Πολιτιστικά
Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013 15:35

Οι ελληνικές ταινίες του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Το ελληνικό σινεμά, διαγράφοντας σταθερά ανοδική πορεία σε διεθνές επίπεδο, δίνει το δυναμικό του «παρών» στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Το ελληνικό σινεμά, διαγράφοντας σταθερά ανοδική πορεία σε διεθνές επίπεδο, δίνει το δυναμικό του «παρών» στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Φέτος,  πρεμιέρα θα πραγματοποιήσουν στη διοργάνωση ορισμένες από τις πιο αναμενόμενες ελληνικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής, που εντάσσονται στο διεθνές διαγωνιστικό, στο ελληνικό πρόγραμμα και στις ειδικές προβολές.

Στο 54ο Φεστιβάλ, οκτώ ταινίες θα παρουσιαστούν σε πρώτη προβολή. Το πολυσυζητημένο «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά, έχοντας ήδη αποσπάσει δύο σημαντικές διακρίσεις στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, συνθέτει μια ρεαλιστική σπουδή για τη βία, δομημένη επάνω στα σκοτεινά μυστικά μιας οικογένειας.

Με φόντο την επιφανειακή γαλήνη της ελληνικής επαρχίας, η ταινία «Να κάθεσαι και να κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά εστιάζει στις αδιόρατες εκφάνσεις της βίας. Από την άλλη, «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου διατυπώνει ένα επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με επίκεντρο την υπαρξιακή κρίση ενός τηλεοπτικού αστέρα, τον οποίο υποδύεται ο Χρήστος Στέργιογλου. Στην ταινία «Wild Duck», ο Γιάννης Σακαρίδης μιλά για την ηθική κρίση της ελληνικής κοινωνίας, με άξονα έναν ήρωα που καλείται να επιλύσει ένα αδυσώπητο δίλημμα. Στους κεντρικούς ρόλους, η Θέμις Μπαζάκα, ο Αλέξανδρος Λογοθέτης και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος.

Αντιμέτωπος με τον εαυτό του αλλά και τα φαντάσματα του παρελθόντος βρίσκεται και ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας «Ο χειμώνας» του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα, όταν επιστρέφει από το εξωτερικό στον τόπο καταγωγής του. Σε βασικό ρόλο συναντάμε τον Βαγγέλη Μουρίκη, ενώ τη μουσική της ταινίας υπογράφουν οι Active Member.

Σε μια μοναχική οδύσσεια καταδύεται και ο ήρωας της ταινίας «Ο προφήτης» του Δημήτρη Πούλου, προς αναζήτηση του πατέρα του, με φόντο ένα εμπόλεμο τοπίο. Στο μέλλον, λίγα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της Ελλάδας, εκτυλίσσεται η ταινία «Goldfish» του Θάνου Τσαβλή, όπου ένα πλήθος ετερόκλητων χαρακτήρων συναντιούνται με απρόσμενες εξελίξεις. Από την άλλη, στην ταινία «Η τελευταία φάρσα» του Βασίλη Ραΐση, με τη Μαρίνα Καλογήρου στο καστ, ένας νεαρός επιστήμονας διχάζεται ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, βιώνοντας πρωτόγνωρες εμπειρίες.

naftemporiki.gr