Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 13 Αυγούστου 2013 14:17

Υβριδικά αντιτορπιλικά για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό

Μία σειρά δοκιμών πάνω σε ένα υβριδικό-ηλεκτρικό σύστημα προώθησης για τα αντιτορπιλικά του σκοπεύει να πραγματοποιήσει το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ.

Μία σειρά δοκιμών πάνω σε ένα υβριδικό-ηλεκτρικό σύστημα προώθησης για τα αντιτορπιλικά του σκοπεύει να πραγματοποιήσει το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Defense Tech, η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη στο USS Makin Island και βρίσκεται στο στάδιο της προσαρμογής για χρήση στα επόμενης γενιάς πλοία αμφίβιας επίθεσης του αμερικανικού στόλου, κλάσης America (USS America και USS Tripoli- LHA-6 και LHA-7). Τα σκάφη αυτής της κλάσης είναι σχεδιασμένα με υβριδικό σύστημα, κάτι που σημαίνει πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε ηλεκτρική- diesel προώθηση είτε συμβατικούς κινητήρες.

Οι δοκιμές θα βοηθήσουν στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων χρήσης του συστήματος για πιθανή χρήση στη μία εκ των δύο προπελών. Το ενδεχόμενο χρήσης σε αντιτορπιλικά φαίνεται να ενδιαφέρει πολύ την ηγεσία του πολεμικού ναυτικού, που σχεδιάζει να προχωρήσει σε εκτεταμένες δοκιμές μέσα στα προσεχή έτη. Εάν αποδειχτεί πως οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες αυτών που παρατηρούνται στα σκάφη αμφίβιας επίθεσης, τότε θεωρείται πολύ πιθανό πως η τοποθέτηση υβριδικών συστημάτων θα ενταχθεί στο επόμενο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού/ αναβάθμισης αντιτορπιλικών.

Η υβριδική- ηλεκτρική προώθηση περιλαμβάνει έναν συμβατικό κινητήρα, καθώς και έναν ηλεκτρικό, με γεννήτρια diesel. Οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν προωθήσουν το σκάφος σε ταχύτητα μέχρι 12 κόμβων, ενώ η γεννήτρια ντίζελ παράγει ηλεκτρική ενέργεια για το πλοίο, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων αισθητήρων, οπλισμού κ.α. Σε ταχύτητες άνω των 12 κόμβων, το σκάφος βασίζεται στο συμβατικό κινητήρα.

Όπως και στα σκάφη αμφίβιας επίθεσης, ο ρόλος των αντιτορπιλικών προϋποθέτει κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, και ενδεχομένως κοντά στις ακτές, κάτι που τα καθιστά ιδανικά για χρήση ηλεκτροκινητήρων.

Μία άλλη τεχνική εξοικονόμησης ενέργειας που χρησιμοποιείται από το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ είναι το αποκαλούμενο «stern flap», που αλλάζει τα χαρακτηριστικά της ροής του νερού κάτω και γύρω από το σκάφος, ενώ παράλληλα εξετάζονται και τα ενδεχόμενα χρήσης ειδικών επικαλύψεων και μπογιών που κάνουν το κύτος να γλιστρά ευκολότερα στην επιφάνεια της θάλασσας. Οι έρευνες πάνω στο αντικείμενο περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη του Smart Voyage Planning Software: ενός ειδικού προγράμματος λογισμικού που υπολογίζει την πιο συμφέρουσα πορεία, λαμβάνοντας υπόψιν καιρικές και περιβαλλοντικές συνθήκες που μπορούν να επηρεάσουν την προώθηση του σκάφους.