Κοινωνία
Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013 18:28

Αντιδράσεις ΠΕΝΕΝ για το «πλοίο ασφαλείας»

Έντονη είναι η αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σχετικά με το άρθρο 26 που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και  αφορά το  «πλοίο ασφαλείας».

Έντονη είναι η αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σχετικά με το άρθρο 26 που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και  αφορά το  «πλοίο ασφαλείας».

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας χαρακτηρίζουν του πλοίο ασφαλείας, προληπτικό μέτρο για τη μεταφορά εμπορευμάτων και φαρμάκων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ζωή των νησιωτών.

Ωστόσο η ΠΕΝΕΝ, με αφορμή το άρθρο 26 που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» και το οποίο έχει ήδη αναρτηθεί για διαβούλευση, στο πρόγραμμα «Διαύγεια», κάνει λόγο «για φασιστικής έμπνευσης διατάξεις που κατακρεουργούν το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας των ναυτεργατών και θέτουν σε μόνιμη και διαρκή πολιτική επιστράτευση τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων».

Πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι  σε καμία περίπτωση δεν έχει σκοπό να ακυρώσει το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών και εξειδικεύεται ανά περίπτωση και ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν, λόγω διακοπής των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από απεργιακές κινητοποιήσεις.

Επιπλέον, η ΠΕΝΕΝ  καταγγέλλει ότι στο ίδιο σχέδιο νόμου καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και «συγχωνεύονται σε ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ο Οίκος Ναύτη και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας ενώ αλλάζει και η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του νέου φορέα, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τη συμμετοχή των εκπροσώπων των ναυτεργατών».

Σημειώνεται ότι το θέμα για πλοίο ασφαλείας τέθηκε για πρώτη φορά στη Βουλή στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» επί υπουργίας Κ. Μουσουρούλη, αλλά τελικά δεν ψηφίσθηκε.

Πρόταση για πλοίο ασφαλείας είχε θέσει τότε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης, ο οποίος ζητούσε χώρας και την εν γένει προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Όπως μάλιστα τόνιζαν τότε, η συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει στόχο να δημιουργήσει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, αλλά μια «γέφυρα» εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών.

Πηγή: ΑΜΠΕ