Ένα βήμα παραπέρα σκοπεύει να πάει τις δυνατότητες αναγνώρισης προσώπου του το Facebook, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των φωτογραφιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες στα προφίλ τους στη βάση δεδομένων αναγνώρισης προσώπου του, με στόχο τη βελτίωση του δημοφιλούς χαρακτηριστικού «Tag Suggest».
Ένα βήμα παραπέρα σκοπεύει να πάει τις δυνατότητες αναγνώρισης προσώπου του το Facebook, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των φωτογραφιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες στα προφίλ τους στη βάση δεδομένων αναγνώρισης προσώπου του, με στόχο τη βελτίωση του δημοφιλούς χαρακτηριστικού «Tag Suggest».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του AllThingsD, στο μέλλον το Facebook ενδεχομένως να χρησιμοποιεί την φωτογραφία προφίλ ως «βάση» για να προτείνει στο χρήστη photo tags. Επί της παρούσης, το σύστημα κάνει τις προτάσεις του βασιζόμενο σε παλαιότερες φωτογραφίες, όπου ο χρήστης έχει ήδη επισημανθεί. Εν ολίγοις, το Facebook με αυτό τον τρόπο φιλοδοξεί να καταστήσει την profile photo του χρήστη σε ένα χρήσιμο κομμάτι δεδομένων, το οποίο μπορεί να σχετιστεί άμεσα με την ταυτότητά του στο κοινωνικό δίκτυο.
Καθώς ο χαρακτήρας του όλο εγχειρήματος αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από υπερμάχους της ιδιωτικότητας στο Ίντερνετ, θα υπάρχει η δυνατότητα οι χρήστες που δεν επιθυμούν να χρησιμοποιούνται οι φωτογραφίες τους με αυτόν τον τρόπο να κάνουν opt out- ενώ το εν λόγω χαρακτηριστικό σε πρώτο πλαίσιο δεν θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη. Τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου διαθέτει και το Google+, αλλά προϋποθέτει ενεργοποίηση από τον χρήστη.
Το Facebook πρόσφατα δέχτηκε μία δικαστική «ήττα» πάνω σε θέματα χρήσης προσωπικών δεδομένων, καθώς αμερικανικό δικαστήριο αποφάνθηκε πως θα πρέπει να πληρώσει το ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων για χρήση δεδομένων των χρηστών του στο πλαίσιο του διαφημιστικού προγράμματος Sponsored Stories, χωρίς να ζητηθεί προηγουμένως άδεια. Το ποσό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Wired, θα μοιραστεί σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, συνηγόρους (έξοδα δίκης) και σε 125- 150 εκατομμύρια χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ, οι οποίοι εμφανίστηκαν σε Sponsored Stories χωρίς να έχουν δώσει την άδειά τους. Υπολογίζεται πως οι χρήστες που ασχολήθηκαν στον απαιτούμενο βαθμό με την υπόθεση, λαμβάνοντας τα απαραίτητα νομικά μέτρα, θα λάβουν το ποσό των 15 δολαρίων ο καθένας. Επίσης, το Facebook υποχρεούται να προβεί σε αλλαγές έτσι ώστε να διασφαλίζεται η σωστή ενημέρωση των χρηστών όσον αφορά τον τρόπο που μπορεί να χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία και οι φωτογραφίες τους.
Οι Sponsored Stories στην ουσία μετατρέπουν το «like» σε μία εν δυνάμει επισήμανση για διαφημιστικούς σκοπούς. Αν ένας χρήστης πατήσει «like» σε ένα προϊόν ή μία υπηρεσία με σελίδα στο Facebook, η φωτογραφία προφίλ και το όνομά του θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφημίσεις του εν λόγω προϊόντος ή υπηρεσίας οι οποίες εμφανίζονται στις σελίδες των φίλων του στο Facebook. Επίσης, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να προβάλλει τέτοιου είδους διαφημίσεις και σε άλλες σελίδες, πέραν του Facebook. Η υπόθεση ξεκίνησε μετά από καταγγελία τον Απρίλιο του 2011, με βάση τον ισχυρισμό ότι το Facebook δεν παρείχε επαρκή πληροφόρηση για το πρόγραμμα, ούτε έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιον να μην συμμετέχει σε αυτό.