Πολιτική
Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013 19:07

Αντ. Σαμαράς: Απάντηση στην κρίση οι επενδύσεις

Κάλεσμα στον επιχειρηματικό κόσμο της Κίνας να επενδύσει και σε άλλους τομείς στη χώρα μας, όπως στις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, απηύθυνε ο Πρωθυπουργός εγκαινιάζοντας με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου COSCO Γουέι Τζιαφού τον νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά.

Κάλεσμα στον επιχειρηματικό κόσμο της Κίνας να επενδύσει και σε άλλους τομείς στη χώρα μας, όπως στις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, απηύθυνε ο Πρωθυπουργός εγκαινιάζοντας με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου COSCO Γουέι Τζιαφού τον νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά.

Ο κ. Σαμαράς ανέφερε πως κατά το πρόσφατο ταξίδι του στην Κίνα διαπίστωσε ότι υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες συνεργασίας σε διάφορους τομείς της οικονομίας, ενώ προανήγγειλε ότι σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί και επίσημα η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Όποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι οι επενδύσεις», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι με την ολοκλήρωση του ανατολικού τομέα του προβλήτα 3 επενδύθηκαν στην Ελλάδα 340 εκατ. ευρώ.

«Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών», τόνισε ο κ. Σαμαρας.

Σε πλήρη ανάπτυξη, όπως επεσήμανε, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκατ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000.

Εξέφρασε τέλος την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των ελληνοκινεζικών σχέσεων τόσο στον λιμενικό τομέα όσο και σε άλλους τομείς με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας τελικά στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της χώρας μας. «Η Ελλάδα μπορεί- εγώ λέω ότι θα γίνει- η πύλη εμπορίου Κίνας - Ευρώπης», τόνισε, δηλώνοντας βέβαιος πως το Πεκίνο θα στηρίξει τη μεταρρύθμιση που συντελείται στην Ελλάδα.

Σ. Κεδίκογλου: Διαψεύδονται οι διακηρυγμένοι εχθροί των επενδύσεων

Αιχμηρή ήταν στο μεταξύ η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου στον ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή ανακοίνωση που εξέδωσε η Κουμουνδούρου για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια και τα εγκαίνια του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων.

«Τα γεγονότα διαψεύδουν με τον κατηγορηματικότερο τρόπο τους διακηρυγμένους εχθρούς κάθε μορφής επένδυσης. Το λιμάνι του Πειραιά ανεβαίνει σταθερά, αλλά προφανώς στον ΣΥΡΙΖΑ δεν ενδιαφέρονται για τη δημιουργία θέσεων εργασίας», σχολίασε ο κ. Κεδίκογλου.

Νωρίτερα, το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ είχε κατηγορήσει τον Πρωθυπουργό ότι «πανικόβλητος από τις συνεχείς αποτυχίες της πολιτικής του success story ψάχνει εναγωνίως ευκαιρίες για να προβάλλει μία πλαστή εικόνα αισιοδοξίας».

Υποστήριξε επίσης ότι με την παρουσία του στο χώρο της COSCO, ο κ. Σαμαράς προετοιμάζει το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας ευνοώντας τις αξιώσεις της κινέζικής εταιρείας για μείωση του συμβατικού τιμήματος που καταβάλλει ετησίως στον ΟΛΠ.

«Βέβαια σε αυτή την πλαστή εικόνα δεν έχουν θέση οι σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές της κινέζικης εταιρείας, οι ψευδείς προβλέψεις για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς και οι καταγγελίες των συνδικάτων ότι ο προβλήτας της COSCO ‘αναδείχθηκε’ πρόσφατα, σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως ο μοναδικός μεταξύ των 265 μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών λιμανιών που δεν αναγνωρίζονται εργασιακά δικαιώματα», κατέληγε η ανακοίνωση του κόμματος.