Πολιτική
Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2013 17:29

Μ. Βαρβιτσιώτης: Πρωταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του IMO κ. Koji Sekimizu, είχε χθες στο Λονδίνο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.  Στη συνέχεια, ο υπουργός συνάντησε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της βρετανικής κυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, κ. Stephen Hammond.

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κ. Koji Sekimizu, είχε χθες στο Λονδίνο, όπου βρίσκεται η έδρα του IMO, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Στη διάρκεια της συνομιλίας τους, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε εκ νέου την αναγνώριση της Ελλάδας για το σπουδαίο έργο που παράγει ο IMO σε θέματα παγκόσμιας ναυτιλίας. «Θεωρούμε ότι ο ΙΜΟ πρέπει να συνεχίσει να είναι ο ναυτιλιακός  νομοθέτης σε παγκόσμιο επίπεδο. Εμείς, από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον Οργανισμό», υπογράμμισε.  Παράλληλα ο κ. Βαρβιτσιώτης  επέστησε στον  κ. Sekimizu την προσοχή στα θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, στο φαινόμενο της πειρατείας, καθώς και σε εκείνο της βιώσιμης ανάπτυξης της ναυτιλίας, συνδυαζόμενη, όμως, πάντα με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Τόνισε, δε, το πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει σήμερα η ελληνική ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Βαρβιτσιώτης,  ζήτησε από το Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού την περαιτέρω αξιοποίηση των Ελλήνων στην οργανωτική λειτουργία του IMO. «Η χώρα μας σήμερα, άλλωστε, έχει την ευτυχία να διαθέτει μια νέα γενιά υψηλού μορφωτικού επιπέδου, άρτια καταρτισμένη και με εμπεριστατωμένη γνώση στα θέματα της ναυτιλίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, συνάντησε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της βρετανικής κυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, κ. Stephen Hammond.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι  Ελλάδα και η Μ. Βρετανία είναι δυο χώρες με μακρά παράδοση στο χώρο της ναυτιλίας. «Μας συνδέει μια σχέση αιώνων που δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστική, αλλά πάντα συμπληρωματική του ενός προς τον άλλο. Σήμερα, συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση, ενδυναμώνοντας την ήδη στενή συνεργασία και τους δεσμούς που έχουμε αναπτύξει  στη θάλασσα.»

Παράλληλα, είχε την ευκαιρία να θέσει τις προτεραιότητες του Υπουργείου, ενόψει της επικείμενης ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε. , προτάσσοντας για μία ακόμη φορά το θέμα της Νησιωτικότητας και την ανάγκη να αναπτυχθούν πολιτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο προς αυτή την κατεύθυνση . «Χρειαζόμαστε πολιτικές που θα συνδράμουν στη διασφάλιση της ενεργειακής και αναπτυξιακής αυτοτέλειας των νησιών. Η Ελλάδα, ως μια κατεξοχήν νησιωτική χώρα, είναι εκείνη που οφείλει να αναλάβει  πρωτοβουλίες και να προωθήσει σε διεθνές επίπεδο τη θεσμοθέτησή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εκτενής συζήτηση διεξήχθη και για το θέμα της παράνομης μετανάστευσης στα θαλάσσια σύνορα, με τον κ. Hammond να αναγνωρίζει τα σημαντικά «βήματα προς τα εμπρός» που έχει επιδείξει η χώρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, για το ζήτημα αυτό, έθεσε το αίτημα για  χρηματοδότηση από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της συντήρησης και επισκευής των μέσων του Λιμενικού Σώματος. Επεσήμανε , μάλιστα, ότι τον τελευταίο καιρό η πίεση εισροής των παράνομων μεταναστών, έχει μετατοπιστεί στα θαλάσσια σύνορα, ενώ αυτή τη στιγμή η Ελληνική Ακτοφυλακή έχει, ουσιαστικά, επωμιστεί το βάρος  φύλαξης των νότιο-ανατολικών συνόρων ολόκληρης της Ευρώπης. Γι αυτό το λόγο, απευθυνόμενος εκ νέου στη Βρετανική πλευρά, ζήτησε τη συνδρομή της στην ενίσχυση σε πλωτά μέσα προς το Λιμενικό Σώμα.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Βαρβιτσιώτης,  ενημέρωσε τον εκπρόσωπο της Βρετανικής Κυβέρνησης και για την πρωτοβουλία του Υπουργείου για ενεργειακή μετατροπή ορισμένων πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε αυτά να μπορούν στο μέλλον να μετακινούνται με LNG. Σημείωσε ότι το LNG είναι ένα καύσιμο πιο φιλικό για το περιβάλλον, ενώ με τη μετατροπή αυτή επιτυγχάνεται και η απεξάρτηση του πλοίου από το πετρέλαιο και τις διαρκείς διακυμάνσεις στην τιμή, οι οποίες εν τέλει αποτυπώνονται στο κόστος του εισιτηρίου του. «Στόχος μας είναι μέσα στο 2014, έστω και ένα πλοίο της ακτοπλοΐας να μετακινείται με LNG.Εξάλλου υπάρχει και χρηματοδοτικό πλαίσιο από την Ε.Ε για το σκοπό αυτό», κατέληξε.