Πλήθος κόσμου παρακολούθησε και χειροκρότησε τις ανοιχτές δοκιμές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο λιμάνι του Πειραιά και στην παραλία Θεσσαλονίκης.
Μετά τον μουσικό περίπατο σε δρόμους της Αθήνας για το αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας, που παρακολούθησαν τουλάχιστον 5.000 θεατές, και την πρόβα της Μαντάμα Μπαττερφλάι, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η Λυρική Σκηνή κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά.
Εκεί που αναχωρούν τα πλοία για τις Δυτικές Κυκλάδες, στην πύλη 9 του κεντρικού λιμανιού, η ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) και τέσσερις διακεκριμένοι μονωδοί παρουσίασαν χθες το απόγευμα μια ανοιχτή δοκιμή για τα τρία πρώτα έργα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου, τη «Σταχτοπούτα» του Ροσσίνι, τον «Καρυοθραύστη» του Τσαϊκόφσκι και τον «Ριγολέττο» του Βέρντι.
Ο μαέστρος Ζαν Κριστόφ Σαρρόν, οι μονωδοί Βασίλης Καβάγιας, Βασιλική Καραγιάννη, Ειρήνη Καράγιαννη και Γιάννης Χριστόπουλος άφησαν για λίγο τις κλειστές αίθουσες των προβών της Λυρικής και κατέβηκαν στον Πειραιά δίπλα στη θάλασσα, φιλοδοξώντας να φέρουν την όπερα και το λυρικό τραγούδι πιο κοντά στους πολίτες.
«Ήταν υπέροχα. Νιώθω ότι ο κόσμος πραγματικά απολαμβάνει τέτοια γεγονότα. Είναι κινήσεις της ΕΛΣ που γίνονται απίστευτα δημοφιλείς. Πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να προσεγγίσει περισσότερο κόσμο αυτό το είδος, και να δείξουμε ότι δεν είναι για λίγους, αλλά είναι ωραίο, εύκολο και μπορούν να το παρακολουθήσουν και οι μη μυημένοι. Ήταν η πρώτη φορά που πήρα μέρος σε μια τέτοια ανοιχτή εκδήλωση. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία να μπορεί κανείς να συγκεντρωθεί και να αποδώσει, ενώ τα πλοία περνούσαν. Ήταν μία πρόκληση που πιστεύω ότι άρεσε πολύ στο κοινό» ανέφερε ο μαέστρος Ζαν Κριστόφ Σαρρόν.
Οι πάνω από 1000 θεατές, πιστοί φίλοι της ΕΛΣ, κάτοικοι της περιοχής αλλά και αρκετοί τουρίστες, γοητευμένοι από το θέαμα, απόλαυσαν γνωστές μουσικές συνθέσεις και άκουσαν τον μαέστρο να δίνει οδηγίες στους μουσικούς και να παρουσιάζει τα έργα, χωρίς η κόρνα του πλοίου, που έμπαινε στο λιμάνι, να αποσπά την προσοχή τους, αλλά να ακούγεται ως μια μικρή λυρική παραφωνία.
Μαγικό στιγμιότυπο στην ζωή της Θεσσαλονίκης
Η Ελένη Καραΐνδρου ερμήνευσε στο πιάνο τις μελωδίες που έγραψε για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου,ενώ οι χορευτές του μπαλέτου της ΕΛΣ και ο χορογράφος Ρενάτο Τζανέλλα δημιούργησαν ένα μαγικό στιγμιότυπο στην ζωή της Θεσσαλονίκης το απόγευμα της Πέμπτης 26 Σεπτεμβρίου.
Με αφορμή τις δύο παραστάσεις του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τίτλο «Ταξίδι στην αιωνιότητα», το Σάββατο 28 και την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, οι συντελεστές της παράστασης παρουσίασαν ένα σύντομο δρώμενο στην παραλία της Θεσσαλονίκης στο σημείο όπου συνήθιζε να κάνει γύρισμα ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Πάνω από 1000 θεατές χειροκρότησαν την δράση η οποία έγινε σε συνεργασία με τα 48α Δημήτρια, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και την Παράλλαξη.
naftemporiki.gr