Αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας για μια «έξυπνη περούκα» (SmartWig) υπέβαλε η Sony, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας ετοιμάζονται για μια μεγάλη «μάχη» στον χώρο των wearable ηλεκτρονικών συσκευών.
Αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας για μια «έξυπνη περούκα» (SmartWig) υπέβαλε η Sony, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας ετοιμάζονται για μια μεγάλη «μάχη» στον χώρο των wearable ηλεκτρονικών συσκευών.
Όπως αναφέρεται στην αίτηση, η εν λόγω συσκευή θα καλύπτει «τουλάχιστον ένα τμήμα» του κεφαλιού του χρήστη και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον έναν αισθητήρα για συλλογή δεδομένων, μία μονάδα επεξεργασίας δεδομένων που θα συνδέεται με αυτόν και ένα interface επικοινωνίας που θα συνδέεται με τη μονάδα επεξεργασίας για να επικοινωνεί με άλλες συσκευές.
Σύμφωνα με τη Sony, τα ανωτέρω στοιχεία είναι τοποθετημένα στην περούκα και καλύπτονται από αυτήν, έτσι ώστε να μην είναι ορατά κατά τη χρήση τους. Επίσης, η περούκα μπορεί να αποτελείται από τεχνητά ή πραγματικά (ανθρώπινα ή όχι) μαλλιά, και θα περιλαμβάνει GPS.
Η περούκα θα μπορεί να φοριέται «επιπρόσθετα» με τα μαλλιά του χρήστη και θα μπορεί να συλλέγει διάφορα δεδομένα, όπως η πίεση του αίματός του. Η εταιρεία φαίνεται να έχει υψηλές προσδοκίες για το SmartWig, καθώς θεωρείται ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τόσο μία «έξυπνη» τεχνολογική συσκευή, όσο και αξεσουάρ μόδας ταυτόχρονα.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Bloomberg, η Σαόρι Τακαχάσι, εκπρόσωπος της εταιρείας, επιβεβαίωσε την αίτηση. Ωστόσο, δεν έχει ληφθεί ακόμη η τελική απόφαση σχετικά με το αν η συσκευή θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο ή όχι, καθώς η ερευνητική διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Επί της παρούσης, υπάρχουν τρία πρωτότυπα: το Presentation Wig (για παρουσιάσεις), το Navigation Wig (καθοδηγεί τον χρήστη μέσω GPS και δονήσεων) και το Sensing Wig, το οποίο συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το σώμα του χρήστη (θερμοκρασία, πίεση αίματος κλπ).
Στις εν δυνάμει χρήσεις της περούκας περιλαμβάνεται και η χρήση της από άτομα με προβλήματα όρασης για πλοήγησή τους στο δρόμο, με πιθανή επιπρόσθετη χρήση τεχνολογίας υπερήχων για τον εντοπισμό αντικειμένων στο γύρω περιβάλλον. Επίσης, θεωρείται πως θα μπορούσε να δει ευρεία χρήση στο gaming ή σε εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας..