Περιβάλλον
Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2013 14:59

Βιέννη: Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία φορτίζονται από τις γραμμές των τραμ

Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που δεν εξαρτώνται από ακριβά συστήματα και χρονοβόρες διαδικασίες για τη φόρτισή τους; Αναζητώντας μια λύση, οι αρμόδιες αρχές της αυστριακής πρωτεύουσας στράφηκαν σε μέσα που είχαν ήδη στη διάθεσή τους: τα υπάρχοντα σύρματα των τραμ.

Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που δεν εξαρτώνται από ακριβά συστήματα και χρονοβόρες διαδικασίες για τη φόρτισή τους; Αναζητώντας μια λύση, οι αρμόδιες αρχές της αυστριακής πρωτεύουσας στράφηκαν σε μέσα που είχαν ήδη στη διάθεσή τους: τα υπάρχοντα σύρματα των τραμ.

Κάποια από τα λευκά και κόκκινα, καθαρά και αθόρυβα λεωφορεία κυκλοφορούν εδώ και αρκετούς μήνες στους δρόμους της Βιέννης, όμως η αρχή μεταφορών σκοπεύει σταδιακά να αντικαταστήσει με αυτά τον παλιό στόλο που λειτουργεί με υγροποιημένο αέριο πετρέλαιο. Η διαφορά τους από άλλα δίκτυα που περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία είναι ότι, αντί να φορτίζονται με τεχνολογία plug-in που προϋποθέτει τη στάση τους για αρκετά λεπτά, τροφοδοτούνται διαρκώς από τους υπέργειους ρευματολήπτες των τραμ.

Ήδη στο δίκτυο έχουν ενταχθεί 12 τέτοια μικρά λεωφορεία, χωρητικότητας 40 επιβατών το καθένα. Στο τέρμα της διαδρομής τους, τα οχήματα χρειάζονται λιγότερο από 15 λεπτά για να φορτιστούν μέσω βραχιόνων που συνδέονται με την παροχή ρεύματος των τραμ, μια μέθοδος που επιτρέπει την τοποθέτηση μικρότερων μπαταριών, άρα και την εξοικονόμηση χρημάτων που θα δαπανώνταν για νέες υποδομές.

«Η Βιέννη έχει τις πέμπτες μεγαλύτερες υποδομές για τραμ στον κόσμο», δήλωσε στους New York Times η Άννα Ράιχ της δημοτικής εταιρείας μεταφορών Wiener Linien. «Θέλαμε να αξιοποιήσουμε τις υποδομές που ήδη έχουμε στη διάθεσή μας», πρόσθεσε αναγνωρίζοντας πάντως ότι τα ίδια τα οχήματα είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, η Siemens, για λογαριασμό της οποίας αναπτύχθηκε η συγκεκριμένη τεχνολογία φόρτισης ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τουλάχιστον πέντε πόλεις στην Ευρώπη και άλλες δύο στη Νότιο Αμερική, οι οποίες έχουν ήδη δίκτυο τραμ και ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν το ίδιο σύστημα.