Από την αρχαιότητα ακόμα, ο χάρακας αποτελούσε ένα από τα πλέον «πατροπαράδοτα» γεωμετρικά όργανα: η σχεδίαση σχημάτων «με κανόνα και διαβήτη» αποτελεί μέθοδο που ανάγεται στην αρχαία Ελλάδα. Ωστόσο, από τη στιγμή που η γεωμετρία δεν επηρεάζεται από την όποια τεχνολογική πρόοδο, κάποιες «αξίες» παραμένουν σταθερές, ακόμη και αν, σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν περιθώρια για τεχνολογική εξέλιξη.
Από την αρχαιότητα ακόμα, ο χάρακας αποτελούσε ένα από τα πλέον «πατροπαράδοτα» γεωμετρικά όργανα: η σχεδίαση σχημάτων «με κανόνα και διαβήτη» αποτελεί μέθοδο που ανάγεται στην αρχαία Ελλάδα. Ωστόσο, από τη στιγμή που η γεωμετρία δεν επηρεάζεται από την όποια τεχνολογική πρόοδο, κάποιες «αξίες» παραμένουν σταθερές, ακόμη και αν, σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν περιθώρια για τεχνολογική εξέλιξη.
Το Glassified των Ανιρούντ Σάρμα, Λιρόνγκ Λιου και Πάτι Μέις του MIT Media Lab (Fluid Interfaces Group) αποτελεί έναν χάρακα εξοπλισμένο με διάφανη οθόνη, ειδικά σχεδιασμένο για να «ενισχύει» τα «κανονικά» σχέδια πάνω σε χαρτί με virtual γραφικά. Στόχος του δεν είναι να «αντικαταστήσει», αλλά μάλλον να «ενισχύσει» τον κλασικό χάρακα, δίνοντας στο χρήστη τη δυνατότητα να βλέπει τόσο τα «φυσικά» σχήματα σε συνδυασμό με εικονικά, τα οποία τον βοηθούν στις μετρήσεις του, καθώς μπορούν ακόμη και να «κινούνται» μεταξύ των σχημάτων που ο χρήστης έχει σχεδιάσει.
Ειδικά όργανα ψηφιοποίησης που είναι εγκατεστημένα στο Glassified «διαβάζουν» τις κινήσεις του μολυβιού και συνδυάζουν την κλασική λειτουργία του χάρακα με ένα ψηφιακό σύστημα οθόνης. Οι αισθητήρες αντιλαμβάνονται τις γραμμές που έχει τραβήξει ο χρήστης και «ενημερώνουν» σχετικά τα αντικείμενα που προβάλλονται στη διάφανη οθόνη. Στην ουσία, η συσκευή «ενισχύει» τις κλασικές λειτουργίες του χάρακα, που είναι ο σχεδιασμός ευθειών γραμμών και η μέτρηση του μήκους, μέσω της οθόνης της.
Το πρωτότυπο αποτελείται από μία διάφανη OLED, η οποία συνδυάζεται με έναν «συμβατικό» κατά τα άλλα, διάφανο χάρακα. Ο χάρακας συνδέεται με έναν υπολογιστή ο οποίος κάνει τους υπολογισμούς που επιτρέπουν την «ανάγνωση» των χειρονομιών/ κινήσεων και στέλνει τις εντολές στην οθόνη μέσω επικοινωνίας RS232. Τις κινήσεις του μολυβιού «βλέπει» ένας ψηφιοποιητής Wacom. Το λογισμικό που συνοδεύει το Glassified (εφαρμογή openFrameworks) έχει στόχο την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, το συνδυασμό της «ζωγραφικής» με υπολογιστικούς αλγορίθμους και την εκμάθηση Φυσικής μέσω ενός εξομοιωτή οποίος δείχνει τις κινήσεις, τις κατευθύνσεις κλπ σε σχήματα/σχεδιαγράμματα Φυσικής.
Το πρόγραμμα επίσης μπορεί να αναγνωρίζει και να αποθηκεύει τις διαστάσεις και τις ιδιότητες των σχεδίων (πχ. εάν ο χάρακας τοποθετηθεί πάνω από ένα τρίγωνο, η οθόνη προβάλλει τα μήκη των πλευρών, τις γωνίες και άλλα στοιχεία). Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το Glassified θα μπορούσε να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, για να μπορεί να κάνει ακόμη πιο σύνθετους υπολογισμούς, όπως το εμβαδόν της επιφάνειας ενός πολυγώνου κ.α.