Κοινωνία
Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013 15:35

Κινητοποιήσεις αποφάσισε η ΟΛΜΕ

Σε αδιέξοδο κατέληξε η συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας, όπως φαίνεται και από την απόφαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας για κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες «ενάντια στις χιλιάδες υποχρεωτικές μετατάξεις και διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών (και άλλων εργαζομένων στο δημόσιο) που θα οδηγήσουν σε απολύσεις για να συμπληρωθεί ο κατάλογος της ντροπής κυβέρνησης και τρόικας».

Σε αδιέξοδο κατέληξε η συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας, όπως φαίνεται και από την απόφαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας για κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες «ενάντια στις χιλιάδες υποχρεωτικές μετατάξεις και διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών (και άλλων εργαζομένων στο δημόσιο) που θα οδηγήσουν σε απολύσεις για να συμπληρωθεί ο κατάλογος της ντροπής κυβέρνησης και τρόικας».

Νωρίτερα, την ώρα που η ΟΛΜΕ είχε συνάντηση με τον υπουργό, σημειώθηκε ένταση μεταξύ συγκεντρωμένων εκπαιδευτικών και αστυνομίας.

Τα περιορισμένης έκτασης επεισόδια σημειώθηκαν όταν ορισμένοι από τους εκπαιδευτικούς, που πραγματοποιούσαν συλλαλητήριο για την κινητικότητα και τις απολύσεις στο Δημόσια, προσπάθησαν να μπουν στο κτήριο, και κάποιοι κατάφεραν να μπουν στο προαύλιο, σπάζοντας κάγκελα της περίφραξης.

Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή νομοσχέδιο – φονιά «που καταδικάζει σε "ξαφνικό θάνατο" 2.500 καθηγητές (52 ειδικοτήτων) στέλνοντάς τους στην ανεργία, καταργώντας τρεις ολόκληρους τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ».

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, πάνω από 20.000 μαθητές θα αναζητούν από το Σεπτέμβρη το σχολείο τους δεν θα το βρίσκουν, υποστηρίζοντας μάλιστα πως «παραχωρείται έτσι ένα μεγάλο φιλέτο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης βορά στον αδηφάγο ιδιωτικό τομέα».

Σε ό,τι αφορά τις κινητοποιήσεις το ΔΣ της ΟΛΜΕ:  

  • Καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν τη  Πέμπτη 11/7/13 στις 12.30 μ.μ. στην Πλ. Κλαυθμώνος  (στην Αθήνα) στο συλλαλητήριο που οργανώνεται με συμμετοχή και της ΑΔΕΔΥ.
  • Μετά το συλλαλητήριο (2.30 μμ περίπου) καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ της Αττικής σε σύσκεψη στα γραφεία της ομοσπονδίας για ενημέρωση και σχεδιασμό των επόμενων κινητοποιήσεών μας.
  • Μεγάλη συγκέντρωση την επόμενη Τρίτη ή Τετάρτη στην Αθήνα («ημέρα που θα συζητιέται στη βουλή το νέο νομοσχέδιο-φονιάς που θα επικυρώνει τη συμφωνία κυβέρνησης και τροϊκανών για τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις μαζί με άλλα βάρβαρα μέτρα στο πλαίσιο των μνημονίων»).
  • Την ίδια ημέρα καλεί τις ΕΛΜΕ σε συντονισμό με σωματεία της περιοχής τους να οργανώσουν αντίστοιχες κινητοποιήσεις. Οι ΕΛΜΕ που βρίσκονται κοντά στην Αττική, εφόσον δεν οργανωθεί συγκέντρωση στην περιοχή τους καλούνται να οργανώσουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στην συγκέντρωση της Αθήνας.
  • Καλεί όλες τις ΕΛΜΕ, σε συνεννόηση με τους αιρετούς στα ΠΥΣΔΕ να οργανώσουν τις επόμενες ημέρες κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης «με στόχο να ακυρώσουν την ονομαστικοποίηση και νομιμοποίηση καταστάσεων εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα ή "υπεραριθμία"».
  • Καλεί όλα τα μέλη των ΠΥΣΔΕ (διορισμένα και αιρετά) να μη βάλουν την υπογραφή τους σε καμιά υπεραριθμία – διαθεσιμότητα – απόλυση εκπαιδευτικού.
  • Καλεί σε κοινό αγωνιστικό μέτωπο με την ΠΟΕ-ΟΤΑ ενάντια στις διαθεσιμότητες απολύσεις.

Η Ομοσπονδία διαμηνύει μάλιστα πως θα είναι όλο το καλοκαίρι σε αγωνιστική ετοιμότητα, επαναλαμβάνοντας πως καμία διαθεσιμότητα, καμία υποχρεωτική μετάθεση, καμία απόλυση εκπαιδευτικού δεν θα γίνει αποδεκτή και θα είναι «αιτία πολέμου».

Το απόγευμα της Τρίτης, έγινε γνωστό πως το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην κατάργηση 46 ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση από τις 110 που υπήρχαν, και συνεπώς στην κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις.

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση πετάει στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικούς, με αυταρχισμό χωρίς προηγούμενο

Στο πλευρό των εκπαιδευτικών τάσσεται ο ΣΥΡΙΖΑ, που εξαπέλυσε νέα επίθεση στην κυβέρνηση, κατηγορώντας την ότι «πετάει στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικούς, επιστρατεύοντας τη βία των ΜΑΤ και επιδεικνύοντας έναν αυταρχισμό χωρίς προηγούμενο, διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση, δίνει μια πρόγευση του τι θα συμβεί συνολικά στο δημόσιο».

«Εν μια νυκτί ανακοίνωσε το μακελειό στην εκπαίδευση, χάριν της εκπλήρωσης των μνημονιακών δεσμεύσεων, ξεχνώντας τις προηγούμενες διαβεβαιώσεις της απέναντι στον ελληνικό λαό» σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, που επισημαίνει πως «με μια απλή υπουργική απόφαση θα μπορεί η κυβέρνηση εφεξής να απολύσει χιλιάδες εργαζομένους και να παριστάνει ότι σώζει τον ελληνικό λαό».

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το μνημόνιο είναι συνώνυμο της απαξίωσης κάθε δημόσιου αγαθού και κάθε συλλογικού δικαιώματος και «ο μόνος δρόμος είναι αυτός της αντίστασης στα σχέδιά τους και της ανατροπής της κυβέρνησης και της πολιτικής της». 

ΔΗΜΑΡ: Διαλύεται η δημόσια τεχνική, επαγγελματική εκπαίδευση

«Ο υπουργός Παιδείας οφείλει να ενημερώσει την ελληνική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα με ποιο σκεπτικό και ποια διαδικασία αποφάσισε την κατάργηση κρίσιμων ειδικοτήτων της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης», αναφέρει η ΔΗΜΑΡ.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι «σε μια εποχή που η πρακτική εξειδίκευση είναι κλειδί για μια θέση στην αγορά εργασίας, ειδικά για τα μη προνομιούχα στρώματα της κοινωνίας, ο κ. Αρβανιτόπουλος καταργεί την παροχή δημόσιας Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας και στις ειδικότητες Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, διοχετεύοντας στην πράξη τις κατηγορίες των νέων που προσανατολίζονται στις εν λόγω ειδικότητες στις ιδιωτικές σχολές». 

Η Δημοκρατική Αριστερά σημειώνει ακόμη ότι «πέρα από το ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας χωρίς εμφανή λόγο, χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, που δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν δίδακτρα κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς σχολείο, και κατ’ επέκταση χωρίς δυνατότητα διεκδίκησης μιας επαγγελματικής θέσης στο μέλλον».

«Ποιο θεσμικό όργανο, ποιοι υπηρεσιακοί ή πολιτικοί παράγοντες εισηγήθηκαν αυτή την απόφαση, η οποία διαλύει την δημόσια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση;», διερωτάται.