Ο Έλον Μασκ, συνιδρυτής του PayPal, είναι γνωστός για τα φιλόδοξα τεχνολογικά προγράμματα στα οποία επενδύεει: από ταξίδια στο Διάστημα μέχρι ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η επόμενη κίνησή του έχει να κάνει με το χώρο των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς, ωστόσο σίγουρα δεν στερείται φιλοδοξίας: το αποκαλούμενο Hyperloop, περισσότερες πληροφορίες για το οποίο αναμένεται να δημοσιευθούν στις 12 Αυγούστου, θα είναι ένα σύστημα μεταφοράς υψηλών ταχυτήτων, που θα μπορεί να ανταγωνιστεί τρένα, αυτοκίνητα, ακόμη και αεροπλάνα.
Ο Έλον Μασκ, συνιδρυτής του PayPal, είναι γνωστός για τα φιλόδοξα τεχνολογικά προγράμματα στα οποία επενδύεει: από ταξίδια στο Διάστημα μέχρι ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η επόμενη κίνησή του έχει να κάνει με το χώρο των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς, ωστόσο σίγουρα δεν στερείται φιλοδοξίας: το αποκαλούμενο Hyperloop, περισσότερες πληροφορίες για το οποίο αναμένεται να δημοσιευθούν στις 12 Αυγούστου, θα είναι ένα σύστημα μεταφοράς υψηλών ταχυτήτων, που θα μπορεί να ανταγωνιστεί τρένα, αυτοκίνητα, ακόμη και αεροπλάνα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, πρόκειται για ένα σύστημα μεταφοράς μεταξύ πόλεων, το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια. Οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδέψουν από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Άντζελες μέσα σε μερικά λεπτά, μέσα σε «κάψουλες», ωστόσο η μεταφορά δεν θα γίνεται μέσω τούνελ κενού αέρος, όπως διευκρίνισε ο ίδιος ο Μασκ σε tweet του.
Ο Μασκ είχε αναφερθεί εμμέσως στο όλο project τον Ιούλιο του 2012, μιλώντας στο PandoDaily, και τη Δευτέρα προχώρησε σε περαιτέρω αποκαλύψεις μέσα από το Twitter. Αξιοσημείωτο είναι πως, κατά τα λεγόμενά του, τα σχέδια δεν θα είναι πατενταρισμένα, και το Hyperloop θα είναι open-source. Σε αντίστοιχο πλαίσιο φαίνεται πως κινείται και η ΕΤ3, πάνω στο Evacuated Tube Transport (ΕΤΤ), ένα σύστημα μεταφοράς το οποίο χαρακτηρίζει ως «διαστημικό ταξίδι επί γης». Το ΕΤΤ χρησιμοποιεί δύο τούνελ (ένα για κάθε κατεύθυνση) και οι επιβάτες ταξιδεύουν σε κάψουλες μεγέθους αυτοκινήτου που η κάθε μία μπορεί να φέρει έξι άτομα και κινούνται χάρη σε γραμμικούς ηλεκτροκινητήρες. Η μέση ταχύτητά του εκτιμάται πως θα αγγίζει τα 595 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ για διεθνή ταξίδια θεωρείται πως ενδεχομένως να αγγίζει και την πραγματικά ασύλληπτη ταχύτητα των 6.400 χιλιομέτρων ανά ώρα. Ωστόσο, υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με τις προοπτικές του προγράμματος.
Η ιδέα πάνω στην οποία δουλεύει ο Μασκ δεν είναι ακριβώς καινούρια, καθώς υπάρχει από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Ωστόσο, σύμφωνα με το Wired, η εμπλοκή του δεν θα είναι τόσο άμεση όσο σε άλλα εγχειρήματά του, όπως η Tesla Motors και η SpaceX.
Ο Μασκ έχει περιγράψει το σύστημα ως μία «διασταύρωση ανάμεσα σε ένα Κονκόρντ, ένα railgun, και ένα τραπέζι εναερίου χόκεϊ», που θα εξοικονομεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Η έμπνευση για το πρόγραμμα του ήρθε λόγω του σιδηροδρομικού προγράμματος υψηλών ταχυτήτων της Καλιφόρνια, το οποίο θα είναι πιο αργό και κατά πολύ ακριβότερο, στα 70 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατά τον Μασκ, το Hyperloop αποτελεί μία καλύτερη και πιο οικονομική λύση.