Το μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων από τη μουσουλμανική κοινότητα είναι τόσο παλιό, όσο και η σύγκρουση των πολιτισμών στον μεταπολεμικό κόσμο.
Στις μέρες μας, το ισλάμ φέρνει το μποϊκοτάζ στην Ευρώπη. Και ένα από τα όπλα του είναι η «Mecca-Cola», ένα προϊόν με πολιτικό σημαινόμενο, «μια κίνηση εναντίον του αμερικανικού ιμπεριαλισμού και της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ».
Πωλείται σε μπουκάλια του ενάμισι λίτρου με συσκευασία και λογότυπο που παραπέμπει στην Coca-Cola, και αποτελεί προϊόν έμπνευσης του γάλλου επιχειρηματία, τυνησιακής καταγωγής, Ταουφίκ Τατλούτι.
Το 10% των κερδών από τις πωλήσεις θα διατίθεται υπέρ του παλαιστινιακού αγώνα.
Εχει ήδη πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια μπουκάλια στη Γαλλία και υπάρχουν παραγγελίες για άλλα 16 εκατομμύρια.
Στην αρχή ήταν διαθέσιμη μόνο σε μικρά καταστήματα στις μουσουλμανικές γειτονιές της Γαλλίας, αλλά τώρα εμφανίζεται και στα ράφια μίας τουλάχιστον μεγάλης αλυσίδας σούπερ-μάρκετ, της Auchan, στα προάστεια του Παρισιού.
«Η ζήτηση είναι εντυπωσιακή», λέει ο Τατλούτι, ο οποίος προσθέτει ότι «η Βρετανία είναι μια τεράστια αγορά για μας, και σύντομα θα είναι μεγαλύτερη από τη Γαλλία. Εχουμε υπογράψει συμβόλαια για αποστολή δύο εκατομμυρίων μπουκαλιών, και ιδρύσαμε δύο εταιρείες στο βρετανικό έδαφος».
K.T.