Θα μπορούσε στο μέλλον το ίδιο το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου να λειτουργεί ως μπαταρία; Αυτό ακριβώς επιχειρεί να πετύχει εδώ και τέσσερα χρόνια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, στο πλαίσιο προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θα μπορούσε στο μέλλον το ίδιο το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου να λειτουργεί ως μπαταρία; Αυτό ακριβώς επιχειρεί να πετύχει εδώ και τέσσερα χρόνια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, στο πλαίσιο προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μηχανικοί του ομίλου και ερευνητές από το Imperial College του Λονδίνου αναπτύσσουν ένα υλικό αποτελούμενο από «ανθρακονήματα, νανοδομημένες μπαταρίες και υπερ-πυκνωτές», το οποίο αντικαθιστά τα αλουμινένια πάνελ του αμαξώματος και μπορεί να τοποθετηθεί στη θέση της πόρτας, της οροφής ή του καπό.
Σύμφωνα με το Forbes, το υλικό θα μπορεί να φορτίζεται όπως μια ογκώδης μπαταρία ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, μέσω του δικτύου ηλεκτροδότησης ή εν κινήσει, μέσω αναγεννητικής πέδησης. Η Volvo υπόσχεται μάλιστα ότι το ηλεκτροφόρο υλικό φορτίζεται ταχύτερα σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες και είναι αρκετά ισχυρό ώστε να ενσωματώνεται πλήρως στο αμάξωμα του οχήματος.
Το υλικό που, σύμφωνα πάντα με τον όμιλο είναι ελαφρύ, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον, δοκιμάζεται ήδη σε ένα πειραματικό όχημα. Η χρήση του στις πόρτες, την οροφή και το καπό, δίνει στο αυτοκίνητο αυτονομία 130 χιλιομέτρων.
Παρότι το όνομα της Volvo δεν έχει ταυτιστεί με την ηλεκτροκίνηση, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία καταβάλλει προσπάθειες να άρει ένα από τα βασικά εμπόδια στην ευρεία διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το λεγόμενο άγχος αυτονομίας. Πριν από λίγους μήνες έγινε γνωστό ότι δοκιμάζει ένα οδόστρωμα με ενσωματωμένη γραμμή ρεύματος, που θα μπορεί να φορτίζει απευθείας τα αυτοκίνητα, τα οποία περνούν από πάνω της.