Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013 08:11

Twitter: Βάζει πλώρη για το χρηματιστήριο

Μετά από το Facebook και το twitter σχεδιάζει την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο, όπως αποκάλυψε με «τιτίβισμα» στον επίσημο λογαριασμό του.

Μετά από το Facebook και το twitter σχεδιάζει την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο, όπως αποκάλυψε με «τιτίβισμα» στον επίσημο λογαριασμό του.

«Υποβάλλαμε εμπιστευτικά τα σχετικά έντυπα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC)...ενόψει μιας εισαγωγής στο Χρηματιστήριο», ανακοίνωσε ο ιστότοπος στους περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες του.

«Τώρα επιστρέφουμε στη δουλειά», πρόσθεσε σε δεύτερο μήνυμά του.

Ειδικοί εκτιμούν ότι η αξία του twitter ανέρχεται μεταξύ 10 και 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών για τα ψηφιακά μέσα eMarketer, το twitter αναμένεται να συγκεντρώσει φέτος 582,8 εκατ. δολάρια από τη διαφήμιση και σχεδόν ένα δισεκατομμύριο το 2014.

H εισαγωγή του twitter στο χρηματιστήριο αναμενόταν εναγωνίως από τον κόσμο της τεχνολογίας, ειδικά μετά την αντίστοιχη κίνηση του Facebook το 2012. Η εταιρεία φαίνεται να προχωρά σε γενικότερο «άνοιγμα» όσον αφορά τον τομέα της διαφήμισης, καθώς τη Δευτέρα ανακοινώθηκε η αγορά του MoPub, που ειδικεύεται στο χώρο των διαφημίσεων για φορητές συσκευές.  

Αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς για να γίνει πρόβλεψη σχετικά με το πόσο μεγάλη θα είναι η ζήτηση για τις μετοχές του twitter, αξίζει να σημειωθεί πως, στην περίπτωση του Facebook, παρά τις αρχικές θετικές αντιδράσεις των επενδυτών, η τιμή της μετοχής κινήθηκε χαμηλά μέχρι την ανάκαμψή της αυτό το καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή η αξία του στο χρηματιστήριο ανέρχεται στα 108 δισ. δολάρια, ενώ η αντίστοιχη αξία του επαγγελματικού δικτύου Linkedin είναι 32 δισ.   

Η δημοσίευση περισσοτέρων λεπτομερειών σχετικά με την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο αναμένεται να δώσει μέχρι ενός σημείου απαντήσεις σε ένα από τα μεγαλύτερα «αινίγματα» του κόσμου της τεχνολογίας: ποιο ακριβώς είναι το επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο σχεδιάζει να ακολουθήσει το twitter. Θεωρείται πως βασικός στόχος θα είναι η καθιέρωσή του ως διαφημιστικού μέσου. Ωστόσο, μία από τις στρατηγικές που είχαν ακολουθηθεί ως τώρα ήταν η προσπάθεια καθιέρωσής του ως «δεύτερης οθόνης» - συνοδευτικού μέσου της τηλεόρασης και της επικαιρότητας, όπου οι χρήστες μπορούν να συζητούν και να σχολιάζουν σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο το χαρακτήρα της «παγκόσμιας πλατείας» (όρος που έχει χρησιμοποιηθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ντικ Κοστόλο).

 Οι αντιδράσεις του κοινού του ίδιου του twitter απέναντι στην ανακοίνωση ήταν μεγάλης κλίμακας, καθώς, εντός μίας ώρας υπολογίζεται πως έγινε retweeted πάνω από 8.000 φορές.