Με 2.000 εκπαιδευτικούς, προερχόμενους από την Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση, θα συμμετάσχει το υπουργείο Παιδείας στις 12.500 διαθεσιμότητες.
Με 2.000 εκπαιδευτικούς, προερχόμενους από την Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση, θα συμμετάσχει το υπουργείο Παιδείας στις 12.500 διαθεσιμότητες.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από πηγές του υπουργείου, στο πλαίσιο προωθούμενης θεσμικής αλλαγής στη τεχνική εκπαίδευση, το υπουργείο προχωρά στην κατάργηση 46 ειδικοτήτων από τις 110 ειδικότητες που υπήρχαν, συνολικά, έως σήμερα, και συνεπώς στην κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με πηγές του υπουργείου, συνεπεία της θεσμικής αλλαγής στη τεχνική εκπαίδευση που προωθείται, οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα προέρχονται από την Επαγγελματική & Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα από την κατάργηση του τομέα Υγείας & Πρόνοιας και των Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ & ΚΑΤΕ, ενώ επισημαίνουν πως οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ.
Από πλευράς υπουργείου σημειώνεται ακόμη πως λαμβάνεται σειρά μέτρων υποστήριξης των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών και εξαιρέσεων ώστε εν κατακλείδι να τεθούν περίπου 2.000 σε διαθεσιμότητα και περίπου 500 θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις, από το σύνολο των απασχολούμενων στους καταργούμενους κλάδους.
Συγκεκριμένα, οι κύκλοι του υπουργείου σημειώνουν πως:
Εξηγώντας το σκεπτικό για τις αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση, οι πηγές του υπουργείου σημείωναν πως μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων & Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, το ίδιο αντικείμενο σπουδών και χωρίς την αναγκαιότητα να αποδίδεται σε τρία επίπεδα σπουδών (Δευτεροβάθμιας – Μετα/Δευτεροβάθμιας – Ανώτατης) προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ & ΤΕΙ) με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας.