«Τα παιδιά και οι οικογένειες θέλουν να δώσουν και λιγότερα μαθήματα (4 αντί για 6) και με Τράπεζα Θεμάτων που αντικειμενικοποιεί τις εξετάσεις», υπογράμμισε ο Υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Τα παιδιά και οι οικογένειες θέλουν να δώσουν και λιγότερα μαθήματα (4 αντί για 6) και με Τράπεζα Θεμάτων που αντικειμενικοποιεί τις εξετάσεις», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Άφησε ακόμη ανοικτό το ενδεχόμενο να ενταχθεί το μάθημα της Πληροφορικής στα εξεταζόμενα μαθήματα.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος υπερασπίσθηκε το νομοσχέδιο και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι «βάφτισε το κρέας, ψάρι» υποστηρίζοντας ότι το σύστημα γίνεται εξεταστικοκεντρικό.
«Αυτές οι εξετάσεις υπήρχαν, αυτές θα υπάρχουν. Αλλάζει μόνο η Τράπεζα θεμάτων. Γιατί σας ενοχλεί η αντικειμενικοποίηση των θεμάτων; Ποιον έβλαψε αυτό π.χ. στον Καναδά όπου εφαρμόζεται; Πού προωθεί η Τράπεζα Θεμάτων τα φροντιστήρια; Το αντίθετο», είπε χαρακτηριστικά.
Υποστήριξε ακόμη και τη δημιουργία Οργανισμού μέσα στο υπουργείο που θα είναι αρμόδιος για τις εξετάσεις επισημαίνοντας ότι «θα έχει ομογενοποιήσει τη διαδικασία των εξετάσεων» και ότι «η θεσμοθέτηση των διαδικασιών θα εξασφαλίσει το αδιάβλητο των εξετάσεων».
Το κύριο χαρακτηριστικό του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τον Κ. Αρβανιτόπουλο, είναι ότι αυξάνεται η γενική παιδεία.
«Αριθμούμε πια 12 συναπτά έτη γενιής παιδείας. Μόνο στη Γ' Λυκείου προχωρούμε σε αλλαγή συσχετισμού ανάμεσα στα μαθήματα γενικής και ειδικής παιδείας σε ποσοστό 35% - 65%. Και το κάνουμε για να μη χρειάζονται τα παιδιά τη φροντιστηριακή παιδεία», ανέφερε, υποστηρίζοντας ότι με το νομοσχέδιο γίνεται «ένα πολύ μεγάλο βήμα» για ένα Λύκειο αναβαθμισμένο και δίνεται «μία αυτοτέλεια με πολλούς τρόπους».
Πάντως ο υπουργός θεωρεί ότι «η μεγάλη τομή γίνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση».
«Είχαμε μάθε να σπρώχνουμε τα παιδιά μας στα πανεπιστήμια. Αυτό στέρησε τους πολίτες μας από δεξιότητες και επιλογές επαγγελματικού προσανατολισμού», είπε και ανέφερε ότι με το νομοσχέδιο ενισχύεται το ΕΠΑΛ, προστίθενται εννέα ειδικότητες, απορροφούνται οι ΕΠΑΣ και προσθέτουμε ένας χρόνο μαθητείας. «Η μαθητεία παρουσιάζεται (σ.σ. από την αντιπολίτευση) περίπου ως παιδομάζωμα, αλλά δεν είναι έτσι», είπε ο Κ. Αρβανιτόπουλος.
newsroom naftemporiki.gr