Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 07 Αυγούστου 2013 10:56

«Έξυπνα» γυαλιά για gaming από τη Microsoft;

Έντονη είναι η φημολογία στο Διαδίκτυο σχετικά με την πιθανή ανάπτυξη από πλευράς της Microsoft ειδικών γυαλιών augmented reality για gaming, μετά την εμφάνιση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας στην ιστοσελίδα του γραφείου ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ.

Έντονη είναι η φημολογία στο Διαδίκτυο σχετικά με την πιθανή ανάπτυξη από πλευράς της Microsoft ειδικών γυαλιών augmented reality για gaming, μετά την εμφάνιση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας στην ιστοσελίδα του γραφείου ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ (US Patents and Trademarks Office).

Στην καταχωρημένη πατέντα αποκαλύπτονται σχέδια για γυαλιά «επαυξημένης πραγματικότητας» (augmented reality) που συνδυάζουν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου με φωνητικές εντολές και φαίνονται να ενδείκνυνται για multiplayer gaming (γενικότερα, το εν λόγω αντικείμενο αναφέρεται επανειλημμένα στη σχετική καταχώρηση). Εάν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε η Microsoft δεν θα κατεβαίνει στην «αρένα» απέναντι στο Google Glass, αλλά θα εγκαινιάζει έναν νέο χώρο, με μεγάλες δυνατότητες.

Η φημολογία περί ανάπτυξης γυαλιών από τη Microsoft είχε ξεκινήσει από πέρυσι, μετά τη διαρροή ενός εγγράφου 56 σελίδων, ωστόσο δεν είχε υπάρξει συνέχεια. Η εν λόγω ευρεσιτεχνία φαίνεται να αλλάζει τα δεδομένα, ωστόσο η Microsoft δεν έχει προβεί σε σχόλια.

Στο σχετικό κείμενο αναφέρονται τα εξής, υπό τον τίτλο «Multiplayer gaming with head-mounted display»: «παρέχονται ένα σύστημα και σχετικές μέθοδοι για να μπορεί να προσκληθεί ένας πιθανός παίκτης να συμμετέχει σε ένα multiplayer παιχνίδι μέσω μίας συσκευής- οθόνης που φοριέται στο κεφάλι του χρήστη».

Σε ένα παράδειγμα, ένα «πρόγραμμα πρόσκλησης πιθανού παίκτη» λαμβάνει φωνητικά δεδομένα και τα εκλαμβάνει ως πρόσκληση για συμμετοχή σε ένα multiplayer παιχνίδι. Το πρόγραμμα λαμβάνει δεδομένα παρακολούθησης βλέμματος, βάθους, πληροφορίες αναγνώρισης προσώπου, πληροφορίες από τη συσκευή του πιθανού παίκτη και πιθανά φωνητικά δεδομένα του παίκτη, συσχετίζει την πρόσκληση με τον παίκτη χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα και μπορεί να «ταιριάξει» τον παίκτη με τον λογαριασμό του, δεχόμενο απάντηση αποδοχής και κανονίζοντας τη συμμετοχή του στο παιχνίδι.