Έτοιμα για να «απογειωθούν» φαίνεται πως είναι τα υβριδικά/ ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στις αερομεταφορές, η οποία θα χαρακτηρίζεται από πιο «εύκολες» και πιο προσβάσιμες στο ευρύ κοινό μετακινήσεις- σε επίπεδο που μπορεί να οδηγήσει κάποια στιγμή ακόμη και σε αεροσκάφη «ιδιωτικής χρήσης».
Έτοιμα για να «απογειωθούν» φαίνεται πως είναι τα υβριδικά/ ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στις αερομεταφορές, η οποία θα χαρακτηρίζεται από πιο «εύκολες» και πιο προσβάσιμες στο ευρύ κοινό μετακινήσεις- σε επίπεδο που μπορεί να οδηγήσει κάποια στιγμή ακόμη και σε αεροσκάφη «ιδιωτικής χρήσης».
Τον προηγούμενο μήνα οι Siemens και EADS παρουσίασαν ένα υβριδικό αεροσκάφος (ηλεκτροκίνητο, με εφεδρικό συμβατικό κινητήρα) το οποίο έχει επιδόσεις αντίστοιχες σύγχρονων ιδιωτικών αεροσκαφών και μπορεί να μεταφέρει δύο άτομα και τις αποσκευές τους σε απόσταση 900 χιλιομέτρων. Στα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνονται το ότι είναι αξιοσημείωτα «αθόρυβο» και εξαιρετικά οικονομικό από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου.
Γενικότερα, η υβριδική προώθηση φαίνεται να κερδίζει έδαφος, ξεκινώντας από τα αεροσκάφη μικρού μεγέθους, και αναμένεται κάποια στιγμή να φτάσει και στα μεγάλα επιβατηγά. Από πλευράς της, η Boeing σχεδιάζει αεροσκάφη υβριδικού χαρακτήρα στο μέγεθος των 737, τα οποία όμως δεν αναμένεται να εμφανιστούν πριν το 2030, ενώ η EADS έχει αναπτύξει concept σχέδια επιβατηγών αεροπλάνων που πετούν αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.
Παλαιότερα το ενδεχόμενο της ανάπτυξης και διάδοσης ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών θεωρούνταν απίθανο, ωστόσο η βελτίωση της τεχνολογίας μπαταριών, καθώς και των δυνατοτήτων ενσωμάτωσής τους σε «συμβατικούς» κινητήρες επέτρεψε άλματα στον συγκεκριμένο τομέα. Οι ηλεκτροκινητήρες σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν επικουρικά στους συμβατικούς κινητήρες, ενισχύοντάς τους σε απογειώσεις και προσγειώσεις, ενώ η δυνατότητα τοποθέτησής τους σε ασυνήθιστα μέχρι τώρα για αεροσκάφη σημεία αναμένεται να φέρει αλλαγές και στην αεροναυπηγική εν γένει.
Επίσης, μεγάλης σημασίας είναι και η δυνατότητα μερικής επαναφόρτισής τους κατά τη διάρκεια της πτήσης, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
Σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά παραμένοντας στο χώρο των αερομεταφορών, διεύρυνση φαίνεται να βιώνει και ο χώρος της χρήσης ελικοπτέρων «ιδιωτικής χρήσης», καθώς στις Ηνωμένες Πολιτείες κάνουν την εμφάνισή τους εταιρείες οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες «αεροταξί» με ελικόπτερα σε προσιτές τιμές.
Μία από αυτές είναι η νεοϋορκέζικη Uber, που μέχρι πρότινος ήταν γνωστή για τις αυτοκινητιστικές της υπηρεσίες μέσω smartphone, η οποία ετοιμάζει μία υπηρεσία ονόματι UberChopper: όπως περιγράφεται, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού να ζητήσει οδηγό που θα τον μεταφέρει σε ελικοδρόμιο, από όπου θα μεταφερθεί στον προορισμό του. Εκεί θα τον περιμένει νέο αυτοκίνητο και οδηγός.
Αν και η συγκεκριμένη υπηρεσία κοστίζει 3.000 δολάρια και σε πρώτο επίπεδο χρησιμοποιείται για την προώθηση υπηρεσιών SUV, αναμένεται να «δει» συνέχεια, καθώς απευθύνεται σε πολίτες με μεγάλες οικονομικές δυνατότητες, οι οποίες όμως δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν ένα ιδιωτικό ελικόπτερο. Σε παρόμοια κατεύθυνση κινείται και η Avego στο Σαν Φρανσίσκο, που παρέχει σε τρεις πελάτες την ημέρα μία πτήση στην Bay Area.