Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας, αφού ανάμεσά τους συναντάμε ισπανικό θρίλερ, γαλλική κωμωδία, road movie με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών, ιστορικά θρίλερ με την υπογραφή των Μπέργκμαν και Χίτσκοκ αλλά και τον ξεχωριστό ήρωα των X – Men, ο οποίος υπόσχεται να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη των θεατών στα ύψη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας, αφού ανάμεσά τους συναντάμε ισπανικό θρίλερ, γαλλική κωμωδία, road movie με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών, ιστορικά θρίλερ με την υπογραφή των Μπέργκμαν και Χίτσκοκ αλλά και τον ξεχωριστό ήρωα των X – Men, ο οποίος υπόσχεται να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη των θεατών στα ύψη.
«Διατριβή για ένα φόνο»
Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ντιέγκο Παζκόφσκι, το - συμπαραγωγής Αργεντινής και Ισπανίας - θρίλερ του Χερνάν Γκόλντφριντ, με τους Ρικάρντο Νταρέν, Αλμπέρτο Αμάν, Κάλου Ριβέρο και Αρτούρο Πουίγκ διαβαίνει τα υπόγεια μονοπάτια μιας εμμονής.
Αποφασισμένος να αποδείξει τη δική του εκδοχή για τη δολοφονία που πιστεύει ότι διέπραξε ένας από τους καλύτερους φοιτητές του, ένας καθηγητής εγκληματολογίας φτάνει στα άκρα και στις πιο σκοτεινές του σκέψεις. Ποιο θα είναι, τελικά, το τίμημα για την ανακάλυψη της αλήθειας; Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «σκοπός της ταινίας είναι να μας θέσει σε δοκιμασία για τα όρια, που εμείς θα ξεπερνούσαμε».
«Γούλβεριν»
Ο πιο ξεχωριστός ήρωας των X – Men, ο μεταλλαγμένος «λεπιδοχέρης» Γούλβεριν, επιστρέφει με μία σόλο τρισδιάστατη εμφάνιση στην περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας της Marvel, που βασίζεται στο διάσημο κόμικ και φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Τζέιμς Μάνγκολντ. Αυτή τη φορά ο Χιου Τζάκμαν, πλαισιωμένος από τους Μπράιαν Τι, Γουίλ Γιουν Λι, Χιρογιούκι Σανάντα, Τζέιμς Φρέιζερ και Λιουκ Γουέμπ, θα βρεθεί στη σύγχρονη Ιαπωνία, όπου θα έρθει αντιμέτωπος με την υπέρτατη σωματική δοκιμασία αλλά και με μια εσωτερική πάλη με τον ίδιο του τον αθάνατο εαυτό.
«Στον δρόμο»
Μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα - σταθμό του Τζακ Κέρουακ, ενός από τους 3 μεγάλους της γενιάς μπητ και για κάποιους ο πατέρας της, ο πολυβραβευμένος βραζιλιάνος σκηνοθέτης Βάλτερ Σάλες («Ημερολόγια μοτοσικλέτας») μάς μεταφέρει στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’40, με αυτό το road movie που συμμετείχε επίσημα στο 65ο Φεστιβάλ Καννών 2012. Οι Σαμ Ράιλι, Κρίστεν Στιούαρτ, Κίρστεν Ντανστ, Βίγκο Μόρτενσεν, Έιμι Άνταμς και Άλις Μπράγκα ξεδιπλώνουν την ιστορία ενός νεαρού συγγραφέα, ο οποίος ξεκινά ένα συναρπαστικό ταξίδι, όταν γνωρίζει έναν 20χρονο πρώην φυλακισμένο με ευέλικτη ηθική και την όμορφη σύζυγό του.
«Οι αταίριαστοι»
Δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι διασταυρώνονται, όταν δύο αξιωματικοί αναλαμβάνουν – εν μέσω έντονων κοινωνικών ταραχών - την έρευνα για τον θάνατο της συζύγου του πανίσχυρου αφεντικού της χώρας, στη γαλλική κωμωδία του Νταβίντ Σαρόν, με πρωταγωνιστές τους Ομάρ Σι και Λοράν Λαφίτ.
«Περσόνα - Έρωτες χωρίς φραγμό»
«Η ταινία αυτή μου έσωσε τη ζωή. Και αποτελεί τα όρια, στα οποία θα μπορούσε να φτάσει η διάνοιά μου. Δε θα μπορούσα ποτέ να την ξεπεράσω με κάτι άλλο…» τόνιζε ο κορυφαίος σουηδός δημιουργός Ίνγκμαρ Μπέργκμαν για το ασπρόμαυρο ψυχολογικό θρίλερ μυστηρίου του 1966, το οποίο θεωρείται η καλύτερη και πιο προσωπική του ταινία.
Σαν μια τολμηρή φιλοσοφική σπουδή στο δισυπόστατο, στην αντίθεση ανάμεσα στη σιωπή και τις λέξεις, τη θεραπεία και την ψυχοπάθεια, σαν ένα ψυχολογικό παιχνίδι που, στο τέλος, αντιστρέφει τους ρόλους, το φιλμ είχε επιλεγεί από τη Σουηδική Ακαδημία Κινηματογράφου, για να εκπροσωπήσει τη χώρα στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στον 39ο διαγωνισμό των Όσκαρ, το 1967, αλλά η υποψηφιότητά του δεν έγινε δεκτή. Μάλιστα, μέχρι και το 2004, στην Αμερική κυκλοφορούσε μια λογοκριμένη έκδοσή του. Σήμερα, θεωρείται από τους κριτικούς και τους δοκιμιογράφους ένα από τα σημαντικότερα αριστουργήματα του 20ου αιώνα στον χώρο της 7ης τέχνης, βρίσκεται σε αρκετές λίστες με τις καλύτερες δημιουργίες όλων των εποχών και αποτελεί μία από τις πιο προχωρημένες και μοντέρνες δημιουργίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Μία παράξενη συγχώνευση προσωπικοτήτων αρχίζει να συμβαίνει, όταν η νοσοκόμα μιας κατατονικής ηθοποιού που έχει βυθιστεί στη σιωπή, προσπαθεί να τη βγάλει από τον λήθαργό της, εξομολογούμενη όλα της τα μυστικά και τις πιο μύχιες σκέψεις της. Όλα κινούνται οριακά ανάμεσα στη λογική και την τρέλα, με τη Λιβ Ούλμαν να λέει μόνο 14 λέξεις σε όλη την ταινία, σε αντίθεση με την Μπίμπι Άντερσον, η οποία μιλάει ασταμάτητα και απροκάλυπτα.
«Τα πουλιά»
Το θρυλικό ασπρόμαυρο θρίλερ τρόμου του 1963, με τη σφραγίδα του μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ, και τους Τίπι Χέντρεν, Σούζαν Πλεσέτ, Ροντ Τέιλορ, Τζέσικα Τάντι, Βερόνικα Κατράιτ, Έθελ Γκρίφις και Τσαρλς Μακγκρόου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, βασίστηκε στο ομώνυμο διήγημα που έγραψε το 1952 η Δάφνη Ντι Μωριέ και, φυσικά, εμπλουτίστηκε δεόντως από τον βρετανό σκηνοθέτη.
Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ για τα ειδικά εφέ του Ούγκο Άιρεκς και προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ των Καννών, ενώ ο Χίτσκοκ απέσπασε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας από την ένωση σκηνοθετών.
Με σκοπό να ανταποδώσει μία φάρσα, μία γυναίκα της καλής κοινωνίας επισκέπτεται το «υποψήφιο θύμα της» σε ένα μικρό νησί. Όμως, η άφιξή της προκαλεί μια παράξενη αλλαγή στη συμπεριφορά των πουλιών της περιοχής, τα οποία αρχίζουν να επιτίθενται μαζικά στους κατοίκους, σπέρνοντας τον τρόμο και τον θάνατο.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]