Περιβάλλον
Παρασκευή, 06 Σεπτεμβρίου 2013 15:07

Νέα Υόρκη: Οι ποδηλατόδρομοι μείωσαν την κίνηση;

Παρά τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η απόφαση του δημάρχου της Νέας Υόρκης να δημιουργήσει ποδηλατοδρόμους στο Μανχάταν, εν μέσω φόβων ότι θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τα συμπεράσματα έκθεσης της αρχής μεταφορών της πόλης δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώθηκε έστω και λίγο σε κάποιες περιοχές.

Παρά τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η απόφαση του δημάρχου της Νέας Υόρκης να δημιουργήσει ποδηλατοδρόμους στο Μανχάταν, εν μέσω φόβων ότι θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τα συμπεράσματα έκθεσης της αρχής μεταφορών της πόλης δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώθηκε έστω και λίγο σε κάποιες περιοχές.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους New York Times, στο εμπορικό κέντρο της πόλης, η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 7% από το 2008, παρά τη μικρή αύξηση των οχημάτων (από 756.000, το 2008, σε 764.000, το 2011). Εάν όμως χρησιμοποιηθεί το 2009 ως έτος αναφοράς σε σχέση με σήμερα, η αύξηση των ταχυτήτων δεν ξεπερνά το ισχνό 0,3%.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων της Νέας Υόρκης, έχει 75.000 μέλη με ετήσιες συνδρομές.

Οι υπολογισμοί έγιναν με τη βοήθεια δεδομένων που συλλέχθηκαν από τα GPS των ταξί, με βάση την απόσταση και τη διάρκεια των διαδρομών και λαμβάνοντας υπόψη την κυκλοφοριακή συμφόρηση ή τις στάσεις στους φωτεινούς σηματοδότες.

Η αρχή μεταφορών σημείωσε ότι και στο παρελθόν έχουν παρατηρηθεί αυξομειώσεις στην ταχύτητα των οχημάτων, οι οποίες όμως σχετίζονται με διάφορους παράγοντες, από την οικονομική ύφεση μέχρι την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων του μετρό ή τη διακοπή δρομολογίων στα ΜΜΜ.

Ωστόσο, η επίτροπος μεταφορών της πόλης Τζάνετ Σαντίκ-Χαν εκτίμησε ότι τα λεπτομερέστερα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί απ’ όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες μπήκαν σε τροχιά οικονομικής ανάκαμψης έως σήμερα, επιτρέπουν την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, που καταδεικνύουν ότι η βελτίωση της εικόνας στους δρόμους – ή τουλάχιστον η μη επιδείνωσή της - οφείλεται στη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων μήκους εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Οι επικριτές της αρχής μεταφορών, μεταξύ των οποίων είναι πολλοί οδηγοί, εμφανίζονται δύσπιστοι για τα συμπεράσματα της έκθεσης. Υποστηρίζουν ότι πολλοί επέλεξαν να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους ακριβώς λόγω της απελπιστικής κίνησης στο Μανχάταν και λένε ότι η αρχή κάνει επιλεκτική αξιοποίηση των δεδομένων, έτσι ώστε να δικαιολογήσει την κατασκευή τόσων ποδηλατοδρόμων.