Κοινωνία
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013 12:58

Γ. Μυλόπουλος: Για τα Πανεπιστήμια το θέμα της διαθεσιμότητας δεν έχει κλείσει

Παραμένει το χάσμα μεταξύ πρυτανικών αρχών και υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά το μέτρο της διαθεσιμότητας, όπως προκύπτει από τη δήλωση του πρύτανη του ΑΠΘ και προεδρεύοντος της Συνόδου των Πρυτάνεων Γιάννη Μυλόπουλου. 

Παραμένει το χάσμα μεταξύ πρυτανικών αρχών και υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά το μέτρο της διαθεσιμότητας, όπως προκύπτει από τη δήλωση του πρύτανη του ΑΠΘ και προεδρεύοντος της Συνόδου των Πρυτάνεων Γιάννη Μυλόπουλου. 

«Για τα πανεπιστήμια το θέμα της διαθεσιμότητας δεν έχει κλείσει και δεν εξαντλείται στις μεμονωμένες συναντήσεις που ζητεί ο Υπουργός από τους πρυτάνεις των οκτώ πανεπιστημίων, με τη συγκεκριμένη μάλιστα περιορισμένη ατζέντα, που έχει ως μοναδικό θέμα την παροχή τεχνικής βοήθειας, όσον αφορά τη διοικητική αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων μετά τη διαθεσιμότητα» αναφέρει ο κ. Μυλόπουλος, σημειώνοντας πως «οι ξεχωριστές συναντήσεις πρυτάνεων με τον Υπουργό, με τη συγκεκριμένη και περιορισμένη θεματολογία, με κανένα τρόπο δεν συνιστούν διάλογο».

Το βράδυ της Πέμπτης ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε πως η διαδικασία της διαθεσιμότητας ολοκληρώθηκε και απεύθυνε στις πρυτανικές αρχές των ΑΕΙ τα οποία αφορά η διαθεσιμότητα, αλλά και στους διοιητικούς υπαλλήλους, κάλεσμα σε διάλογο, όχι όμως για το ζήτημα της διαθεσιμότητας, αλλά για αλλά «την επόμενη μέρα» και τη διοικητική αναδιάρθρωση των Πανεπιστημίων.

Ο κ. Μυλόπουλος στη δήλωσή του προσθέτει πως «εκκρεμεί το αίτημα της Συνόδου των Πρυτάνεων για διάλογο με την Κυβέρνηση σχετικά με το μέτρο της διαθεσιμότητας, το οποίο όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει στερείται νομιμοποίησης και δεν έχει πείσει κανέναν ότι υπηρετεί ούτε τη διοικητική αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων, ούτε το δημόσιο συμφέρον, καθώς είναι αυθαίρετο, έγινε χωρίς τεκμηρίωση και αξιολόγηση και με μια μέθοδο διάτρητη, που έχει ως αποτέλεσμα η τελική λίστα των ονομάτων να βρίθει λαθών και σφαλμάτων». 

Υπ. Παιδείας: Συναντήσεις για την επόμενη μέρα στα ΑΕΙ

Λίγο νωρίτερα το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πρόγραμμα συναντήσεων του υπουργού με τους πρυτάνεις και των οκτώ Πανεπιστημίων, επισημαίνοντας πως ο διάλογος γίνεται με στόχο η Πολιτεία να συνδράμει τους πρυτάνεις «στη διαδικασία της διοικητικής αναδιάρθρωσης που πρέπει να ακολουθήσουν».

Σύμφωνα με το πρόγραμμα αυτό, ο κ. Αρβανιτόπουλος θα έχει διαδοχικές συναντήσεις σήμερα στις 13.00 με τους πρυτάνεις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Σίμο Σιμόπουλο και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνο Γάτσιο. Στις 14.00 θα ακολουθήσει συνάντηση με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργο Παναγιωτάκη.

Το Σάββατο στις 11.00 θα συναντηθεί με τον πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδόση Πελεγρίνη και στις 14.00 την ίδια μέρα με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τριαντάφυλλο Αλμπάνη.

Οι συναντήσεις με τις πρυτανικές αρχές των οκτώ ιδρυμάτων θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη, οπότε ο υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί στις 10.00 με τον πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μυλόπουλο, στις 12.00 με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης Ευριπίδη Στεφάνου και στις 14.00 με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιάννη Μεσσήνη.

Το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του αναφέρει ακόμη πως το Σάββατο ο κ. Αρβανιτόπουλος θα συναντηθεί με τους προέδρους των Συλλόγων των Διοικητικών Υπαλλήλων Ιδρυμάτων που συμμετέχουν στην διαθεσιμότητα, «προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες διαιδρυματικής κινητικότητας και επανατοποθέτησης των περισσοτέρων σε φορείς του δημοσίου».

Επισημαίνεται πάντως πως αναμένεται να οριστικοποιηθεί η σύνθεση των συμμετεχόντων. 

ΣΥΡΙΖΑ: Άκαμπτη η κυβερνητική αδιαλλαξία

Απόσυρση της διαθεσιμότητας ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι «η κυβερνητική αδιαλλαξία παραμένει άκαμπτη, παρά τους δήθεν διαλόγους που εξαγγέλλει το υπουργείο Παιδείας».

Η αξιωματική αντιπολίτευση τονίζει πως «η κυβέρνηση δεν στοχοποιεί μόνο τους διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά τα ίδια τα πανεπιστήμια που δεν μπορούν αντικειμενικά να λειτουργήσουν και να παράγουν εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο υπό το βάρος των τραγικών προβλημάτων που υφίστανται εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης».