου δανού χορευτή και χορογράφου Harald Lander, το οποίο θεωρείται η πιο επιτυχημένη και γνωστή χορογραφία του. Η πρωτοποριακή θεματική και χορευτική δομή του - ειδικά την εποχή που δημιουργήθηκε -  έγκειται στο γεγονός ότι το έργο «χαρτογραφεί κινησιολογικά» ένα κλασικό μάθημα μπαλέτου, που ξεκινάει με παραδοσιακές ασκήσεις στη μπάρα και τελειώνει με θεαματικές επιδείξεις bravura. Συντελεστές: χορογραφία: Harald Lander, μουσική: Carl Czerny - Knudåge Riisager. Χορεύουν: Haruka Nara, Naoki Takagishi, Tokyo Ballet.

«Η ωραία κοιμωμένη»

Βασισμένο στο γνωστό παραμύθι του Σαρλ Περό, το μπαλέτο αυτό δημιουργήθηκε το 1890 και κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία του κλασικού χορού ως ένα εξαιρετικό έργο, αλλά, κυρίως, ως η πιο επιτυχημένη δημιουργία που συνέθεσε ποτέ ο Τσαϊκόφσκι. Η ιστορία ξεκινά από τη γέννηση της όμορφης πριγκίπισσας, εξελίσσεται με τον περίφημο - διάρκειας 100 ετών -  ύπνο της και ολοκληρώνεται με τον ευτυχισμένο γάμο της με τον πρίγκιπα, μέσα σε έναν ονειρεμένο σκηνικό πλούτο. Συντελεστές: χορογραφία: Marius Petipa, αναθεωρημένη χορογραφία: Munetaka Iida, μουσική: Pyotr I. Tchaikovsky. Χορεύουν: Mizuka Ueno, Dan Tsukamoto, Tokyo Ballet.

Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»:  Βασ.  Σοφίας και Κόκκαλη - Αθήνα, τηλ.: 210 7282333. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: «Sacred Monsters»: 19 - 23 Δεκεμβρίου (7 παραστάσεις): 20.00, 21 και 22 Δεκεμβρίου και στις 16.00,  «Μαργαρίτα και Αρμάνδος» και «Etudes»: 25 - 30 Δεκεμβρίου: 20.00, «Η ωραία κοιμωμένη»: 25 - 30 Δεκεμβρίου: 16.00. Τιμές εισιτηρίων: 100, 78, 58, 40 ευρώ, φοιτητικό - παιδικό: έκπτωση 30% επί της τιμής της κάθε ζώνης. Προπώληση: ταμεία Μεγάρου Μουσικής και στην Ομήρου 8, καταστήματα  Public, τηλεφωνικά: 210 7282333, ομαδικές κρατήσεις: 210 7282367, ηλεκτρονικά: www.megaron.gr.

naftemporiki.gr