Πολιτιστικά
Τρίτη, 03 Σεπτεμβρίου 2013 21:52

Η Σκάρλετ Γιόχανσον έκλεψε την παράσταση στη Βενετία

Η παρουσία της Σκάρλετ Γιόχανσον στο Λίντο αλλά και μια προκλητική, από ερωτικής πλευράς, ταινία από την Κορέα, ήταν τα πιο σημαντικά γεγονότα της 7ης ημέρας του 70ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας.

Η παρουσία της Σκάρλετ Γιόχανσον στο Λίντο αλλά και μια προκλητική, από ερωτικής πλευράς, ταινία από την Κορέα, ήταν τα πιο σημαντικά γεγονότα της 7ης ημέρας του 70ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας.

Η Γιόχανσον ερμηνεύει ένα εξωγήινο ον που έρχεται με τη μορφή μιας σέξι γυναίκας (ρομπότ στην πραγματικότητα) στη γη, στην ταινία επιστημονικής φαντασίας «Under the Skin» του Τζόναθαν Γκλέιζερ. Στόχος της είναι να ξελογιάσει και να παρασύρει τους άντρες για να χρησιμοποιηθούν ως ύλη από τους εξωγήινους.

Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Μάικλ Φέιμπερ ενώ μόλις τη Δευτέρα δόθηκε στη δημοσιότητα ένα σύντομο απόσπασμα από το φιλμ, τροφοδοτώντας εντέχνως το ενδιαφέρον για την άφιξη της διάσημης ηθοποιού στη Βενετία.

Ο 48άχρονος Γκλέιζερ έφτιαξε μια ενδιαφέρουσα, με ωραία ατμόσφαιρα και αρκετό σασπένς και μυστήριο (μαζί και ερωτισμό) περιπέτεια. Αν και στη συνέντευξη τύπου, που ακολούθησε την προβολή, σε μια κατάμεστη αίθουσα που τράβηξε δημοσιογράφους, φωτογράφους και τηλεοράσεις, όλοι περίμεναν τις δηλώσεις της διάσημης σταρ, αποδείχτηκε πως η Γιόχανσον δεν είχε και πολλά να πει, αντίθετα με τον σκηνοθέτη της που την κάλυψε όσο μπορούσε και μίλησε διεξοδικά για τα γυρίσματα της ταινίας του.

Παράλληλα με την εμφάνιση της Γιόχανσον στην ιταλική πόλη, κυκλοφόρησε και η τελευταία συνέντευξή της - σε γνωστό περιοδικό - στην οποία η 29χρονη ηθοποιός αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ασχοληθεί με την πολιτική και δηλώνει ότι «η Χίλαρι Κλίντον θα ήταν μια τέλεια πρόεδρος» των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ταινία χωρίς κανένα διάλογο

Στις δυσλειτουργικές οικογένειες πρέπει να προσθέσουμε κι αυτή που πρωταγωνιστεί στη συγκλονιστική, δοσμένη με έντονο ρεαλισμό, ταινία του Κιμ Κι Ντουκ «Moebius», η οποία προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, σε δυο διαφορετικές κατάμεστες αίθουσες. Η ταινία, που δεν έχει κανένα διάλογο, μόνο ήχους, έχει αρκετές προκλητικές (αποκρουστικές για ορισμένους, που κάποια στιγμή αποχώρησαν από την αίθουσα) σκηνές, ιδιαίτερα προς το φινάλε, όταν η οργισμένη, σαν νέα Μήδεια, σύζυγος επιστρέφει στο σπίτι και προκαλεί την τραγωδία.

Μονοπλάνο 81 λεπτών

Στις καλές ταινίες του διαγωνιστικού μέρους ήταν και η ισραηλινή «Ana Arabia» του Άμος Γκιτάι, γυρισμένη ολόκληρη με ένα μονοπλάνο των 81 λεπτών και με επίκεντρο τις συνεντεύξεις που παίρνει μια νεαρή ισραηλινή δημοσιογράφος από τους κατοίκους, ισραηλινούς και άραβες, μιας φτωχικής, παραγνωρισμένης γειτονιάς κοντά στη Χάιφα. Οι ιστορίες εκφράζουν τα όνειρα αλλά και τις απογοητεύσεις των διάφορων χαρακτήρων, που αντιμετωπίζουν με ζεστασιά και χιούμορ τη δημοσιογράφο.