Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013 19:06

Πρόγνωση επιτυχίας σε διαδικασίες crowdfunding

«Launch Hard or Go Home!» είναι ο τίτλος έρευνας τριών ερευνητών του ελβετικού πανεπιστημίου EPFL με θέμα την πρόγνωση της επιτυχίας project χρηματοδότησης στη δημοφιλή υπηρεσία crowdfunding, Kickstarter.

«Launch Hard or Go Home!» είναι ο τίτλος έρευνας τριών ερευνητών του ελβετικού πανεπιστημίου EPFL (École Polytechnique Fédérale de Lausanne), με θέμα την πρόγνωση της επιτυχίας project χρηματοδότησης στη δημοφιλή υπηρεσία crowdfunding, Kickstarter.

Σύμφωνα με τους Βενσάν Ετέ, Ματίας Γκροσγκλάουσερ και Πατρίκ Θιράν, είναι δυνατή η πρόγνωση της επιτυχίας ενός εγχειρήματος στο Kickstarter εντός τεσσάρων ωρών, με ποσοστό επιτυχούς πρόβλεψης (όσον αφορά στο αν η καμπάνια επιτύχει τους σκοπούς της ή όχι) που αγγίζει το 76%.

Το paper τους παρουσιάστηκε στην Conference on Online Social Networks και η μέθοδος στην οποία κατέληξαν οι ερευνητές είναι ακριβέστερη κατά 8% σε σχέση με την αντίστοιχη μίας αμερικανικής ομάδας, που μέχρι τώρα είχε τα πρωτεία στο αντικείμενο.

Εκτιμάται ότι από το σύνολο των προγραμμάτων χρηματοδότησης τα οποία ανεβαίνουν στο Kickstarter, το ποσοστό αυτών που δεν επιτυγχάνουν τους στόχους τους ανέρχεται στο 56%.

«Καθώς μόνο το 44% των προγραμμάτων επιτυγχάνουν, είναι πολύ σημαντικό για τους δημιουργούς τους να ξέρουν από νωρίς την πιθανότητα επιτυχίας της καμπάνιας τους, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι να αντιδράσουν αναλόγως» αναφέρουν οι τρεις ερευνητές.

Το βασικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης μεθόδου είναι ότι λαμβάνει υπόψιν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τους backers (υποστηρικτές/ χρηματοδότες) ενός project, ενώ παράλληλα παρακολουθεί τις αναφορές στο Twitter. Οι δύο αυτές μεταβλητές, σε συνδυασμό με πιο «συμβατικά» δεδομένα, επιτρέπουν καλύτερες προβλέψεις.

Οι ερευνητές βασίστηκαν σε μία εννεάμηνη μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας εξετάστηκαν περίπου 16.000 καμπάνιες στο Kickstarter. Ένα από τα πράγματα που αντιλήφθηκαν ήταν ότι οι επιτυχείς καμπάνιες έχουν 3,2 φορές παραπάνω αναφορές στα social media από τις ανεπιτυχείς.

Οι ερευνητές εφαρμόζουν τις θεωρίες τους στην πράξη μέσω του εργαλείου Sidekick, το οποίο «παρατηρεί» projects τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη στο Kickstarter.