Πολιτική
Τετάρτη, 29 Δεκεμβρίου 2004 14:52

Ρυθμίζονται θέματα προσωπικού των ΟΤΑ

Με εγκύκλιο, που υπέγραψε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Αθανάσιος Νάκος τακτοποιούνται θέματα προσωπικού των ΟΤΑ, τα οποία ρυθμίζονται με το ν. 3274/2004 «Οργάνωση και λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού».

Βάσει της εγκυκλίου, τα θέματα που ρυθμίζονται αναφέρονται στους δικηγόρους των δήμων, των Ιδρυμάτων και των συνδέσμων, στις προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε έργα με αυτεπιστασία, στις αποδοχές του αδιαβάθμιστου προσωπικού, στην μη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. των αποφάσεων, που αφορούν την υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού των ΟΤΑ α' βαθμού, στην αυτοδίκαιη μετάταξη του προσωπικού του Εθνικού Κήπου στον Δήμο Αθηναίων και στις αποδοχές των Γενικών Γραμματέων των δήμων.

Ακόμη, ρυθμίζονται ζητήματα, που αναφέρονται στην μη καταβολή φόρου εισοδήματος στα κατ' αποκοπή έξοδα κίνησης, στην διαδικασία πρόσληψης του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού προσωπικού των ΟΤΑ α' βαθμού, στις προσλήψεις προσωπικού ΟΤΑ α' βαθμού, στην μη εφαρμογή του ειδικού πρόσθετου προσόντος Η/Υ για την πρόσληψη προσωπικού κατηγορίας Δ.Ε., στην εκπαίδευση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, στην οργάνωση των παιδικών σταθμών των ΟΤΑ α' βαθμού και στην πρόσληψη ειδικών συμβούλων, συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών στην ΚΕΔΚΕ και στις ΤΕΔΚ.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:57

Θέμα: Θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α. που ρυθμίζονται με το ν.3274/2004 ( Φ.Ε.Κ. 195/Α/19-10-2004)

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 195/Α/19-10-2004 δημοσιεύθηκε ο ν.3274/19-10-2004 « Οργάνωση και λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού».

Με τον ανωτέρω νόμο, ο οποίος ισχύει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν το προσωπικό των ΟΤΑ α΄ Βαθμού, που αναφέρονται:

1. Στους Δικηγόρους των Δήμων, των Ιδρυμάτων και των Συνδέσμων.

2. Στις προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε έργα με αυτεπιστασία.

3. Στις αποδοχές του αδιαβάθμιστου προσωπικού.

4. Στη μη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. των αποφάσεων που αφορούν την υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.

5. Στην αυτοδίκαιη μετάταξη του προσωπικού του Εθνικού Κήπου στο Δήμο Αθηναίων.

6. Στις αποδοχές των Γενικών Γραμματέων των Δήμων.

7. Στη μη καταβολή φόρου εισοδήματος στα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης.

8. Στη διαδικασία πρόσληψης του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού προσωπικού των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.

9. Στις προσλήψεις προσωπικού Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.

10. Στη μη εφαρμογή του ειδικού πρόσθετου προσόντος Η/Υ για την πρόσληψη προσωπικού κατηγορίας Δ.Ε.

11. Στην εκπαίδευση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας.

12. Στην οργάνωση των Παιδικών Σταθμών των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και

13. Στην πρόσληψη ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών στην Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και τις Τ.Ε.Δ.Κ.

Ειδικότερα:

1. Δικηγόροι των Δήμων, των Ιδρυμάτων και των Συνδέσμων

(¶ρθρο 21 παρ.2 και 3)

Με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 21 καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 247 και 248 του ν. 1188/1981, τα δε άρθρα 245 και 246 του ίδιου νόμου αντικαθίστανται.

Με τις ρυθμίσεις των παραγράφων αυτών, καθορίζεται ολοκληρωμένα το νομικό πλαίσιο που αφορά τη σύσταση θέσεων δικηγόρων, τη διαδικασία πρόσληψής τους, το παρεχόμενο έργο - διευκολύνσεις και την αμοιβή τους.

Α΄. Σύσταση θέσεων

Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους και τα ιδρύματα αυτών, να προβλέψουν θέσεις δικηγόρων με μηνιαία αντιμισθία στους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας τους.

Οι ανωτέρω φορείς ανάλογα με τον πληθυσμό τους μπορούν να προβλέψουν στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας τους θέσεις δικηγόρων προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους ως εξής:

· Μία (1) θέση δικηγόρου σε δήμους με πληθυσμό μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους.

· Δύο (2) θέσεις σε δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες (10.000) μέχρι είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους.

· Στους δήμους με πληθυσμό άνω των είκοσι χιλιάδων(20.000) κατοίκων, δεν υφίσταται περιορισμός στη σύσταση του αριθμού των θέσεων που πρόκειται να καλύψουν. Οι θέσεις που θα συσταθούν συναρτώνται από τις προκύπτουσες ανάγκες τους και την εξασφάλιση σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό τους.

· Τέλος για πρώτη φορά παρέχεται η δυνατότητα στους Συνδέσμους δήμων, δήμων και κοινοτήτων ή κοινοτήτων, με συνολικό πληθυσμό των μελών τους άνω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων να συστήσουν μία (1) θέση δικηγόρου με μηνιαία αντιμισθία.

Β΄ Διαδικασία πρόσληψης

Για να καλύψουν τις ανωτέρω θέσεις οι οικείοι φορείς πρέπει:

α) να προβούν στην τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας τους και

β)να έχουν εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις για τη δαπάνη μισθοδοσίας τους.

Επισημαίνεται ότι για την πρόσληψη των δικηγόρων δεν απαιτείται έγκριση από την τριμελή εξ Υπουργών Επιτροπή της 55/98 Π.Υ.Σ., όπως ισχύει, η δε διαδικασία πρόσληψής τους καθορίζεται από τις διατάξεις του ν.1649/1986 (Κώδικας περί δικηγόρων), όπως ισχύει, και όχι με τα κριτήρια και τη διαδικασία του ΑΣΕΠ.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης, αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους, αφού εκδοθεί απόφαση διορισμού από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Ο.Τ.Α.

Γ΄ Υποχρεώσεις δικηγόρων

Οι δικηγόροι που προσλαμβάνονται με την ανωτέρω διαδικασία οφείλουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο κατάστημα του φορέα στον οποίο προσλήφθηκαν ανάλογα με τις υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες, με εξαίρεση την κάλυψη αναγκών παράστασης ενώπιον Δικαστικών ή Διοικητικών Αρχών. Δεν υποχρεούνται δηλ. στην τήρηση υπαλληλικού ωραρίου, αλλά παρέχουν τις υπηρεσίες τους, για χρόνο εύλογο, ο οποίος ανταποκρίνεται προς τις υπάρχουσες εκάστοτε νομικές ανάγκες, όπως αυτές καθορίζονται από τον οικείο ΟΤΑ, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων παράστασης, για υποθέσεις ενώπιον Δικαστικών και Διοικητικών Αρχών.

Οι θέσεις των δικηγόρων που συνιστώνται με τη διαδικασία αυτή είναι αδιαβάθμιστες, και δεν αποκλείεται η δυνατότητα παράλληλης διατήρησης ιδιωτικού γραφείου και συνεπώς άσκησης ελεύθερης δικηγορίας.

Οι δικηγόροι που προσλαμβάνονται σε δήμους ή ιδρύματά τους, παρέχουν υπηρεσίες συγχρόνως στους δήμους, στα νομικά πρόσωπα και σε άλλα ιδρύματα των ίδιων δήμων, χωρίς να δικαιούνται για το λόγο αυτό ιδιαίτερη αμοιβή.

Δ΄Διευκολύνσεις

Με τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ. 2 περ. στ΄ προβλέπεται ότι στους δικηγόρους που προσλαμβάνονται με τη διαδικασία που καθορίζεται από τις διατάξεις του ν.1649/1986, όπως ισχύει, σε συνδυασμό με την παρ. 2 περ. α του άρθρου 21 του ν.3274/2004, χορηγείται άδεια (κανονική και αναρρωτική), αντίστοιχη με αυτή που διέπει το προσωπικό των Ο.Τ.Α με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.

Για την κανονική άδεια εφαρμογή έχουν οι διατάξεις των άρθρων 48 έως και 53 του ν.2683/99 (Υπαλληλικός Κώδικας), για δε τις αναρρωτικές άδειες, οι όμοιες των άρθρων 54 έως και 57 του ιδίου νόμου, οι οποίες έχουν εφαρμογή και στο προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, (παρ.5 του άρθρου 4 του ν. 2839/2000 και παρ. 6 και 7 του άρθρου 12 του ν.3230/2004, ΦΕΚ 44/Α΄/11-2-2004, αντίστοιχα).

Ε΄ Αποδοχές - Επιδόματα

Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, ορίζεται ότι οι δικηγόροι των δήμων, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ιδρυμάτων τους, αμείβονται με πάγια αντιμισθία και σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις διατάξεις του Κώδικα περί Δικηγόρων, όπως κάθε φορά ισχύουν.

Η ανωτέρω πάγια αντιμισθία, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, προσαυξάνεται κατά ποσοστό:

α) είκοσι τοις εκατό (20 %) για τους Ο.Τ.Α. με πληθυσμό μέχρι εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους

β) τριάντα τοις εκατό (30 %) για τους Ο.Τ.Α. με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων, επί του ύψους της παραπάνω αντιμισθίας.

γ)Πέραν της ανωτέρω προσαύξησης και ειδικά για τους Νομικούς Συμβούλους-Διευθυντές των Νομικών Διευθύνσεων των δήμων, όπου έχουν συσταθεί τέτοιες Διευθύνσεις, προβλέπεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20 %) επί του συνόλου της προαναφερόμενης διαμορφούμενης αντιμισθίας.

Οι ανωτέρω υπό α, β, και γ προσαυξήσεις υπολογίζονται επί του συνόλου των αποδοχών των δικηγόρων που απασχολούνται με σχέση πάγιας έμμισθης εντολής, όπως αυτή καθορίζεται από την αριθ. 2/8250/0022/10-2-2004 ΚΥΑ, (ΦΕΚ 355/τ. Β΄/18-2-2004), αντίγραφο της οποίας επισυνάπτεται στο τέλος της παρούσας εγκυκλίου.

Τέλος, για πρώτη φορά προβλέπεται η χορήγηση, στους δικηγόρους των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού:

α) των κατ’ αποκοπή εξόδων κίνησης που προβλέπονται στην παρ.3 του άρθρου 5 του ν.2685/1999, όπως ισχύει, και που σύμφωνα με την αριθ. 2/6771/0022/5-2-2004 ΚΥΑ (ΦΕΚ 225/τ. Β΄/6-2-2004), αντίγραφο της οποίας επισυνάπτεται στο τέλος της παρούσας εγκυκλίου, ανέρχεται στο πόσο των διακοσίων έξι (206) Ευρώ μηνιαίως, και

β) του επιδόματος ειδικής απασχόλησης της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 8 του ν.3205/2003, που ανέρχεται στο ποσό των ογδόντα τεσσάρων (84,00) Ευρώ μηνιαίως.

Τα επιδόματα της περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 21 του ν.3274/2004 καθώς και το επίδομα θέσεως ευθύνης (εδαφ. β της παρ. 3β του άρθρου 21 του ν.3274/2004) δεν υπολογίζονται για τη διαμόρφωση του ποσού της πάγιας αντιμισθίας επί της οποίας δίδεται η προσαύξηση, εκτός εάν τα επιδόματα αυτά χορηγούνταν αποδεδειγμένα στους δικηγόρους όπως τούτο προκύπτει από τις οικείες μισθοδοτικές καταστάσεις.

2. Προσλήψεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε έργα με αυτεπιστασία

( ¶ρθρο 22 παρ. 4)

Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού αντικαθίσταται η παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 2130/1993,που αφορούσε την πρόσληψη προσωπικού για τις ανάγκες των έργων που εκτελούνται με αυτεπιστασία.

Ειδικότερα, με την παρ. 4 του άρθρου αυτού οι Ο.Τ.Α. έχουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν προσωπικό ορισμένου χρόνου, οποιασδήποτε ειδικότητας, με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, διαρκούς ή διακεκομμένης απασχόλησης, εφόσον συντρέχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες είναι οι εξής :

η ύπαρξη έκτακτων αναγκών για τα έργα που εκτελούνται με αυτεπιστασία.

σχετική μελέτη ή εισήγηση της διευθύνουσας υπηρεσίας κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 58 του π.δ. 609/1985,όπως ισχύει κάθε φορά.

η διάρκεια της απασχόλησης του προσωπικού αυτού να μην υπερβαίνει τις 135 εργάσιμες ημέρες ετησίως.

μη ανανέωση της σύμβασης του προσωπικού που προσλαμβάνεται με τις ανωτέρω διατάξεις.

Σημειώνεται ότι προσωπικό που είχε προσληφθεί σε έργα αυτεπιστασίας με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 2130/1993 και είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψής του μέχρι τη δημοσίευση του ν.3274/2004 (ήτοι 19-10-2004), δεν υπάγεται στους περιορισμούς του άρθρου 22 του νόμου αυτού.

Για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού για τις ανάγκες των έργων με αυτεπιστασία απαιτείται να εφαρμοσθεί η κατωτέρω διαδικασία:

Απόφαση του οικείου Συμβουλίου του Ο.Τ.Α. Με την απόφαση αυτή θα διαπιστώνεται η αναγκαιότητα της πρόσληψης, η οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά, σε σχέση με το υπηρετούν προσωπικό. Από την απόφαση αυτή δηλ. θα πρέπει να προκύπτει:

· ότι το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για την κατασκευή του έργου,

· οι υπό πρόσληψη ειδικότητες σύμφωνα με τη μελέτη, καθώς και

· η διάρκεια της απασχόλησης.

Αποστολή της ανωτέρω απόφασης στην οικεία Περιφέρεια για τον απαιτούμενο έλεγχο νομιμότητας.

Απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου, με την οποία προσλαμβάνεται το αναγκαίο προσωπικό, σύμφωνα με την ως άνω απόφαση του οικείου Συμβουλίου, λαμβανομένων υπόψη και των ειδικών τυπικών προσόντων που προβλέπονται από τις ειδικές διατάξεις για το σκοπό αυτό.

Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω προσλήψεις εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της 55/98 Π.Υ.Σ, όπως ισχύει, δηλ. δεν απαιτείται έγκριση από την Τριμελή εξ Υπουργών Επιτροπή ( παρ. 5 του άρθρου 6 του ν.3146/2003).

Η συνδρομή των προϋποθέσεων πρόσληψης του προσωπικού αυτού, υπόκειται σε έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π. κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 20 του ν.2190/94, δηλ. όπως εφαρμόζεται και για το προσωπικό που προσλαμβάνεται με απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και κατεπειγουσών αναγκών (σεισμοί, πλημμύρες, παγετοί κ.λ.π.).

3. Αποδοχές του αδιαβάθμιστου προσωπικού

(¶ρθρο 22 παρ.10)

Με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου αυτού αντικαθίσταται το άρθρο 240 του ν. 1188/1981.

Με τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού προβλέπεται ότι οι καθοριζόμενες αποδοχές του αδιαβάθμιστου προσωπικού που υπηρετεί σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Συνδέσμους και σε Κοινότητες, δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερες από τις εκάστοτε προβλεπόμενες από το μισθολόγιο αποδοχές του 14ου μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας που ανήκουν (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ).

Στο πλαίσιο αυτό, εκδίδεται κάθε έτος απόφαση του οικείου συμβουλίου, που ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του ΟΤΑ καθορίζει και τις αποδοχές του προαναφερόμενου προσωπικού.

Ο μισθός των ως άνω καταβάλλεται όπως και στους Δημοτικούς υπαλλήλους δηλ. κάθε δεκαπενθήμερο.

4. Μη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των αποφάσεων που αφορούν την υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού

(¶ρθρο 22 παρ.11)

Με το αριθ. πρωτ. 2/28667/0022/8-7-2004 έγγραφό του, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους είχε γνωρίσει ότι οι εκδιδόμενες κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3205/2003 αποφάσεις για την καθιέρωση υπερωριακής εργασίας των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, δημοσιεύονται με πρωτοβουλία του κύριου διατάκτη (δηλ. του Δημάρχου, Προέδρου Ν.Π.Δ.Δ., Προέδρου Κοινότητας) στο οικείο Φ.Ε.Κ., τηρουμένων κατά τα λοιπά των διατυπώσεων δημοσιότητας που προβλέπονται από άλλες συναφείς διατάξεις.

Με την παρ. 11 του άρθρου αυτού, αντικαθίσταται η παρ.3 του άρθρου 16 του ν. 3205/03 και δεν απαιτείται πλέον δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού για την καθιέρωση απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης, καθώς και νυχτερινών, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών για τους υπαλλήλους τους.

Η δημοσίευση των αποφάσεων αυτών διενεργείται με την ανάρτησή τους στο κατάστημα του οικείου Ο.Τ.Α. κατά τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 302 του π.δ.410/1995.

5.Μετάταξη προσωπικού του Εθνικού Κήπου στο Δήμο Αθηναίων

(¶ρθρο 25 παρ.7)

Με τις διατάξεις του άρθρου 25 του νόμου αυτού, παραχωρείται για ενενήντα (90) χρόνια, η χρήση του Εθνικού Κήπου στο Δήμο Αθηναίων.

Με τα εδάφια α-δ της παρ. 7 του άρθρου αυτού, το προσωπικό που κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου υπηρετεί στο Ν.Π.Δ.Δ. «Επιτροπή Δημόσιων Κήπων και Δενδροστοιχιών», και κατέχει οργανικές θέσεις μονίμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετατάσσεται αυτοδικαίως στο Δήμο Αθηναίων με την ίδια σχέση εργασίας και το ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχε στον Εθνικό Κήπο, σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου και ειδικότητας.

Για τη σύσταση των αντίστοιχων θέσεων εκδίδεται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Στη συνέχεια η απόφαση αυτή θα αποσταλεί στην υπηρεσία μας, με πίνακα του προς μετάταξη προσωπικού κατά σχέση εργασίας, κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα, βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο. Θα ακολουθήσει η απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, για την αυτοδίκαιη μετάταξη του προσωπικού αυτού.

Στο ανωτέρω προσωπικό καταβάλλονται οι αποδοχές μαζί με τα κάθε είδους επιδόματα της νέας τους θέσης, όπως ισχύουν και για το λοιπό προσωπικό του Δήμου Αθηναίων κατά κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα.

Σε περίπτωση που οι μηνιαίες αποδοχές μαζί με τα κάθε είδους επιδόματα της νέας θέσης είναι μικρότερες από αυτές που λάμβαναν συνολικά πριν από τη μετάταξή τους, το ποσό της διαφοράς διατηρείται ως προσωρινό επίδομα, το οποίο θα μειώνεται με οποιαδήποτε αύξηση των αποδοχών ή απολαβών από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχεται έως την πλήρη εξίσωσή τους με τις αποδοχές και απολαβές της νέας θέσης.

Ο χρόνος προϋπηρεσίας ως τη δημοσίευση της κοινής Υπουργικής απόφασης που προβλέπεται κατά τα ανωτέρω, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις έννομες συνέπειες.

Επειδή στις ανωτέρω διατάξεις δεν γίνεται μνεία για τη διατήρηση ή μη του συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού καθεστώτος των εν λόγω υπαλλήλων, η υπηρεσία θα μεριμνήσει για την προώθηση διάταξης που θα συμπεριληφθεί σε συνταξιοδοτικό νόμο.

6.Αποδοχές των Γενικών Γραμματέων των Δήμων

(¶ρθρο 29 παρ.3)

Με τις διατάξεις της παρ 3 του άρθρου 29, αντικαταστάθηκε το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 241 του ν.1188/1981 και πλέον οι αποδοχές του Γενικού Γραμματέα του δήμου δεν θα καθορίζονται σε συγκεκριμένο ποσοστό επί των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, αλλά με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Όμως, μέχρι την έκδοση της ανωτέρω ΚΥΑ, οι αποδοχές των ανωτέρω θα εξακολουθούν να καταβάλλονται όπως καταβάλλονται μέχρι σήμερα, με την αριθμ. 2/15344/ 0022/7-3-2004 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών σύμφωνα με την οποία οι αποδοχές των Γενικών Γραμματέων Δήμων καθορίζονται σε ποσοστό 100% των αποδοχών των υπαλλήλων ειδικών θέσεων 1ου βαθμού.

7.Μη καταβολή φόρου εισοδήματος στα κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης

(¶ρθρο 30 παρ.1)

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε ελέγχους που διενέργησε σε διάφορους Ο.Τ.Α., καταλόγισε φόρο εισοδήματος 20% στα έξοδα κίνησης, βασιζόμενο στις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 2459/1997.

Με τη ρύθμιση της παραγράφου αυτής, τα κατ’ αποκοπήν έξοδα κίνησης, που καταβάλλονται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και καθορίζονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 2685/1999, ρητά πλέον, δεν υπόκεινται σε φόρο εισοδήματος.

Η διάταξη αυτή, ισχύει αναδρομικά από 1-4-1998. Τυχόν καταλογισμοί που συντελέσθηκαν και τα ποσά που βεβαιώθηκαν, είτε σε βάρος αιρετών, είτε σε βάρος των υπαλλήλων διαγράφονται.

Εκκρεμείς διαδικασίες καταλογισμού δεν εκτελούνται.

8.Διαδικασία πρόσληψης του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού προσωπικού των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού

(¶ρθρο 30 παρ.2)

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.2190/1994, η πρόσληψη εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού προσωπικού εξαιρείτο από την τήρηση της διαδικασίας των κριτηρίων του ν.2190/1994, όπως ισχύουν.

Επειδή προέκυψαν προβλήματα κατά τη διαδικασία πρόσληψης του ως άνω προσωπικού, με την παρ. 2 του άρθρου αυτού ρυθμίζεται το θέμα της διαδικασίας πρόσληψης του εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού προσωπικού των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, προκειμένου να τηρηθούν οι αρχές της δημοσιότητας, διαφάνειας, αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας.

Ειδικότερα:

Το καλλιτεχνικό προσωπικό των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού (π.χ. μουσικοί, ηθοποιοί, χορωδοί κ.λ.π.), με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, θα προσλαμβάνεται με επιλογή τηρουμένης της διαδικασίας του π.δ. 524/1980 (ΦΕΚ 143/Α΄/17-6-1980), σύμφωνα με την οποία απαιτείται:

Έκδοση απόφασης από το συμβούλιο του οικείου Ο.Τ.Α., με την οποία αποφασίζεται η πραγματοποίηση των προσλήψεων αυτών και στην οποία πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός των προς πλήρωση κενών θέσεων και η ύπαρξη της σχετικής πίστωσης.

Έλεγχος νομιμότητας της ανωτέρω απόφασης από την αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Περιφέρειας και διαβίβασή της στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, προκειμένου να προωθηθεί η διαδικασία για την χορήγηση της προβλεπόμενης έγκρισης από την τριμελή εξ Υπουργών Επιτροπή της 55/98 Π.Υ.Σ., όπως ισχύει.

Μετά την χορήγηση της έγκρισης της εξ Υπουργών Επιτροπής της 55/98 Π.Υ.Σ., όπως ισχύει, θα εκδοθεί ανακοίνωση από το αρμόδιο για την πρόσληψη όργανο, με την οποία, μεταξύ άλλων, ορίζονται οι προς πλήρωση θέσεις, τα προβλεπόμενα από τις οικείες διατάξεις γενικά και ειδικά προσόντα και η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων.

Ανάρτηση της προκήρυξης στο κατάστημα του οικείου Ο.Τ.Α. Για την ανάρτηση συντάσσεται σχετικό πρακτικό.

Δημοσίευση της προκήρυξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 1 του π.δ. 524/1980.

Συγκρότηση Επιτροπής για τον έλεγχο των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων.

Ανάρτηση του πίνακα επιτυχόντων στο κατάστημα του οικείου δήμου με αποδεικτικό τοιχοκόλλησης.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού (π.χ. νηπιαγωγοί, γυμναστές, καθηγητές μουσικής κ.λ.π.), θα προσλαμβάνεται σύμφωνα με τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/94, όπως αναλύεται στην επόμενη παράγραφο.

9.Προσλήψεις προσωπικού Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού

(¶ρθρο 30 παρ.3)

Από τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 18 του ν.2539/1997 «Συγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης» προβλέπεται ότι κενές ή κενούμενες οργανικές θέσεις μονίμου προσωπικού των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού, καλύπτονται με προσωπικό που προσλαμβάνεται χωρίς την έγκριση της επιτροπής της παρ. 2 του άρθρου 2 της ΠΥΣ 236/94. Η πρόσληψη του προσωπικού αυτού γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/94.

Με τις διατάξεις της παρ.12 του άρθρου 9 του ν. 2623/98 (ΦΕΚ 139/Α΄/25-6-98) «Ανασύνταξη των εκλογικών καταλόγων, οργάνωση και άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των ετεροδημοτών, εκσυγχρονισμός της εκλογικής διαδικασίας και άλλες διατάξεις», αντικαταστάθηκε το τελευταίο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 18 του ν.2539/1997 και παρασχέθηκε επιπλέον η δυνατότητα στους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α. να προσλαμβάνουν οι ίδιοι το μόνιμο προσωπικό για τις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, προκειμένου να καλύψουν κενές οργανικές θέσεις των υπηρεσιών αυτών και πάντοτε με τη διαδικασία και τα κριτήρια του άρθρου 18 του ν.2190/1994, όπως ισχύει κάθε φορά.

Με τις ανωτέρω διατάξεις ρυθμίστηκε επίσης λεπτομερώς ο τρόπος πρόσληψης του προσωπικού των ανταποδοτικών υπηρεσιών.

Με τις διατάξεις των παρ. 5 α και 5β του άρθρου 27 του ν.3013/2002 (ΦΕΚ 102/Α΄/1-5-2002) «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και λοιπές διατάξεις», επεκτάθηκε το πεδίο εφαρμογής των προαναφερομένων διατάξεων της παρ. 8 του άρθρου 18 του ν. 2539/1997 και των όμοιων του άρθρου 9 παρ. 12 του ν. 2623/1998 και στο προσωπικό όλων των άλλων κατηγοριών και κλάδων πλην των κατηγοριών ΠΕ Διοικητικού, ΠΕ Οικονομικού, ΤΕ Διοικητικού- Λογιστικού και ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.

Με την παράγραφο 3 του άρθρου αυτού, επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 8 του άρθρου 18 του ν. 2539/1997 και των όμοιων του άρθρου 9 του ν.2623/1998 και στο προσωπικό των κατηγοριών ΠΕ Διοικητικού, ΠΕ Οικονομικού, ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού και ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.

Ύστερα από τα ανωτέρω, η πρόσληψη όλων των κατηγοριών και κλάδων προσωπικού των ΟΤΑ α΄ βαθμού θα γίνεται σύμφωνα με τη διαδικασία και τα κριτήρια των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως ισχύουν, χωρίς να απαιτείται έγκριση της ΠΥΣ 55/98, όπως ισχύει και η όλη διαδικασία θα ενεργείται από τον οικείο Ο.Τ.Α, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες, για τους τεχνικούς κλάδους κ.λ.π.

Κατωτέρω παρατίθεται η διαδικασία που πρέπει να τηρείται για την πρόσληψη του μόνιμου προσωπικού όλων πλέον των κατηγοριών και κλάδων, που είναι η εξής:

α) Έκδοση απόφασης του συμβουλίου του οικείου ΟΤΑ με την οποία αποφασίζεται η πρόσληψη του προσωπικού αυτού. Στην απόφαση είναι απαραίτητο να αναφέρεται ο αριθμός των κενών θέσεων μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των οποίων προορίζεται η πρόσληψη του προσωπικού, τα προσόντα που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία κατά κατηγορία και κλάδο και τέλος η ύπαρξη σχετικής πίστωσης.

Στην ίδια απόφαση θα καθορισθεί και η συγκρότηση της τριμελούς επιτροπής για την τήρηση της όλης διαδικασίας και κατάρτισης των πινάκων προτεραιότητας.

Η επιτροπή πρέπει να είναι τριμελής και να αποτελείται από ένα σύμβουλο και δύο προϊσταμένους διευθύνσεων ή τμημάτων του οικείου Ο.Τ.Α. και ελλείψει των ανωτέρω, από άλλους μόνιμους υπαλλήλους του ίδιου πρωτοβάθμιου ΟΤΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 1 και του άρθρου 18 παρ.2 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει. Σε περιπτώσεις έλλειψης του αναγκαίου αριθμού υπαλλήλων, η επιτροπή μπορεί να συγκροτηθεί από αντίστοιχους υπαλλήλους της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ή Περιφέρειας.

β)Έκδοση προκήρυξης, βάσει της προαναφερθείσας απόφασης, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο, η οποία, αφού ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ, δημοσιεύεται ολόκληρη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

γ) Δημοσίευση περίληψης της προκήρυξης σε μία τουλάχιστον τοπική εφημερίδα, εφόσον εκδίδεται και σε δύο ημερήσιες εφημερίδες της έδρας του Νομού.

Η προκήρυξη επίσης αναρτάται στο κατάστημα του Δήμου ή της Κοινότητας. Για την ανάρτηση συντάσσεται σχετικό πρακτικό.

Για τον έλεγχο της σχετικής διαδικασίας πρέπει να αποστέλλονται στο ΑΣΕΠ, μαζί με το σχέδιο της προκήρυξης, τα εξής:

1. Η προαναφερθείσα απόφαση του συμβουλίου του οικείου ΟΤΑ και το επ’ αυτής έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης της οικείας Περιφέρειας από το οποίο προκύπτει ο κατά νόμο έλεγχος νομιμότητας αυτής.

2. Αντίγραφο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του οικείου Ο.Τ.Α.

3. Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας του οικείου Ο.Τ.Α., με την οποία πιστοποιείται η ύπαρξη εγκεκριμένων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του, για την κάλυψη δαπάνης μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί για την πλήρωση των αντίστοιχων θέσεων, με τους αντίστοιχους Κωδικούς Αριθμούς που προβλέπονται οι πιστώσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 4, και 3 παρ. 2 του ν.2527/1997.

Σημειώνεται ότι, χωρίς την ύπαρξη εγκεκριμένου προϋπολογισμού δεν είναι δυνατή η προκήρυξη πλήρωσης θέσεων προσωπικού.

4. Βεβαίωση της Διεύθυνσης Προσωπικού του οικείου Ο.Τ.Α., για τις κενές θέσεις που προβλέπονται στον ΟΕΥ κατά κατηγορία και κλάδο, για τις οποίες εκδίδεται η προκήρυξη.

5. Βεβαίωση του οικείου Ο.Τ.Α. εάν εκδίδεται στην περιφέρειά του τοπική εφημερίδα (ημερήσια, ή εβδομαδιαία, ή μηνιαία), σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 9 του ν.2623/1998.

Τέλος επισημαίνεται ότι η προκήρυξη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου, ως εκτελεστικού οργάνου των αποφάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, πρέπει να συμφωνεί με ό,τι έχει αποφασισθεί από τα οικεία Συμβούλια (ως προς τις προκηρυσσόμενες θέσεις και τα προσόντα τους).

10. Μη εφαρμογή του ειδικού πρόσθετου προσόντος Η/Υ για την πρόσληψη προσωπικού κατηγορίας Δ.Ε.

(¶ρθρο 30 παρ.4)

Επειδή το ειδικό πρόσθετο προσόν της γνώσης Η/Υ που απαιτούνταν για τις προσλήψεις προσωπικού για όλους τους κλάδους ΔΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 50/2001, όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 347/2003, δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοσθεί σε όλους τους κλάδους πρόσληψης προσωπικού στους ΟΤΑ α΄ βαθμού, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των κλάδων είναι κηπουροί, τεχνίτες, οδηγοί, μάγειροι κλπ, με τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου αυτού προβλέπεται ότι το πρόσθετο προσόν της γνώσης χειρισμού Η/Υ δεν απαιτείται για την πλήρωση θέσεων σε κλάδο Δ.Ε., εκτός αν πρόκειται για την πλήρωση των θέσεων του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού.

11. Εκπαίδευση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας

(¶ρθρο 30παρ.5)

Με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 19 του π.δ. 23/2002, προβλέπεται ότι το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας που υπηρετούσε ήδη στη Δημοτική Αστυνομία κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω π.δ/τος, υποχρεούται εντός διετίας να ολοκληρώσει το πρόγραμμα εκπαίδευσης του.

Με την παράγραφο 5 του άρθρου αυτού, προστίθεται εδάφιο στην παρ. 5 του άρθρου 19 του π.δ.23/2002 και παρέχεται η δυνατότητα στο ανωτέρω προσωπικό να εκπαιδευτεί είτε στις Σχολές της Δημοτικής Αστυνομίας που λειτουργούν στο Δήμο Κόνιτσας του Ν. Ιωαννίνων και στο Δήμο Τσοτυλίου Ν. Κοζάνης είτε στις κατά τόπους σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας.

Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Δημόσιας Τάξης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια της εκπαίδευσής τους.

12.Οργάνωση των Παιδικών Σταθμών των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού

(¶ρθρο 30 παρ.6)

Με την παρ. 6 του άρθρου αυτού ρυθμίζεται η οργάνωση των Παιδικών Σταθμών των ΟΤΑ.

Έτσι, όσοι Παιδικοί Σταθμοί έχουν συγχωνευθεί σε ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου οργανώνονται είτε σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Αυτοτελούς Τμήματος, ανάλογα με τον αριθμό των υπηρετούντων υπαλλήλων.

Όσοι Παιδικοί Σταθμοί δεν έχουν συγχωνευθεί, αλλά λειτουργούν ως ξεχωριστά ΝΠΔΔ, ανεξάρτητα από τον αριθμό των υπηρετούντων υπαλλήλων, οργανώνονται σε αυτοτελή γραφεία.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, σε όσες περιπτώσεις οι ΟΕΥ έχουν ψηφισθεί με διαφορετικό τρόπο θα πρέπει να προσαρμόσουν την οργάνωσή τους, σύμφωνα με τις ανωτέρω ρυθμίσεις.

13.Πρόσληψη ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών στην Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και τις Τ.Ε.Δ.Κ.

(¶ρθρο 31)

Με το άρθρο αυτό επεκτείνεται ο θεσμός των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών και στην Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.) και στις Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.), οι οποίες στο εξής μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις για την αντιμετώπιση αναγκών τους.

Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, καθορίζεται η σχέση εργασίας του εν λόγω προσωπικού, τα προσόντα διορισμού, η διαδικασία πρόσληψής του, καθώς και οι αρμοδιότητές του. Επίσης, αναφέρονται οι ασυμβίβαστες με το έργο των ειδικών συμβούλων ιδιότητες και ο τρόπος καθορισμού των αποδοχών τους.

Ειδικότερα:

Στην παρ. 1 του άρθρου αυτού, παρέχεται πλέον η δυνατότητα στην Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.) και στις Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.) να προσλαμβάνουν ειδικούς συμβούλους ή ειδικούς συνεργάτες ή επιστημονικούς συνεργάτες.

- Η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. μπορεί να προσλαμβάνει έως τρεις (3) συνολικά, ειδικούς συμβούλους ή ειδικούς συνεργάτες ή επιστημονικούς συνεργάτες

- και κάθε Τ.Ε.Δ.Κ. έναν (1).

Το ανωτέρω προσωπικό προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η διάρκεια της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τη θητεία του οργάνου που τους προσλαμβάνει.

Στην παρ. 2 του άρθρου αυτού καθορίζονται τα απαιτούμενα προσόντα πρόσληψης για κάθε μία κατηγορία των παραπάνω συνεργατών. Συγκεκριμένα:

1) Για τους ειδικούς συμβούλους απαιτούνται:

α) Πτυχίο Σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Χώρας ή ισότιμο πτυχίο αλλοδαπής ανώτατης σχολής.

β) Ειδίκευση σε επιστημονικό ή επαγγελματικό τομέα αρμοδιοτήτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποδεικνύεται με αξιόλογη επιστημονική απασχόληση, όπως δημοσιεύσεις, συμμετοχή σε συνέδρια, ομάδες εργασίας κ.λ.π., ή αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση ή επαρκείς γνώσεις και σημαντική εμπειρία, ανάλογη με τα αντικείμενα που θα απασχοληθούν.

Η ειδίκευση αυτή μπορεί να αποδεικνύεται και από την ιδιότητα των προσλαμβανομένων ως επαγγελματιών ειδικής εμπειρίας.

2) Για τους επιστημονικούς συνεργάτες, πέραν των ανωτέρω προσόντων των περιπτώσεων α και β των ειδικών συμβούλων, απαιτείται, επιπλέον, διδακτορικό δίπλωμα ή τίτλος μεταπτυχιακών σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Χώρας ή ισότιμος τίτλος αλλοδαπής ανώτατης σχολής, που αντιστοιχεί στο αντικείμενο ενασχόλησής τους.

3) Για τους ειδικούς συνεργάτες απαιτούνται:

α) Πτυχίο Σχολής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Χώρας ή ισότιμο πτυχίο αλλοδαπής ανώτατης σχολής.

β) Ειδική εμπειρία στον τομέα που προσλαμβάνονται, χωρίς να απαιτούνται απαραίτητα τα προσόντα της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού.

Με την παράγραφο 3 του άρθρου αυτού, καθορίζεται η διαδικασία πρόσληψης του ανωτέρω προσωπικού και συγκεκριμένα:

Η πρόσληψη των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών ή επιστημονικών συνεργατών εξαιρείται από την έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών επιτροπής της 55/98 ΠΥΣ, όπως ισχύει, και ενεργείται με δημόσια γνωστοποίηση στον ημερήσιο τύπο από τον Πρόεδρο της κάθε Ένωσης, ο οποίος και προσλαμβάνει με αιτιολογημένη απόφασή του τα πρόσωπα που είναι κατά την κρίση του κατάλληλα.

Στην ίδια απόφαση καθορίζονται οι δραστηριότητες και τα ειδικότερα καθήκοντα, με τα οποία θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος.

Η πρόσληψη ολοκληρώνεται με την κατάρτιση και υπογραφή, από τον εργοδότη και τον προσλαμβανόμενο, της σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από την οποία συνάπτεται η εργασιακή του σχέση με την Ένωση και αρχίζει η υποχρέωσή του για παροχή υπηρεσιών .

Σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου αυτού, οι αποδοχές των παραπάνω ειδικοτήτων καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Εκτός από την προαναφερόμενη διαδικασία πρόσληψης, με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού, παρέχεται η δυνατότητα πρόσληψης ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών ή επιστημονικών συνεργατών να γίνεται και με:

α) απόσπαση υπαλλήλων από θέση του δημοσίου τομέα ή

β) ανάθεση καθηκόντων με παράλληλη πλήρη άσκηση των κύριων καθηκόντων του προσλαμβανόμενου ή

γ) ανάθεση καθηκόντων με παράλληλη μειωμένη άσκηση των κύριων καθηκόντων του προσλαμβανόμενου.

Για την απόσπαση εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του άρθρου 64 του ν.1416/1984 «Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων της δημοτικής και κοινοτικής νομοθεσίας για την ενίσχυση της Αποκέντρωσης και την ενδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», σύμφωνα με τις οποίες απαιτείται η έκδοση ΚΥΑ των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών.

Οι αποσπώμενοι, κατά το χρόνο της απόσπασής τους , εξακολουθούν να υπάγονται στους φορείς ασφάλισης που είναι ασφαλισμένοι.

Με την παράγραφο 7 διευκρινίζεται ότι οι αποδοχές των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών που έχουν προσληφθεί με ανάθεση παράλληλων καθηκόντων, δεν μπορούν να υπερβούν το πενήντα τοις εκατό (50%) των αποδοχών της κύριας θέσης τους.

Με τις παραγράφους 5 και 6 περιγράφονται οι αρμοδιότητες των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών ως κατωτέρω:

Οι ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες ή επιστημονικοί συνεργάτες δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής, προς τούτο παρέχουν συμβουλευτικό έργο και διατυπώνουν εξειδικευμένες γνώμες, γραπτά ή προφορικά, για το συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων της Ένωσης, τον οποίο έχουν οριστεί να εξυπηρετήσουν.

Το συμβουλευτικό τους έργο απευθύνεται προς τον Πρόεδρο, το Διοικητικό Συμβούλιο και την Εκτελεστική Επιτροπή.

Ειδικά οι επιστημονικοί συνεργάτες, παρέχουν υπηρεσίες σε εξειδικευμένα επιστημονικά και τεχνικά θέματα, που αφορούν ιδίως στη διενέργεια ερευνών, εκπόνηση μελετών, σύνταξη εκθέσεων, υποβολή προτάσεων ή εισηγήσεων, επεξεργασία και παρουσίαση στοιχείων απαραίτητων για την πραγμάτωση των σκοπών του φορέα που υπηρετούν, κ.λ.π.

Το έργο των ειδικών συμβούλων δεν είναι ασυμβίβαστο με την ιδιότητα του δικηγόρου, ωστόσο αναστέλλει την άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος.

Επίσης, για όσους έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος είναι ασυμβίβαστη μόνο για αυτούς που προσλαμβάνονται με την ιδιότητα του ειδικού συμβούλου.

Διευκρινίζεται εδώ ότι οι ανωτέρω περιορισμοί δεν ισχύουν για τους ειδικούς και επιστημονικούς συνεργάτες.

Στην ίδια παράγραφο, επισημαίνεται ότι οι ειδικοί σύμβουλοι, οι ειδικοί συνεργάτες ή οι επιστημονικοί συνεργάτες δεν παρεμβάλλονται, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, στην οργανωτική και βαθμολογική κλίμακα, ούτε οι θέσεις τους έχουν αντιστοιχία με τις θέσεις της κλίμακας αυτής.

Υπόκεινται απευθείας στην αρμοδιότητα του Προέδρου, για την επικουρία του οποίου έχουν προσληφθεί, και είναι ανεξάρτητοι από το ειδικό επιστημονικό προσωπικό ιδιωτικού δικαίου που προσλαμβάνεται σε οργανικές θέσεις των Ενώσεων, για την εξυπηρέτηση των διαρκών αναγκών τους.

Την εγκύκλιο αυτή παρακαλούμε να την κοινοποιήσετε άμεσα στους Δήμους και Κοινότητες, σε όλα τα Δημοτικά και Κοινοτικά Ιδρύματα ,Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Συνδέσμους και στις Τ.Ε.Δ.Κ., παρέχοντας αναλόγως και κάθε χρήσιμη οδηγία.