Κόσμος
Πέμπτη, 08 Αυγούστου 2013 17:45

Ισπανία: «Κανένα τεχνικό πρόβλημα» δεν είχε η μοιραία αμαξοστοιχία

Ο επικεφαλής των δημόσιων σιδηροδρόμων της Ισπανίας δήλωσε ότι το πλήρωμα της μοιραίας αμαξοστοιχίας δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα πριν από το ατύχημα στη Γαλικία.

Ο επικεφαλής των δημόσιων σιδηροδρόμων της Ισπανίας δήλωσε ότι το πλήρωμα της μοιραίας αμαξοστοιχίας η οποία εκτροχιάστηκε πριν από δύο εβδομάδες στη Γαλικία δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα πριν από το ατύχημα.

Ο Χούλιο Γκόμες-Πόμαρ, πρόεδρος της Renfe, έκανε τις σχετικές δηλώσεις ενώπιον κοινοβουλευτικής επιτροπής η οποία εξετάζει τις συνθήκες του δυστυχήματος το οποίο συνέβη έξω από την πόλη Σαντιάγο Δε Κομποστέλα.

Ο εκτροχιασμός της 24ης Ιουλίου κόστισε τη ζωή 79 ανθρώπων και τον τραυματισμό 170.

Ο οδηγός του τρένου, Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο βρίσκεται υπό καθεστώς έρευνας για εγκληματική αμέλεια, ωστόσο δεν του έχουν απαγγελθεί ακόμη κατηγορίες.

«Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη καμία αναφορά του πληρώματος σε ζημία ή ανωμαλία», ανέφερε ο κ. Γκόμες-Πόμαρ.

Πρόσθεσε δε ότι είχαν ακολουθηθεί όλες οι προβλεπόμενες προδιαγραφές ασφαλείας και πως ο οδηγός δεν είχε εργαστεί περισσότερες ώρες από τις προβλεπόμενες από τον κανονισμό.

Το «μαύρο κουτί» του τρένου έχει αποκαλύψει ότι ο κ. Γκαρθόν μιλούσε με συνάδελφό του στο εσωτερικό επαγγελματικό τηλέφωνο και συμβουλευόταν κάποιο έγγραφο λίγα δευτερόλεπτα πριν από τον εκτροχιασμό.

Οι δικαστικές αρχές έχουν ανακοινώσει επίσης ότι η αμαξοστοιχία ταξίδευε με 192 χιλιόμετρα την ώρα, ταχύτητα διπλάσια της επιτρεπόμενης στο σημείο όπου εκτροχιάστηκε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Renfe, το τρένο είχε περάσει με «άριστα» από τεχνική επιθεώρηση την ημέρα του ατυχήματος, ενώ τα φρένα του συρμού βρίσκονταν σε «εξαιρετική κατάσταση».

«Αυτόματο σύστημα πέδησης όφειλε να έχει η σιδηροτροχιά»

Το τμήμα της σιδηροτροχιάς, στο οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα, όφειλε να διαθέτει εξαρχής ένα προηγμένο σύστημα αυτόματης πέδησης, ανακοίνωσε την Πέμπτη ο Γκονθάλο Φέρε, πρόεδρος της διαχειρίστριας εταιρείας του δικτύου, Adif, μιλώντας με τη σειρά του στην επιτροπή.

«Η γραμμή είχε σχεδιαστεί εν πρώτοις βάσει των κανονισμών UIC για τους συρμούς υψηλής ταχύτητας AVE και με σύστημα ασφαλείας ERMTS, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που συμπεριλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης για τις περιπτώσεις που ο μηχανοδηγός δεν τηρεί το όριο ταχύτητας», δήλωσε ο κ. Φέρε.

Εν τέλει, ωστόσο, προκρίθηκε το συμβατικό σύστημα Asfa.

Η υπουργός Υποδομών Άννα Παστόρ αναμένεται να αναφερθεί την Παρασκευή ενώπιον της Βουλής στις συνθήκες του δυστυχήματος και στα μέτρα ασφαλείας των ισπανικών σιδηροδρόμων.

Η Ισπανία συμμετέχει σε δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια συρμών υψηλής ταχύτητας στη Βραζιλία.