Έκπληξη σε όλο τον κόσμο της τεχνολογίας προκάλεσε η Google, ανακοινώνοντας πως η ονομασία της επόμενης έκδοσης του λειτουργικού της για smartphones θα προέρχεται από το δημοφιλές γλυκό, KitKat.
Έκπληξη σε όλο τον κόσμο της τεχνολογίας προκάλεσε η Google, ανακοινώνοντας πως η ονομασία της επόμενης έκδοσης του λειτουργικού της για smartphones θα προέρχεται από το δημοφιλές γλυκό, KitKat.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, μέχρι πρότινος θεωρούνταν πως η έκδοση 4.4 του λειτουργικού της θα ονομαζόταν Key Lime Pie. Η απόφαση για τη χρήση του ονόματος της γνωστής σοκολάτας της Nestle φαίνεται πως αποτελεί ένδειξη περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ των δύο μεγάλων εταιρειών, οι οποίες ανήκουν σε τελείως διαφορετικούς χώρους. Ωστόσο, όπως αναφέρει το BBC, η Google δηλώνει πως καμία από τις δύο «πλευρές» δεν πληρώνει την άλλη. «Δεν πρόκειται για μία συμφωνία είδους ανταλλαγής χρημάτων» είπε ο Τζον Λάγκερλινγκ, διευθυντής του τμήματος διεθνούς συνεργασίας για το Android- η ιδέα ήταν η εταιρεία να κάνει κάτι που ήταν «διασκεδαστικό και απρόσμενο».
Η εταιρεία γενικότερα έδινε στα λειτουργικά της ονόματα γλυκών (Cupcake, Froyo, Gingerbeady, Jelly Bean), αλλά είναι η πρώτη φορά που επιλέγει τυποποιημένο προϊόν με πολύ συγκεκριμένο brand. Στην ουσία αποτελεί συμφωνία «ανταλλαγής» χαρακτήρα μάρκετινγκ, καθώς, όπως αναφέρει το Mashable, αφʼενός η Google δίνει το συγκεκριμένο όνομα στο λειτουργικό της, αφʼετέρου το KitKat θα «προωθεί» το Android μέσω της συσκευασίας του σε 19 χώρες, μέσω προβολής της χαρακτηριστικής πράσινης φιγούρας- μασκότ του Android και διαγωνισμών με έπαθλα υπολογιστές tablet Nexus 7, κάρτες δώρων του Google Play κ.α. Όσον αφορά το γιατί επελέγη η συγκεκριμένη σοκολάτα, όπως είπε εκπρόσωπος της εταιρείας στο BuzzFeed, το KitKat ήταν ένα από τα αγαπημένα γλυκά της ομάδας μηχανικών της εταιρείας εδώ και καιρό.
Οι αντιδράσεις από τους χρήστες ποικίλλουν, ωστόσο αρκετοί είναι αυτοί που είναι αρνητικοί απέναντι στην εν λόγω κίνηση, ενώ στο σχετικό δημοσίευμα του Wired ο συντάκτης αναρωτιέται εάν η Google συνεχίσει τη στρατηγική της και στις επόμενες εκδόσεις του Android, με άλλα τυποποιημένα γλυκά («Android Milky Way», «Αndroid Oreo» κλπ) ή αν πρόκειται για μεμονωμένη κίνηση. Ωστόσο, ο κύριος προβληματισμός είναι η πιθανή ενσωμάτωση περισσότερων διαφημίσεων και γενικότερα «branding» στο Android. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεσμεύεται να προσφέρει μία «εκπληκτική Android εμπειρία για τους πάντες» στο 4.4.
Ειδικοί του χώρου του branding ωστόσο εκφράζουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης, λόγω της «σύγχυσης» που μπορεί να επέλθει μεταξύ δύο ισχυρών brand. Αξίζει να σημειωθεί πως η Nestle είχε γίνει στόχος επικρίσεων πρόσφατα για τον τρόπο προώθησης γάλακτος σε σκόνη σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου, καθώς και για τις ανακλήσεις προϊόντων, όπως συσκευασίες σκυλοτροφής στις ΗΠΑ. Επίσης, η Google, ως γνωστόν, δέχεται αρκετά «πυρά» εδώ και καιρό για τις στρατηγικές της πάνω σε θέματα προσωπικών δεδομένων, καθώς και λόγο της στοχοποίησης του Android από πολλές επιθέσεις malware.
Η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών έλαβε χώρα υπό συνθήκες μυστικότητας στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη το Φεβρουάριο.