Tην αναβολή εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο για το σχολικό έτος 2014-15 προτείνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), με αφορμή το προτεινόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το Νέο Λύκειο, ενώ ζητεί και πάλι συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας τόσο για το ζήτημα αυτό όσο και για άλλα που απασχολούν τα Πανεπιστήμια.
Tην αναβολή εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο για το σχολικό έτος 2014-15 προτείνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), με αφορμή το προτεινόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το Νέο Λύκειο, ενώ ζητεί και πάλι συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας τόσο για το ζήτημα αυτό όσο και για άλλα που απασχολούν τα Πανεπιστήμια.
Σύμφωνα με την ΠΟΣΔΕΠ, αυτό θα επιτρέψει τον ουσιαστικό επιστημονικό σχεδιασμό των αλλαγών, με βάση τις κατατεθειμένες προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας και των θεσμικών οργάνων και φορέων, και την προετοιμασία των συνθηκών (αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό υλικό, επιμόρφωση διδασκόντων), ώστε να εφαρμοστεί μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο, η Ομοσπονδία κατηγορεί το Υπουργείο ότι κατά την κατάρτισή του «αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας (ΕΣΥΠ, ΙΕΠ) αλλά και τα ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα του χώρου (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ, ΟΛΜΕ κ.λ.π.)» και «προχωρά με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες σε μια προσφιλή από παλιά για το Υπουργείο περίοδο, αυτή των θερινών διακοπών, στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό».
Η ΠΟΣΔΕΠ εκτιμά ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο «δεν αποτελεί μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που τόσο πολύ έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αντίθετα χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και τόλμης για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα βοηθούσαν να θεσμοθετηθεί ένα σύγχρονο, αυτοτελές, αυτόνομο και αξιόπιστο πλαίσιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
«Απλά», προσθέτει, «συνιστά μια απόπειρα σύνθεσης ετερόκλητων προτάσεων (μερικές εκ των οποίων είναι θετικές), οι οποίες διατηρούν το κύριο πρόβλημα που υπονομεύει την εκπαιδευτική αυτονομία του Λυκείου: τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα που μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, και καταδικάζει τις μαθήτριες και τους μαθητές σε ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων».
Η ΠΟΣΔΕΠ επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί αναλυτικά στο σύνολο του νομοσχεδίου με εκτενέστερη τοποθέτηση και σχολιασμό κατ’ άρθρο, ιδιαίτερα του άρθρου 39 που αναφέρεται στα Πανεπιστήμια, μετά τη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής την ερχόμενη εβδομάδα.
Τονίζει τέλος ότι θεωρεί ως ουσιαστική και αναγκαία μεταρρύθμιση του Λυκείου την πρόταση που έχει καταθέσει από το 2009 και περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση του «Εθνικού Απολυτηρίου» ως το βασικό εφόδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ, η οποία είχε υιοθετηθεί σε μεγάλο βαθμό από το ΕΣΥΠ.