Σε μία από τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών στον κόσμο, τη Νότια Κορέα, η κυβέρνηση σε συνεργασία με κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικών σκέφτηκαν έναν πρωτότυπο τρόπο να πείσουν τους επίδοξους αυτόχειρες να προτιμήσουν τη ζωή: με χιλιάδες λαμπτήρες LED.
Σε μία από τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών στον κόσμο, τη Νότια Κορέα, η κυβέρνηση σε συνεργασία με κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικών σκέφτηκαν έναν πρωτότυπο τρόπο να πείσουν τους επίδοξους αυτόχειρες να προτιμήσουν τη ζωή: με χιλιάδες λαμπτήρες LED.
Η γέφυρα Μάπο, στον ποταμό Χαν, είναι γνωστή και ως Γέφυρα του Θανάτου, καθώς κάθε χρόνο δεκάδες Νοτιοκορεάτες πηγαίνουν εκεί αποφασισμένοι να βάλουν τέλος στη ζωή τους.
Στο πλαίσιο σχεδίου αποτροπής αυτοκτονιών, οι αρχές της Σεούλ την μετονόμασαν σε Γέφυρα της Ζωής και την φώτισαν με 2.200 λαμπτήρες LED, οι οποίοι ενεργοποιούνται χάρη σε αισθητήρες μόλις κάποιος αρχίσει να την διασχίζει προβάλλοντας διάφορα μηνύματα.
«Πώς είσαι; Έχεις φάει σήμερα; Εάν θέλεις να μιλήσεις, γιατί δεν το κάνεις μιλώντας σε εμάς;», είναι κάποια από τα μηνύματα που συντάχθηκαν με τη βοήθεια ψυχολόγων και τα οποία προβάλλονται παραπέμποντας τους αποδέκτες τους σε τηλεφωνική υπηρεσία για άτομα που σκέφτονται την αυτοκτονία.
Παρά τις επικρίσεις ορισμένων, οι οποίοι φοβούνται ότι τα μηνύματα ίσως φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις, από την εγκατάσταση των λαμπτήρων, τον περασμένο Σεπτέμβριο, μέχρι σήμερα, οι αυτοκτονίες από τη γέφυρα Μάπο έχουν καταγράψει μείωση 77%. Οι νοτιοκορεατικές αρχές εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο να κάνουν το ίδιο σε άλλες μεγάλες γέφυρες, σε ολόκληρη τη χώρα.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα CNET, οι εμπνευστές του προγράμματος έχουν ήδη αποσπάσει αρκετά βραβεία, ανάμεσά τους και το Titanium Lion στο πρόσφατο διεθνές φεστιβάλ δημιουργικότητας Cannes Lions.