Τεχνολογία-Επιστήμη
Δευτέρα, 12 Αυγούστου 2013 17:51

Γυαλί για smartphones στην BMW i8

Το Gorilla Glass χρησιμοποιείται ευρύτατα στο χώρο των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως smartphones και tablets. Ωστόσο, σύντομα θα αποκτήσει και μία άλλη χρήση, καθώς η BMW αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ανθεκτικό γυαλί οθονών αφής σε επερχόμενο υβριδικό της μοντέλο, BMW i8.

Το Gorilla Glass χρησιμοποιείται ευρύτατα στο χώρο των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως smartphones και tablets. Ωστόσο, σύντομα θα αποκτήσει και μία άλλη χρήση, καθώς η BMW αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ανθεκτικό γυαλί οθονών αφής σε επερχόμενο υβριδικό της μοντέλο, BMW i8.

Όπως έγινε γνωστό, θα πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που τίθεται σε μαζική παραγωγή και χρησιμοποιεί ενισχυμένο γυαλί. Το υλικό θα μειώνει το θόρυβο μέσα στο αυτοκίνητο, καθώς και το βάρος των παραθύρων- συγκεκριμένα, το Gorilla Glass θα χρησιμοποιείται στο πίσω τζάμι (δύο στρώσεις πάχους 0,7 χιλιοστών, με ειδικό υλικό για μείωση ήχου ανάμεσά τους).

Η επίσημη παρουσίαση του i8 θα γίνει αργότερα μέσα στο έτος, και η πώλησή του θα ξεκινήσει μέσα στον Απρίλιο του 2014, μαζί με το πλήρως ηλεκτρικό i3. Τα πρώτα του αποκαλυπτήρια είχαν γίνει το 2009 στο Frankfurt Motor Show, όπου είχε παρουσιαστεί ως concept όχημα, με υβριδικό ηλεκτρικό-diesel σύστημα προώθησης. Έκτοτε έγιναν αλλαγές, έτσι ώστε το τελικό στήσιμο να περιλαμβάνει και βενζινοκινητήρα.

Στο «ηλεκτρικό» mode, το i8 μπορεί να αγγίξει ταχύτητα μέχρι 120 χιλιομέτρων ανά ώρα, για απόσταση 35 χιλιομέτρων, λόγω της σχετικά μικρής μπαταρίας του. Ωστόσο, η συνολική του εμβέλεια εκτιμάται πως θα είναι πολύ μεγάλη: αν και η BMW δεν έχει δημοσιεύσει αριθμούς, θεωρείται πως θα πρόκειται για ένα από τα πλέον οικονομικά σπορ αυτοκίνητα που έχουν τεθεί σε παραγωγή.

Όπως και στην περίπτωση του i3, χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα υλικά όπως ίνες άνθρακα και αλουμίνιο για να μειωθεί το βάρος του. Η ιπποδύναμή του υπολογίζεται στα 357 άλογα. Η επαναφόρτισή του διαρκεί περίπου δύο ώρες. Το όχημα διαθέτει ειδικά «modes» λειτουργίας: comfort, sport, eco-pro και eDrive, και όλα συνδυάζουν ηλεκτροκίνηση με «συμβατική» προώθηση.

Το κόστος του εκτιμάται πως θα ανέρχεται στα 105.000 δολάρια. Η μέγιστη ταχύτητά του θεωρείται πως θα φτάνει τα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα (υπάρχει ηλεκτρονικός περιορισμός) και η επιτάχυνσή του είναι από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα μέσα σε 4,5 δευτερόλεπτα.