Πολιτική
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013 22:55

Μ. Βαρβιτσιώτης: Ο νέος επενδυτής θα πρέπει να δώσει 100 εκατ. ευρώ για την ναυπηγοεπισκευαστική

Την επένδυση εκατό εκατομμύριων ευρώ για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης θα ζητά από τον νέο επενδυτή στην προκήρυξη που θα γίνει τις επόμενες  ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης.

Την επένδυση εκατό εκατομμύριων ευρώ για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης θα ζητά από τον νέο επενδυτή στην προκήρυξη που θα γίνει τις επόμενες  ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης.

Ο υπουργός σε ομιλία του  στην Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ) έκανε λόγο για  υψηλές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά,   που έχουν να κάνουν όχι μόνο με την επιβατηγό ναυτιλία, αλλά και σε σχέση με τη ναυπηγοεπισκευή.

«Αυτό το οποίο ζητάμε από τον επενδυτή που θα έρθει είναι ένα μεγάλο κομμάτι, κοντά στα 100.000.000 ευρώ, να επενδυθούν στη  Ναυπηγοεπισκευή, με την αναβάθμιση των υποδομών της. Για να πούμε πλέον ότι στην Ελλάδα θα μπορούμε να κατασκευάζουμε   πλοία  με ταχύτητα,  με υψηλή ποιότητα  και  σύγχρονες υποδομές, δίνοντας και μια  ώθηση σε κλάδους που μέχρι σήμερα έχουν  βρεθεί στο περιθώριο» τόνισε.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η αλλαγή της εικόνας του Πειραιά είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο σε λίγα χρόνι το λιμάνι του Πειραιά, μετά και την πρόσφατη συμφωνία για τη νέα επένδυση της Cosco, θα μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη.

«Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 containers πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές» είπε σημειώνοντας ότι ο στόχος είναι να καταστεί ο Πειραιάς μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια.

Αλλαγή καυσίμου

Επίσης, όπως ανέφερε, σε επίπεδο τεχνολογικών καινοτομιών, έχει προτείνει για τον τομέα της ακτοπλοΐας στην τμηματική αντικατάσταση του κλασικού καυσίμου, του λεγόμενου ναυτιλιακού πετρελαίου, από το υγροποιημένο φυσικό αέριο(LNG), έτσι ώστε, σύμφωνα με τον ίδιο, να εξασφαλίζονται πολύ χαμηλότερα κόστη λειτουργίας, χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και περισσότερα δρομολόγια.

Αναμόρφωση ναυτικής εκπαίδευσης

Στη συνέχεια ο υπουργός είπε ότι η τεχνολογία και η ναυτιλία είναι άμεσα συνυφασμένες και αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρχει ικανό, αξιόπιστο και υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό. Γι’ αυτό, τόνισε, προχωρούμε στην αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Η πρώτη προτεραιότητα, είπε, είναι να διευρύνουμε τους τεχνολογικούς ορίζοντες του Έλληνα ναυτικού. Όπως ανέφερε έχει υπάρξη επαφή και  συνεργασία με τα ΤΕΙ και με το Πολυτεχνείο, ώστε και να ανοίξει το επάγγελμα του ναυτικού σε άλλες κατηγορίες, όπως παραδείγματος χάριν στους ηλεκτρονικούς. Παράλληλα είπε ότι θα ενισχυθεί το καταρτισμένο προσωπικό  που θα απασχολείται στο πλοίο και γύρω από αυτό.

Η δεύτερη προτεραιότητα, σύμφωνα με τον υπουργό είναι  να  αναμορφωθεί  συνολικά  η ναυτική εκπαίδευση που παρέχει η χώρα μας, ώστε και να δημιουργήθουν  περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης, αλλά και να βελτιωθούν  τα προγράμματα εκπαίδευσης σε αρκετούς κλάδους της ναυτικής τεχνολογίας.

«Η τεχνολογία και η ναυτιλία είναι άμεσα συνυφασμένες» είπε και αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρχει ικανό, αξιόπιστο και υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό.

«Και, όπως έχω ξαναπεί, σκοπεύουμε την άνοιξη να έχουμε παρουσιάσει ένα πλήρες, συνολικό  σχέδιο αναμόρφωσης της ναυτικής μας εκπαίδευσης»  κατέληξε ο υπουργός.