Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ το κλείσιμο 80 περιφερειακών ταχυδρομικών γραφείων λόγω της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ.
Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ το κλείσιμο 80 περιφερειακών ταχυδρομικών γραφείων λόγω της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ.
Σχετική ερώτηση και αίτηση κατάθεση εγγράφων κατέθεσαν προς τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών 53 βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Όπως αναφέρουν, «η Διοίκηση των ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία), αντί να σχεδιάζει την ανάπτυξη του ταχυδρομικού έργου μέσα από την αναδιοργάνωση, αναβάθμιση και επέκταση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, προχωρά στη συρρίκνωσή του και το κλείσιμο δεκάδων ταχυδρομικών γραφείων, με άμεσες επιπτώσεις στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα στην περιφέρεια».
Στην ερώτηση τονίζεται ακόμη πως «είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα κεντρικό οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό σχεδιασμό για τη χώρα, και οι εποπτευόμενοι απ’ αυτήν οργανισμοί και δημόσιες υπηρεσίες, όπως τα ΕΛΤΑ, χωρίς οικονομοτεχνικές μελέτες προχωρούν στο κλείσιμο των παραπάνω υποκαταστημάτων τους, ερημοποιώντας κοινωνικά και οικονομικά τη χώρα και παραδίδοντας στην ουσία το μεγαλύτερο μέρος του έργου τους στα ιδιωτικά συμφέροντα».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:
Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία), αντί να σχεδιάζει την ανάπτυξη του ταχυδρομικού έργου μέσα από την αναδιοργάνωση, αναβάθμιση και επέκταση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, προχωρά στη συρρίκνωσή του και το κλείσιμο δεκάδων ταχυδρομικών γραφείων, με άμεσες επιπτώσεις στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα στην περιφέρεια.
Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ εφαρμόζοντας ουσιαστικά τις μνημονιακές επιταγές κυβέρνησης-τρόικας και επικαλούμενη την οικονομική κρίση προχωρά στο κλείσιμο 80 ταχυδρομικών υποκαταστημάτων σ’ όλη τη χώρα, υπό το πρόσχημα του περιορισμού των λειτουργικών δαπανών του Οργανισμού
Σύμφωνα, λοιπόν, με επιστολή της στις 24.07.2013 η διοίκηση των ΕΛΤΑ γνωστοποίησε ότι αποφάσισε το κλείσιμο 80 περιφερειακών ταχυδρομικών γραφείων, χωρίς παρόλα αυτά, να ενημερώνει τους κατοίκους και τα εκλεγμένα θεσμικά αυτοδιοικητικά όργανα για ποιους λόγους προχωρά σ’ αυτή την ενέργεια καθώς και εάν έχει προηγηθεί μελέτη για τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις για τις συγκεκριμένες περιοχές
Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι τα 80 περιφερειακά ταχυδρομεία των ΕΛΤΑ εξυπηρετούν βασικές επικοινωνιακές και κοινωνικές ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων στην περιφέρεια, οι οποίοι διαβιούν σε περιοχές ορεινές, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες, με ελλιπή συγκοινωνία, και οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι ηλικιωμένοι–συνταξιούχοι.
Είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα κεντρικό οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό σχεδιασμό για τη χώρα, και οι εποπτευόμενοι απ’ αυτήν οργανισμοί και δημόσιες υπηρεσίες, όπως τα ΕΛΤΑ, χωρίς οικονομοτεχνικές μελέτες προχωρούν στο κλείσιμο των παραπάνω υποκαταστημάτων τους, ερημοποιώντας κοινωνικά και οικονομικά τη χώρα και παραδίδοντας στην ουσία το μεγαλύτερο μέρος του έργου τους στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Επειδή το κλείσιμο των παραπάνω καταστημάτων είναι μεγάλο πλήγμα για την οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα της περιφέρειας, καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό της και χειροτερεύει τη ζωή των κατοίκων της και των επισκεπτών της.
Επειδή τα ΕΛΤΑ παρέχουν πολύτιμες και μοναδικές υπηρεσίες σ’ αυτές τις περιοχές, αφού είναι μια από τις τελευταίες υπηρεσίες που έχουν μείνει στην περιοχή, συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξή τους.
Επειδή η Διοίκηση των ΕΛΤΑ δεν μπορεί να προχωρά, χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη, στο κλείσιμο δεκάδων ταχυδρομικών γραφείων, καταργώντας τον οικονομικό, κοινωνικό, αναπτυξιακό και πολιτιστικό χαρακτήρα του οργανισμού και παραδίδοντας στην ουσία ταχυδρομικό έργο στους ιδιώτες.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:1. Προτίθενται να σταματήσουν άμεσα το κλείσιμο των 80 περιφερειακών ταχυδρομικών καταστημάτων, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της περιφέρειας;
2. Με βάση ποια οικονομοτεχνική μελέτη η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, προχωρά στο κλείσιμο αυτών των ταχυδρομικών γραφείων; Έχουν συνυπολογιστεί οι επιπτώσεις στον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή της χώρας και ιδιαίτερα της περιφέρειας από αυτές τις επιλογές;
3. Σκοπεύουν, αντί να προχωρούν στη συρρίκνωση και την παράδοση του ταχυδρομικού έργου στους ιδιώτες, να περιφρουρήσουν το μέλλον των ΕΛΤΑ, ως δημόσια επιχείρηση και να προχωρήσουν σε σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, προς όφελος του ίδιου του οργανισμού, του κοινωνικού συνόλου και της χώρας;
Επίσης παρακαλούμε όπως καταθέσετε στη Βουλή:
1. Την οικονομοτεχνική μελέτη για τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις στη χώρα και ιδιαίτερα στην περιφέρεια με βάση την οποία η Διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωρά στο κλείσιμο 80 ταχυδρομικών Γραφείων.
2. Την απόφαση του Δ.Σ των ΕΛΤΑ που αναφέρεται σε ποια Ταχυδρομικά γραφεία θα κλείσουν, καθώς και την αιτιολογία για το κλείσιμο του καθενός ξεχωριστά.
Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Στρατούλης Δημήτριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη –Ελένη
Αμανατίδης Ιωάννης
Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία (Λίτσα)
Βαλαβάνη Όλγα- Νάντια
Βαμβακά Ευγενία (Τζένυ)
Βαρεμένος Γεώργιος
Γάκης Δημήτριος
Γελαλής Δημήτριος
Γερμανίδης Αθανάσιος
Γεροβασίλη Όλγα
Γεωργοπούλου-Σαλτάρη Ευσταθία (Έφη)
Γλέζος Εμμανουήλ
Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος
Διακάκη Μαρία
Διαμαντόπουλος Ευάγγελος
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Δριτσέλη Παναγιώτα
Ζαχαριάς Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Ιγγλέζη Αικατερίνη
Καλογερή Αγνή
Κανελλοπούλου Μαρία
Καρά Γιουσούφ Αϊχάν
Καραγιαννίδης Χρήστος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κοδέλας Δημήτριος
Κουράκης Αναστάσιος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Κριτσωτάκης Μιχαήλ
Κυριακάκης Βασίλειος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μητρόπουλος Αλέξιος
Μιχαλάκης Νικόλαος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπόλαρη Μαρία
Ξανθός Ανδρέας
Ουζουνίδου Ευγενία
Πάντζας Γεώργιος
Πετράκος Αθανάσιος
Σακοράφα Σοφία
Σαμοϊλης Στέφανος
Σταμπουλή Αφροδίτη
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τατσόπουλος Πέτρος
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσουκαλάς Δημήτριος
Φωτίου Θεανώ
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Χατζηλάμπρου Βασίλειος